sprongetje bij 10 a 11 weken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door miepje21, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hallo

Mijn zoontje is nu over twee dagen 11 weken oud en ik was benieuwd of ze rond deze tijd ook weer een sprongetje meemaken. Meneer heeft gisteren namelijk niks anders gedaan dan huilen. Hij wou niks, niet in de kinderwagen, niet op arm, niet in bed. Hij bleef maar huilen. Gisteravond is hij na de fles om 22:30 in slaap gevallen en toen was het goed. Hij heeft tot vanmorgen 06:00 geslapen en slaapt nu ook heel veel, dus hij zal zijn slaap tekort van gisteren wel aan het inhalen zijn. Ben wel blij dat het na een dag weer voorbij is. Weet iemand misschien of ze op deze leeftijd een sprongetje meemaken?

Groetjes

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

ik lees ff mee, ons mannetje is ook bijna zo oud....

3. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Haha, grappig! Onze krummel begon vorige week ook ineens weer te "spoken". Niet veel hoor, maar ze was duidelijk uit haar doen. Nu heb ik "Oei, ik groei" voor m'n verjaardag gekregen, maar het duurt vaak even voor ik bedenk dat onze dame wel eens met een sprongetje bezig zou kunnen zijn. Maar goed, vrijdag toch maar eens gekeken.

En ja hoor: sprongetje rond week 12 (kan ook na 11 weken, staat er bij). Ik lijstje voorlezen met "kenmerken", vriend zegt bij bijna alles: check! Het was me trouwens al opgevallen dat ze ineens veel beter dingen kon vastpakken, veel gerichter en dat ze ineens ALLES in haar mond probeerde te stoppen. En ze was ook ineens veel meer gaan teuten.

Nu vind ik helemaal niet dat ze alles volgens schema moet doen en het is ook niet zo dat ik heilig geloof in die sprongetjes, maar ik vind het wel grappig dat het weer blijkt te kloppen. En het relativeert wel, vind ik. Net of het makkelijker wordt als je weet dat ze een sprongetje maken.
    Overigens heeft ons meisje tot nu toe weinig last van de drie H's, ik hoop dat het bij jullie ook meevalt :)

4. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    waarom staat dit trouwens bij "flesvoeding"?

5. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi

Het is wel grappig, ik herken het alles in de mond willen stoppen heel erg bij mijn zoon. En hij "kwijlt" ook ineens veel meer. Ik weet trouwens nu ook niet echt waarom ik dit bij flesvoeding heb neergezet :(
    Het is vandaag trouwens weer helemaal over. Wel slaapt hij meer als anders maar dat zal er wel van komen omdat hij gisteren bijna niet heeft geslapen. Als ik trouwens vragen mag, waar staan de 3 h's voor?

Groetjes

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Volgens het boek hebben baby's tijdens een sprongetje last van de drie H's: Huilerigheid, Hangerigheid en Humeurigheid. Hehe, volgens mij komt het allemaal op hetzelfde neer, dus één H zou wel volstaan :)

Bij ons meisje duurde het vorige week ook maar twee dagen en het viel ook wel mee. Ze sliep alleen wat minder en ze was 's avonds wat huilerig.

Dat minder slapen is bij haar ook niet zo heel erg, want we hebben een klein slaapkopje. Best gezellig als dat eens wat minder is.

7. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi

Nou mijn zoontje heeft daar daadwerkelijk wel last van gehad :(
    Hij wou niks en huilde alleen maar. Hij heeft van gistermorgen 06:00 tot gisteravond 22:30 bijna alleen maar gehuild en ongeveer een uurtje geslapen. hij wou niet bij ons op de arm, hij wou niet in de kinderwagen kortom: helemaal niks. Maar om 22:30 is hij in slaap gevallen tot vanmorgen 06:00 en nu is er niks meer aan de hand. Gek he eigenlijk dat baby's dat hebben af en toe

Groetjes

Deel Deze Pagina