Hoeveel cc per keer voor baby 3 maanden?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mamajennifer, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Hallo dames!

Ik zit even met een vraagje..

Mijn meisje is nu 3 maanden, ze krijgt nu 5 voedingen per dag van 180cc +6 schepjes Nutrilon standaard..
    Maar nu is ze al ruim 6 kilo. En dan staat er op de nutrilon verpakking dat
    ze dan over moet naar de 4 voedingen van 180cc + 6 schepjes nutrilon.

Wat is het schema voor 4 voedingen?

Wie kan mij helpen?

Liefs

2. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Niet naar de verpakking kijken maar naar je kleine ;) ...

Als ze toe is aan 4 voedingen dan laat de laatste fles vanzelf wel staan.... Je zou eventueel morgen kunnen proberen flessen om
    8.00, 12.00, 16.00 en 20.00 ... Als ze snachts komt heeft ze niet genoeg aan 4 flesen en dan kan je beter terug gaan naar 5 flesen...

't komt allemaal vanzelf hoor als ze eraan toe zijn..

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou het gewoon zo laten :)

4. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Hey dames!

Ik ben MAMAJENNIFER, ik heb een nieuw profiel aan moeten maken omdat ik ineens werd uitgelogd en mijn wachtwoord op de 1 of andere manier mijn wachtwoord niet kon aanvragen..

Maar ik hou het dan gewoon maar op 5 voedingen. Ik kijk wel wanneer ze echt continu 4 voedingen aanhoudt. Thnx voor de tips...

Liefs

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het wordt juist aangeraden om minimaal te wachten tot je kindje 4 maanden is en dan mss over te gaan op 4 flessen. Maar ook dan hoeft het zeker nog niet. Zolang je kindje die laatste fles nog vraagt en lekker opdrinkt, mag ze die gewoon nog hebben hoor..Vaak vervalt hij vanzelf als je kindje bijvoeding gaat krijgen..

6. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

@ Loetje

Ik ben afgelopen maandag naar het CB geweest met Zoe.. En daar hebben ze me aangeraden, dat als ze nu steeds vaker de 5e fles laat vallen om over te gaan op 4 voedingen van 210cc water + 7 schepjes nutrilon standaard...
    Ben dinsdag op het advies van CB met de 4 voedingen van 210 begonnen..
    Maar ik heb gemerkt dat ze erg huilerig is de laatste paar dagen.. Maar dat kan ook komen doordat ze tandjes begint te krijgen, want ze kwijlt als een malle...
    Ik ben nu sinds gister dus weer overgegaan op 5 voedingen van 180cc water+6 schepjes....
    IK vind dat ze het daar beter op doet...
    Dus ik merk wel wanneer ze die 5e fles laat staan...

Toch bedankt voor jullie reacties..

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het wordt inderdaad steeds vaker geadvisseerd en ook gegeven, die grote flessen van 210+7. Persoonlijk heb ik het nooit gedaan, ik vind die flessen zo enorm in die kleine buikjes. Je hebt best kans dat jou kindje het ook teveel vind en er last van krijgt waardoor ze huilerig wordt.

Je merkt vanzelf dat ze mss meer tijd tussen de voedingen gaat laten of gaat resten. Tegen die tijd kun je eens proberen om de laatste fles te laten vallen en kijken of ze dan gewoon de nacht doorslaapt. Hier heb altijd gewoon 4x 180+6 aangehouden, tegen de tijd dat ze over gingen op 4 flessen en dat ging altijd goed..

Vergeet ook niet dat heel veel kindjes zo rond de 3 maanden een "drinkdip" hebben. Dan gaan ze een beetje lummelen met hun fles en drinken vaak maar de helft van wat ze normaal drinken. Dit kan een paar dagen of soms zelfs een paar weekjes duren, maar daarna gaan ze meestal gewoon weer over tot de orde van de dag en drinken gewoon hun flesjes weer leeg....

8. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    volgens mij kun je dan op een gegeven moment die allerlaatste fles weglaten van 23 uur... dan kom je op 4 flessen uit.
    Jill is 3,5 maand en ook al 6 kilo maar krijgt die laatste mooi nog ff

9. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Tess krijgt nu 4 flessen ze heeft zelf aangegeven dat ze die laatste niet meer wilde kreeg haar gewoon echt niet meer wakker ze krijgt nu rond 20 uur de laatste en slapt bijna klokje rond, zij weegt wel 7,5 kg dus is wel een stukje zwaarder.

10. Mijn dochter is ook nu drie maanden en krijgt vijf flessen van 180 + 6 schepjes. Deze vijf flessen drinkt ze elke dag ook helemaal leeg. Dus zij kan nog niet over naar vier. Ik denk dat je kindje vanzelf wel gaat aangegeven wanneer ze de laatste fles niet meer nodig heeft. Verder moet je gewoon doen wat je gevoel je ingeeft.

11. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Mijn dochter heeft nu ook 4x210 cc + 7 schepjes de laatste fles was een drama. we konden haar niet wakker krijgen en dan vervolgens maar een klein beetje drinken en weer in slaap te vallen.
    De laatste fles krijgt ze nu rond 20.30 uur en slaapt dan door tot 06.30 uur :D

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ jenniferzoe: kwijlen heeft helemaal niets met tandjes te maken. Rond deze periode beginnen hun klieren te werken waardoor ze gaan kwijlen. Niets meer en niets minder. Vraag maar eens rond, alle baby's kwijlen als ze zo oud zijn.

Die vierde fles moet je naar mijn mening pas laten vervallen als ze die 5e niet meer op drinken. Ik denk dat het CB dat ook heeft bedoeld. Is het echt zo dat ze die 5e niet meer op drinkt of echt niet meer wakker wil worden op dat tijdstip??

13. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Serieus?? Ik snapte ook al niet waarom ze ineenkeer zoveel aan het kwijlen had (was al bang dat ze erg vroeg met de tandjes zou beginnen :) )

Deel Deze Pagina