Wegen is inderdaad niet meer standaard. Zoals eerder werd gezegd kunnen ze daar weinig van aflezen. De ene komt nou eenmaal meer aan dan de ander tijdens de zwangerschap. Bijvoorbeeld door het vasthouden van vocht. Bij mij werden de volgende testjes wel gedaan, maar niet iedere keer, hoor! - bloeddruk meten (standaard iedere keer) - ijzergehalte meten - suikergehalte meten - buik voelen (standaard iedere keer) - hartje luisteren (standaard iedere keer)
Hi, Dit is mijn eerste zwangerschap. Ik was 66 kilo aan het begin van mijn zwangerschap. Ben nu 32 weken en weeg nu 80 kilo. Ben dus al 14 kilo aangekomen. Bij mij zit het vooral bij mijn bovenbenen en buik, gelukkig niet rondom mijn buik. Ook houd ik vocht vast bij mijn enkels. Ik heb echt van die olifanten enkels, het is niet slank maar is een geheel met de rest van mijn been. Dat ziet er best lelijk uit. Ik had ergens gelezen dat je gemiddeld 12 kilo aankom, maar daar zal ik aan het eind van mijn zwangerschap wel ver boven zitten. Is allemaal niet erg, het is voor een goed doel, afvallen komt later wel. Niro
mijn eerste zwnagerschap was ik 20 kilo aangekomen nu mag ik geloof ik 15 kilo aankomen met een 2ling voor eentje is dat ongeveer 13 kilo in totaal woog mijn dochter 10 kilo incl vruchtwater en placenta en dus bleef ik met 10 kilo zitten de vorige keer
hallo, Ik ben nu 24 weken zwanger en ben al 9 kg aangekomen. Ik hoop dat er niet meer teveel aankomt. Ik heb wel nu een periode dat ik veel snoep. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 15 kg aangekomen. maar ik denk dat het nu meer zal worden. Grts
Ik woog bij de eerste VK ronde 70 kilo, nu zelf op de weegschaal 74.4. Ben dus ongeveer 5 kilo aangekomen en 25 weken zwanger....ben benieuwd hoe het verder gaat, want het is de afgelopen zes weken wel iets harder gegaan dat daarvoor! Ook bij mij heeft de VK alleen de eerste keer gewogen.....
Ik ben nu 5,5 kg aangekomen bij 26 weken. Dus prima lijkt mij! Ik merk wel dat mijn buik de laatste weken sneller groeit. Nou ze zeggen vanaf nu zo'n 5 ons per week...dus dat x 14 = 7 kg 7 + 5,5 kg zou dus ca. 12,5 kg zijn, dat lijkt mij keurig! Ik hoop dat ik daar inderdaad op uit kom! Ik wil niet te veel aankomen want ik ben al vrij zwaar van mijzelf en je moet het toch allemaal maar mee zeulen en er daarna weer af zien te krijgen!
Ik ben vooral blij om te lezen dat er meer meiden zijn die veel aankomen. Gedeelde smart is halve smart toch Bijna 30 weken en ga nu richting de 15 kilo, geen houden aan. Gelukkig beval ik in het voorjaar en komt daarna de tijd dat we veel naar buiten kunnen om lekker te bewegen.