Weer een nieuwe periode voor mama

Discussion in 'Voeding' started by tinkerbel, Oct 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Jeetje zeg! Het is maar goed dat niet alles te gelijk gebeurt, wat gaat het toch allemaal snel met die kleintjes :cry:
    Toen hij net geboren was konden we samen uren lekker knuffelen, nu gaat meneer liever zelf even op onderzoek uit.
    Vooral het eten vind ik nogal overdonderend soms, hebben jullie dat niet?
    Mijn mannetje wordt nu bijna 6 maanden en dan gaan er weer zoveel nieuwe eetgewoontes beginnen, wordt er soms beetje duizelig van ;)

Hij drinkt nu bijv uit een fles, maar nou las ik net op de site van Nutricia dat je zo snel mogelijk uit een beker moet gaan laten drinken. Dus mijn vraag nu is hoe oud waren jullie kindjes toen je daar mee begon? En het is dus de bedoeling dat ze daar ook gewoon opvolgmelk uit drinken (warm)

Wat een hoop hé ;)
    Gr, Tinkerbel

2. mel1977

mel1977 Actief lid

Hoi

Je blijft veranderen he, ik herken het wel. Sam is nu 1, maar steeds als ik dacht: zo nu snap ik het, nu gaat het lekker, veranderde het weer. Zeker met 6 maanden toen er groente en daarna fruit bijkwam.
    Op een gegeven moment went het echt wel hoor! Komt helemaal goed.

Sam drinkt sinds een maand of 11 alleen nog maar uit de tuitbeker, die flessen hebben we weggedaan toen, hij snapte opeens het idee van een (antilek) tuitbeker.
    Drinken uit een gewone beker doen we hier alleen nog maar met zn yoghurt en dan houden we die beker ook nog eens zelf mee vast anders zit het echt overal behalve in z'n mond.

Gewoon doen wat voor jullie (jij en je kindje) het prettigst is, ik had ook ergens gelezen/gehoord dat ze uit een beker moeten drinken, maar zolang meneertje hier nog denkt dat hij met z'n beker mag timmeren op tafel en z'n beker te pas en te onpas om de grond mag gooien hier gewoon een tuitbeker :)

groetjes Melanie

3. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Esmee drinkt nog steeds uit een fles :oops: maar ze kan ook wel uit een gewone beker drinken hoor. Maar daar moet je altijd zo bij blijven en een flesje vindt ze nog zo lekker en heeft ze langer wat aan :) Op het cb zeg ik maar niks, de hele dag een speen is ook niet goed, dus een paar keer per dag zo'n flesje maakt dan toch ook niet zoveel uit...

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris krijgt 's ochtends en 's avonds voor het slapen gaan ook nog een fles warme melk. Uit een gewone beker drinkt hij geen melk. De rest krijgt hij overdag (nu sinds een maand of 2 dat het echt goed gaat) drinken uit een bekertje en voor onderweg de rietjesbeker...

Maar wij zijn toen begonnen vlak voor zijn 1e verjaardag met een gewone beker, maar dit was toen echt geen succes... Daarna elke keer een weekje laten rusten en ineens uit het niets dronk hij steeds beter uit een gewone beker. Toch is het nog steeds oppassen, hij gaat soms met de beker aan de wandel...

5. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Oh, dus zoveel haast is daar niet bij. Ik dacht echt dat het al zo rond de 7 maanden moest. Gelukkig maar, want zonder fles gaat het me echt te snel. Wil nog wel even graag genieten van mijn kleine baby!

Zeg, nog een ander eet vraagje, als hij nou 6 maanden is straks krijgt hij dan in de ochtend een papfles? Of komt dat pas later, en doe je dan Nutrix of Bambix. Ik heb flesvoeding van Nutrilon.

Gr, Tinkerbel

6. mel1977

mel1977 Actief lid

Hoi

Je hebt alle tijd :)
    Met 6 maanden gaven we Sam bambix met de lepel als ontbijt, flesje rooibosthee erbij en gaan.
    Ik gaf toen nog borstvoeding en kocht vaak die kant en klare groeipap waar je alleen water aan toe moest voegen, dan hoefde ik geen hele bus nutrilon alleen voor de pap te kopen.

Met 7 maanden zijn we overgestapt op brood, maar met 12 maanden weer terug op pap, aangezien meneertje zo moeilijk deed met brood en z'n pap veel gezelliger op at. Nu weer begonnen met brood (hij was de pap weer zat denk ik ;)) en dat gaat prima.

groetjes Mel

7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,267
    4,506
    113
    Ik ben toen met een tuitbeker (geen antilek) begonnen met yoghurt erin.

Dat loopt lekker langzaam en zo kon hij lekker oefenen. ;) en van de nuby had ik een speen gekregen die al wel de vorm had van een tuit en die paste dus gewoon op zijn flesje.

Echt uit een tuitbeker drinken deed hij pas toen hij een jaar en een paar maanden was, daarvoor accepteerde hij echt geen harde tuit.

Kortom, ze kunnen allemaal lekker lullen maar uiteindelijk zal je kindje het zelf wel aangeven wanneer het klaar is om uit een tuitbeker te drinken.

Groetjes Anita

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Het advies is om zo snel mogelijk uit een gewone beker te drinken, en dus ook geen tuitbeker.

Eva drinkt voornamelijk uit de borst, als ik er niet ben melk uit de fles, en diksap uit een gewone beker (houden wij vast). We zijn daar 2 maanden geleden mee begonnen en het gaat steeds beter. Tuitbeker ging ze alleen maar in bijten of mee gooien, toen zijn we dus maar meteen op een gewone beker overgegaan. Borst/fles voor de melk houden wij er nog in tot zeker een jaar, daarna zien we wel weer. Maar dan kan ze in ieder geval al wel uit een beker drinken.

Share This Page