Nutramigen helpt? Wie helpt?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Hilse, 5 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hallo,

Ik heb het vermoeden dat mijn zoontje kma heeft.
    Hij is namelijk veel onrustig, onrustig huidje: eczeem-rode vlekjes/pukkeltjes, huilen, veel krampjes!!, overdag weinig slapen, langzaam en weinig drinken willen, veel spugen, eehhh

Nou had ik pepti geprobeerd alleen werden de klachten niet veel minder.
    Nu nutramigen geprobeerd en het gaat een stuk beter.
    Alleen ben ik bij de ka geweest en volgens haar had hij "gewoon" last van z'n eczeem en was hij daardoor onrustig en huilen en spuugt hij daardoor veel. Raar maar waar. Ik geloof dat dus niet en ben zelf nutramigen gaan proberen. Zij adviseerde zelfs weer over te gaan op standaard!
    Terwijl ik zelf vroeger ook kma had.
    Julian heeft ranitidine gekregen 1,2ml 2x pd en zalf voor de eczeem.

Hoe moet ik dit nu aanpakken? Hoe kan ik haar of welke arts dan ook overtuigen dat de nutramigen duidelijk helpt?

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat zeggen ze op het CB?

Hou als je je kinderarts wilt overtuigen en dagboek bij met oto's van het eczeem. Eerst met Nutramigen, en dan hoe je kind er uit ziet na een fles standaard. Is de arts dan nog niet overtuigd, vraag dan om een second opinion.

3. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ik ga het opschrijven goeie tip.
    Maar met de standaard, die heb ik niet meer in huis en durf hem geen andere meer geven dan heeft hij duidelijk krampjes en krijgt hij weer meer uitslag.
    Kan ik gewoon opschrijven wat ik nog weet?
    Heb ook foto's van hoe de bultjes op zijn buikje zijn na gewone flesvoeding.. Zal ik die uitprinten en meenemen?

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    En kan je niet gewoon Nutramigen blijven geven, ongeacht wat de dokter zegt? Of is dat ook zo'n melk waar je een terugbetaling van kan vragen, zoals onze Neocate?

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Is net als neocate, kwa terugbetaling, alleen iets goedkoper. 400 gram kost 21 a 22 euro.

TS; voor standaard heb je evt van die kant en klaar pakjes met 200ml erin. Dus je hoeft geen heel blik/pak te kopen.
    Maar ik denk dat de foto's van voor het starten en nu (mits duidelijk verschil) ook goed zijn.
    Evt kan je ook de krampjes met huilen filmen? Desnoods gewoon met je telefoon.

Second opinion, evt in een ander ziekenhuis, kan erg nuttig zijn.

6. Hilse

Hilse Niet meer actief

Heb idd ook een filmpje waar hij zo huilt met de andere voeding!
    Nu dag 3 met nutramigen en hij ligt rustig in de kinderwagen.
    Weet niet wat me overkomt!
    Ben net overgestapt naar een andere ha daar zal ik maandag vragen om een recept. Want 400gr is zo op!

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Via de ha kan het waarschijnlijk ook. Overigens moet je meestal de eerste weken het zelf betalen, als probeer periode. Wel alle bonnen bewaren!

Ik had 2 bussen per week nodig.

8. Hilse

Hilse Niet meer actief

Heb vrijdag nog een bus kunnen krijgen. Voor maandag twee besteld. Bewaar de bonnen idd!
    Ben bang dat de ka zegt van dat het niet aan de voeding ligt maar aan haar zalf en maagzuurremmer wat ze gegeven heeft..
    Zal ik zeggen anders dat ik later begonnen ben met nutramigen?

9. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Sorry maar vind je ka nog snel beslissen. Eczeem stopt niet van maagzuurremmers :S
    Helemaal als jij een KMA verleden hebt gehad vind ik dat ze de voeding niet mag uitsluiten. Zou als je je niet gehoord voelt een second opinion aanvragen hoor!

10. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Die zalf is leuk maar wordt het huidje bij veelvuldig gebruik erg dun van dus als jij normale voeding blijft geven en dan de eczeem behandelt met de zalf zie je idd niks meer maar dit lijkt mij de verkeerde volgorde. Ik zou zeggen de oorzaak van de eczeem, het spugen aan te pakken.

Kom voor je kleintje op hoor meis! Rare artsen af en toe. Snap dat ze niet gelijk van alles voorschrijven maar andere voeding is toch beter dan allemaal medicijnen

11. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ja precies dat was het enige wat zei zei oh hij heeft last van z'n eczeem klaar.
    Hielp niet wat ik ook zei..

12. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ja precies je moet wel het probleem aanpakken en niet de gevolgen. De oorzaak zit m toch ergens!

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ben zelf niet zo van het verdraaien van de waarheid. Ik zou het via de huisarts proberen en dan evt second opinion.

Wat je kunt doen is bijv links wel zalf smeren en rechts niet. Dat consequent volhouden. Ten eerste zie je voor jezelf het eventuele (waarschijnlijk dus niet) verschil en je kunt het doorgeven.
    Het verschil met maagzuurremmers kun je niet bewijzen ben ik bang.

Eczeem hoeft niet altijd een bekende reden te hebben. Ik had het vroeger heel erg, maar de reden is nooit bekend geworden. Een zalf voorschrijven is nu eenmaal makkelijker en goedkoper dan nutramigen.

14. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ja maar zo'n zalf is ook slechter uiteindelijk. Denk ook niet dat er zomaar nutramigen voorgeschreven moet worden maar in ieder geval het wel onderzoeken. Zo alleen weet je wat helpt en niet helpt.

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Volledig mee eens, maar kijk eens iets anders.

Stel ik ben arts. Ik schrijf zalf voor en de moeder 'weet het weer eens beter' en begint met nutramigen en gebruikt de zalf. Ik vind dat de zalf zijn werk doet en ben dus heilig overtuigd van de zalf. Die doet zijn werk. Punt.
    Daarom zeg ik, ene kant wel, andere kant niet insmeren. Zie je verschil dan werkt de zalf wel. Misschien niet de hele linker kant, maar een bepaald plekje waar het wel vrij heftig is. Dan heb je nl bewijs.

Ik heb zelf jaren huidproblemen gehad, dermatologen wisten niet wat het was en heb veel zooi geslikt en gesmeerd. Ik weet dus wat het is. En ja de artsen kunnen in een aantal gevallen beter eerst verder kijken, maar helaas leven we in een land waarbij artsen liever eerst 100x iets proberen. Ga naar Amerika, betaal je blauw maar je wordt niet zomaar weer op straat gezet.

Soms is eczeem gewoon eczeem wat met zalf te verhelpen is. Laatst nl ook bij de oudste gehad. Binnen een aantal dagen weg en niet meer terug.

16. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0

Dat klopt ook hoor, mijn oudste had ook last maar had gewone voeding en met de zalf was het weg. Maar hij had verder geen andere symptomen. De zalf helpt idd vaak wel maar dan moet het ook weg blijven en het kind moet er geen andere ongemakken bij hebben. Mijn dochter krijgt ook nutramigen maar heeft nog steeds eczeem. Ze heeft er geen last van dus doe er verder ook niks aan. Maar wat te beschrijft lijkt erg op KMA. Spugen kan ook door KMA komen en vind het dan zielig dat er medicijnen gegeven worden terwijl een andere voeding zoveel beter voor het kind zal zijn als het werkt. Ik heb een huisarts en een ka die goed maar mij luisteren en samen komen we meestal tot een behandelplan.

17. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ik weet dat zalf KAN helpen. Zelf namelijk veel eczeem gehad vroeger.
    Maar dit op zijn huidje is anders. Rode vlekjes en pukkeltjes die de ene dag zijn en volgende moment zomaar verdwenen en weer terug komen.
    Op bepaalde plekken is het eczeem maar dat is zeker niet het enige.
    Hij heeft ook bultjes op z'n handjes wat gewoon allergie bultjes zijn.
    En nu ik dus nutramigen gebruik is hij rustig overdag. Hij spuugt naar hartelust maar hij is rustig. Dat is nieuw voor mij!
    Durf het niet aan andere voeding te gebruiken want dat was echt een drama, vreselijk :( hele dag huilen!

18. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ik zal maandag zien wat de ha hier zegt..

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik geloof je wel, ik probeer alleen te bedenken hoe zo'n ka denkt. Juist omdat er direct word geroepen dat het gewoon eczeem is. Vandaar mijn tips. Juist om te bewijzen dat het niet 'gewoon' eczeem is, maar eczeem uit voeding.

Daarnaast denk ik wel dat als hij nog spuugt dat de medicatie daar zijn werk doet en dat die terecht is. Althans voor nu. Het kan ook uit de kea/kma komen, maar ook naast elkaar aanwezig zijn.

Ik hoop ook echt dat je ha erin mee gaat en anders, zoals eerder gezegd, second opinion bij een ka.

20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dat is cruciaal bij zulk soort dingen. Helaas zijn niet alle artsen zo.

Soms is het wel handig om eerst even medicijnen te geven om alles tot rust te laten komen. Zeker als het spugen blijft.

Deel Deze Pagina