Hoeveel face to face contact heb jij met je netwerk?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Forumnaam, 2 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Twee klasgenootjes met wie gijs regelmatig speelt op afspraak. En 1 klasgenootje nu1 keer.

Op deurvisite geweest bij een tweeling die 4 werd en bij een buurjongen die 4 werd.
    En vriendin die jarig was in de voortuin gebak gedaan en daarna weer verder.

Verder alleen voordeurcontact.

Ohja, de jongens hadden nieuwe schoenen nodig.
    Maar mijn ouders gereden en daar afgesproken bij de scapino met Mij n moeder .
    Alleen de kinderen zijn even wezen knuffelen en verder samen schoenen uitzoeken op gepaste afstand. Zij gaf aan welke ze leuk vond en liep door en ik pakte ze voor de kinderen om te passen.

Verder videobellen.

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik snap de bedoeling wel hoor en de zorg zal het waarderen maar zijn ze er effectief mee geholpen dat je staat te klappen elke avond? Geeft dat ze het nodige materieel dat ze nodig hebben? Ik klap niet maar zeg tegen elke zorgmedewerker die ik tegen kom wel hoe veel ik hun werk waardeer.

3. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Wij zien mijn schoonouders gewoon wel wekelijks 2-3x. We werken allemaal samen en zien elkaar dus sowieso wel 3-4x per week. Verder spreek ik sinds een week weer af met mn vriendin (buurvrouw) omdat de kinderen echt niet meer te houden waren. Verder heb ik vorige week nog de hele familie gezien maar wel alleen aan de deur met afstand. We hebben cadeaus gebracht vanwege het begin van Ramadan en dat was echt heeeeel erg fijn. Mijn eigen familie woont in Nederland en Turkije en dat is gewoon klote. Die spreek ik alleen via videobellen etc.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Die is makkelijk geen op eigen keuze, helaas teveel door noodzaak en omstandigheden.

Sinds italie uitbraak: 12 stuks.

Vorige week: collega's op de zaak (6 incl mijzelf over t hele pand verdeeld, 2 verdiepingen).

Moeder sinds april 2x hier en 2x bij hun thuis gezien. Vader 1x bij de deur gezien en 1x op de bank (is fiks ziek dus slaapt veel)

Schoonouders 2 weken geleden 1x.

Buurvrouwen vanaf onze eigen tuinen ruim op afstand. Beiden ouderen en alleenstaand.

Geen playdates voor dochter oid, geen vrienden over de vloer of wij bij hun. Zowel ouders als schoonouders zien we normaliter 1-2x in de week.

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Juist door je tweede alinea heeft het zin.

Sociale distantie is niet bedoeld als: of afstand van iedereen of van niemand, maar juist om de verspreiding zo veel mogelijk te remmen daar waar het niet nodig is.

- kinderen laten ze met elkaar spelen omdat ze aannemen dat de verspreiding tussen kinderen onderling minimaal is,
    - het is wel de bedoeling dat kinderen ten alle tijde afstand houden van volwassenen buiten eigen huishouding. Dan kan bovenste wel zonder veel extra risico;
    - juist omdat jij in je werk geen afstand kunt houden is deze belangrijk met andere mensen. Zo voorkom je dat je het virus van anderen krijgt en overdraagt aan je patiënten en vice versa.

Dat is het basisprincipe van de afstandregel: de schakel van verspreiding stoppen door de kring van contacten minimaal te houden.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Retorische vraag? Natuurlijk helpt dat niemand in de zorg. Dat is ook niet de opzet, lijkt me.

7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zie mn vriend en nu na 2 maanden heb ik mijn ouders weer twee keer gezien.
    En 2 keer buiten een moeder van een vriendje van mn zoon. Maar wel met afstand dus.

voor de rest is mijn contact beperkt tot facetime en whatsapp.

Mijn zoon mag alleen met kinderen spelen van de bso die hij dus ook ziet. Binnen het verplichte.

Verder 3 collega’s waarmee ik direct werk.

Deel Deze Pagina