Hoeveel flesjes bier mag je drinken als je daarna nog gaat autorijden?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Volgens deze test mag ik met 2 glazen alcohol na 2 uur nog rijden. Nou, ik kan je vertellen dat dat niet verantwoord is, drink namelijk nooit en voel em goed zitten na 2 glazen. Is dus echt een test waar je niet van uit kunt gaan.

Ik zelf zou zeggen, niet rijden als je ook maar een druppel drank hebt gedronken. Als je een ongeluk krijgt onderweg weet je nooit of het ook zou zijn gebeurt als je niet had gedronken. Ook breng je andere mensen onnodig in gevaar als het een keer anders valt dan normaal. Je weet immers nooit hoe je reageert op alcohol.

2. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Gewoon helemaal niet gaan rijden met alcohol op!

3. danip

danip Niet meer actief

Als wij naar een verjaardag gaan en ik moet rijden dan drink ik 1, en hooguit 2 glaasjes wijn. Ik ben dan echt niet anders dan anders. De beide keren dat ik na 1 of 2 glaasjes moest blazen, was het allemaal prima. Ik denk dat het dus wel wat meevalt, als je het echt bij 1 of 2 laat. Maar in een flesje gaan 2 glazen, dus bij 2 flesjes heb je toch al 4 bier op.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    De lever breekt 7 gram alcohol per uur af. en een glas bier bevat 10 gram. De lever doet dus anderhalf uur over een glas. De afbraak is afhankelijk van gewicht ook.

je kan het berekenden met BAG formule ;

aantal glazen x 10/ gewicht x 0.7 - (uren vanaf 1e glas - 0.5) x (gewicht x 0.002) = je alcoholpromillage ongeveer

maargoed, ik drink helemaal niets als ik moet rijden, om dit dus te voorkomen. Ga me niet druk maken wanneer ik moet stoppen en die 2 glazen alcohol kunnen dan ook wel wegblijven.

En het aantal boeit, maar ook hoe het valt, van 1 glas bier kan je namelijk de ene keer straalbezopen zijn, en de andere keer niets van voelen.En ook al is je promillage dan laag, straalbezopen ga je niet rijden.

5. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    helemaal niks drinken als je moet rijden! Mocht er iets gebeuren wat niet jou schuld is en je moet blazen en je faalt dan ben jij schuld! Je kunt veel schade toebrengen aan onschuldige verkeersdeelnemers!
    Ik vind als je nog moet rijden dat je helemaal geen druppel moet drinken! Ikzelf zou dus nooit bij iemand in de auto stappen die gedronken heeft, zelfs niet bij mijn man!

6. MiSe

MiSe Niet meer actief

Duurt gemiddeld 3 uur voordat 1 glas wijn uit je bloed is. Weet ik nog van de VK, toen ik nog BV gaf mocht ik 1 glaasje wijn direct na de voeding. Denk dat het met bier hetzelfde is. Maar ligt ook aan lichaamsgewicht, gevoeligheid, eten etc. Ik zou 1/2 glaasjes bier aanhouden, 1 flesje?

Btw; ben geen voorstander van drinken als je moet rijden ;)

7. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik geloof je volledig

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Volgens mij is het inderdaad 1,5 uur dat je lcihaam nodig heeft per glas alcohol om dit te verwerken.

Persoonlijk (ja ook al is dit niet de vraag) vind ik het schandalig en belachelijk dat je uberhaupt mag drinken als je nog gaat rijden. Wat mij betreft wordt het toegestane promillage 0 en gaan ze hogere straffen uitdelen. Het is onverantwoord om te rijden na het drinken van alcohol. Neem gewoon een cola/sapje/thee/koffie/whatever. Waarom is dat ene biertje nou zo'n toegevoegde waarde op je avond? Alsof je het niet gezellig kunt hebben zonder.

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    het ligt er idd ook aan of je nog je puntenrijbewijs hebt. Want dan mag je geloof ik 3/4 glas drinken.

Meestal als we ergens zijn en ik moet rijden dan drink ik 1 glaasje rose om half10/10uur. En we gaan dan rijden rond een uur of half 12/12uur. Vind ik nog kunnen hoor. Maar het blijft er dan echt absoluut bij 1.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dat kan alleen niet want je lichaam maakt zelf alcohol aan en sommige mensen met een autoimmuunziekte hebben dat in erge mate, en die zouden dus altijd worden aangehouden.

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja of dat je een kersenbonbon eet en op de 'bon' wordt geslingerd :D

Je snapt wat ik bedoel he ;)

Deel Deze Pagina