reactie op pepti

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door juffie roos, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    We zijn vandaag bij de KA geweest vanwege verdenking van allergie of reflux bij ons mannetje.
    Hij drinkt hypo-allergene voeding van Friso; toen we over wilden stappen op standaard voeding (1 keer een fles met 1 schepje standaard en 5 schepjes hypo-allergeen) kreeg hij gelijk enorme buikkrampen en spuugde hij meer (anderhalve week lang)
    Het ging net iets beter.
    Toch willen we graag weten of het een allergische reactie is of wat anders, vandaar het bezoek aan de KA.
    Zij adviseerde ons Nutrilon Pepti te gaan gebruiken.
    Net gedaan (een fles) maar ons mannetje kreeg weer gigantische buikkrampen; hij gilde het echt uit van de pijn. Dit is toch niet normaal???
    Zou het dan wel een allergie zijn??
    Is het normaal dat kinderen ook moeten wennen aan Pepti??
    Ga zo gelijk de KA bellen; want nu weten we het echt niet meer.....:(

2. Rammelaar

Rammelaar Lid

31 okt 2010
    55
    0
    0
    Beste Juffie Roos,

Wat vervelend om dat je mannetje zo'n last heeft van buikkrampjes! Onze dochter krijgt sinds kort ook Pepti (ivm KMA). Voordat ze Pepti dronk, kreeg ze BV en heel soms HA voeding. De KA vertelde ons dat ze door deze switch van voeding krampjes kon krijgen en dat de voeding zwaarder zou vallen. Onze dochter heeft geen buikkrampjes gekregen, maar drinkt wel minder cc dan dat ze deed met de BV.

Ik hoop dat je de KA inmiddels hebt gesproken en dat je mannetje gauw van zijn buikkrampjes af is. Heel veel sterkte en succes!

Groetjes,

Rammelaar

3. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ken dat verhaal ook. Onze kleine had Nutrilon 1, dan Omneo en nu Pepti. Hij heeft eventjes moeten wennen aan die Pepti, enkele dagen. Hij had veel minder krampjes, oef! Maar hij had ineens last van iets anders...hij had verborgen reflux
    We hebben de pap dan aangedikt met nutriton. Ik zou eventjes afwachten zodat kleintje gewend is aan die nieuwe pap.
    Ofwel misschien ook eens van water veranderen? We hebben ook van die bekende merken geprobeerd en dat beterde niet. We hebben nu "Louise" van Colruyt. Allemaal geen probleem meer (kinderarts zei dat dat water veel genomen werd en goed verdragen werd door baby's)
    Dus ivm die pap, kleintjes moeten daar ook aan wennen. Hou even in het oog of de kleine geen reflux heeft (dus beetje eten komt terug naar boven en slikt t terug in, meestal merk je het niet en dit doet pijn in de keel) Onze kleine begon te smetsen en extra te slikken.
    En anders moet je gewoon komaf mee maken en bloed laten nemen en uw kleintje laten testen op allergieën en ook de slokdarm s laten checken. Ik zou verder onderzoeken vragen want uitschreeuwen??? Misschien irritatie in slokdarm, dan doet dat ook veel pijn he als ze drinken
    Hopelijk weet je snel wat er scheelt en gaan de krampjes weg!Been there en het is afzien als je kindje pijn heeft he...

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    we zijn abrupt gestopt met de pepti; voelde niet goed.
    als het koemelk zou zijn, zou hij niet zo reageren op de pepti (hij reageerd zo immers ook op de standaard)
    we gaan beginnen met maagzuurremmers omdat we idd reflux vermoeden.

5. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dacht wel dat het die kant zou uitgaan. Erg eh! Hopelijk helpt het snel!
    Trouwens reflux zou kunnen behandeld worden bij een osteopaat (veel goeds over gehoord maar let op, helpt natuurlijk niet bij iedereen maar is misschien proberen waard)

6. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18

Ga toevallig vanmiddag heen ivm voorkeurshouding, ga idd ook maar vragen of hij ons hier mee kan helpen....

7. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah dan moet je dat zeker doen! Als het met osteopaat kan opgelost worden, zoveelste beter eh! (beter dat dan medicatie, niet? ;) )

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Pepti bevat nog steeds sporen van koemelk en sommige kinderen kunnen daar op reageren. Meestal wordt er bij een vermoeden van KEA meteen Nutramigen voorgeschreven, omdat dat veel minder kans op reacties geeft en dan, als dat goed valt, gekeken of pepti al voldoende is. Nu weet je dus nog steeds niet of er misschien sprake is van KEA.

9. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juffie roos, hoe was het bij de osteopaat?

10. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18

Hij heeft hem eerst behandeld voor zijn krampen.
    Osteopaat vertelde mij dat de reflux kan komen door de krampen. Omdat hij te vroeg geboren is, zijn zijn darmen ws nog niet goed ontwikkeld, dit kan krampen veroorzaken. Hierdoor spant hij alles aan waardoor het maagzuur omhoog kan komen. Klinkt logisch. 's Nachts zijn de darmen rustiger waardoor hij ws weinig last heeft van de reflux...

11. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah dat is goed he. Dus als krampjes weg zijn, zal reflux ook wel weggaan, veel succes

12. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    ja, dat hopen we echt; gaan nu dus maagzuurremmers proberen.....
    hopen idd dat de krampen straks wel minder worden, voorlopig ook nog maar geen bijvoeding;)

13. Rammelaar

Rammelaar Lid

31 okt 2010
    55
    0
    0
    Veel succes en hopelijk is hij gauw van zijn krampjes af!

14. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    zijn begonnen met Losec, de maagzuurremmers, maar merken dat hij er erg winderig van wordt en daar dus weer last van heeft.
    In de bijsluiter staat ook dat ze last van winderigheid, buikpijn, obstipatie of diarree kunnen krijgen:$ Net hetgeen wat bij hem de reflux veroorzaakt.....
    Kijken het nog even aan tot maandag en dan maar weer contacten met de KA

15. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    ppf zeg,niet leuk e al dat gezoek!

16. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, ik weet niet of ik het al gezegd heb maar pepti is sowieso dunner als andere pap. Dit kan je "dikker" maken. Onze kleine zijn krampen zijn weg sinds we pepti gebruiken maar toen had hij wat last van reflux. Nu doen we 2 schepjes nutriton in zn fles en hij heeft er geen last meer van

17. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    tja,we doen er al nutriton doorheen, maar krampen blijven.(drinkt nu weer hypo-allergeen)
    De laatste paar dagen lijken de krampen wel wat minder; hij is nu wel extreem winderig door de losec.... maar het lijkt over het algemeen echt wat beter te gaan:)

18. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja krampjes kunnen ook van nutriton komen (heb ik al vernomen via anderen) Zelf heeft onze zoon daar geen last van.

Oh als het beter gaat, fijn!!

19. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Ik lees hier hoe het nu gaat...
    Ik wil je even laten weten dat ik met je meeleef! Hier ook 3 maanden aangemodderd! Laat je niet overal zomaar weg sturen en vecht voor jullie kleine mannetje. Winderigheid hoeft geen probleem te zijn als ze er maar geen last van hebben. Hier vliegen ze ook om de oren ;)
    Het kan niet normaal zijn dat hij zoveel pijn heeft...en krampjes moeten na 3 maanden toch verdwenen zijn? Mijn dochter is ook 4 weken te vroeg maar ze vertelde dat de krampen na 3 maanden weg moeten zijn!

20. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    lief van je....
    Ik heb straks weer een belafspraak met de KA, hopelijk kan ze ons verder helpen....

Deel Deze Pagina