Hallo, Hoeveel flesjes bier mag je drinken als je daarna nog gaat autorijden? Of na hoeveel tijd (qua uren) mag je weer autorijden? Als mijn man nog moet autorijden heb ik het liefst dat hij helemaal niks drinkt, maar hij zegt dat 1 of 2 flesjes bier makkelijk kunnen. Dat dat dan allang uit z'n bloed is. Ik heb er echt geen verstand van, dus kan hem niet overtuigen door te zeggen dat hij niks moet drinken. Weten jullie dus hoe snel alcohol uit je bloed is en je weer mag autorijden? Groetjes, Hanna
volgens mij 2 glazen dus 1 flesje en het duurt ongeveer 1 uur voor een glas is uitgewerkt. Dat heb ik ooit gelezen.
Reken een uur voor 1 GLAS bier. Uit een flesje gaan als ik me niet vergis zo'n 2.5 glas dus 5 uur na 2 flesjes bier. Persoonlijk vind ik dat je al na 1 druppel niet meer achter het stuur moet stappen. Helaas rijden er nog dagelijks mensen rond met een flinke vracht. En ze vinden allemaal "dat ze nog prima kunnen rijden". Totdat ze iemand dood rijden..
Wat mij betreft 0!! Een vriend van ons heeft laatst 2 flesje bier gehad en is gaan rijden. Hij blaasde een mooi A bij de politie. Bloedtest wees uit dat hij niet heel veel in zich had maar wel genoeg voor een tijdelijk rijverbod. Hij heeft wel een beginnersrijbewijs, dan is de promilage lager. Maar of deze promilage te hoog was voor een beginner of gewone bestuurder weet ik niet. Maar maar mening is, zodra je alcohol op hebt gewoon helemaal niet meer rijden. Als het verkeerd valt, was bv. net iets te warm kan je veel sneller onder in vloed raken, maar je zit dan wel achter het stuur van iets wat op dat moment een mogelijk moordwapen wordt! Hopelijk trekt je man zich een beetje van jou mening aan..
Bij beginnersrijbewijs is het 1 glas of minder geloof ik (ligt ook aan de persoon) Na die 5 jaar is het 2 glazen (dus 1 flesje)
Het scheelt nogal per persoon, een grote man kan best veel meer drinken dan een kleine vrouw maar het licht er ook aan hoe snel je lichaam alcohol afbreekt en dat kan ook weer erg verschillen. Hier kun je het wel uitrekenen (ik weet niet hoe betrouwbaar het is, maar komt toch redelijk geloofwaarig over) Jellinek - Alcohol calculator
Volgens mij krijg je een blaastest op bureau als je teveel gedronken hebt en niet gelijk een bloedtest.
Hij is idd. lang/groot. Dus volgens hem kan hij het makkelijk hebben. Maar ik zal hem deze calculator vanavond eens laten invullen!
Nou ik zou zeggen 0! vaak lijdt dat ook tot nog een biertje en ach nog één, en als het om de smaak is neem dan een malt of neem een taxi, je veiligheid gaat voor lijkt mij. Is het niet zo dat als je een ongeluk maakt, de verzekering niks uitkeert ookal heb je 1 druppel gehad? Nou in ieder geval, ik hou er niet van, ook niet 1 flesje!
Wat zijn jullie streng. Ik weet voor mezelf dat ik helemaal niets moet drinken, maar mijn man kan nog makkelijk rijden na 1 of twee glaasjes wijn op een avond.
Nou vind mijzelf echt niet streng, wat als er wat gebeurt? en dan...komen ze erachter dat hij gedronken heeft. of andersom als jullie wat overkomt. Als hij dan zo graag wil drinken neemt hij maar een taxi of ben ik wel de bob. Ik hou niet van drank achter het stuur, als ik al 1 glaasje drink merk ik dat.. en zie ook vaak van 1 volgen er meer. maar ieder voor zich hoor, als een ander daar anders over denkt prima maar vind mezelf daardoor niet streng
geen wat mij betreft, het beinvloed negatief je reactievermogen en concentratie. Als iemand mij aangeschoten kapot rijdt dan heeft diegene echt een probleem. Zelfde geldt voor oververmoeidheid, harde muziek en stoer gedrag in het verkeer.