Ik geef nu een aantal weken kv gecombineerd met bv (ben bv aan het afbouwen). Nou vraag ik me af; hoeveel flesjes en/of spenen hebben jullie in huis? Gerbruiken jullie een flesje voor meerdere voedingen achterelkaar (met bijv. even goed afspoelen) of gaat het flesje en alle onderdelen na elke voeding in de vaatwasser en in de sterilisator? Tot nu toe heb ik dat laatste dus nog wel gedaan, behalve bij de avondvoedingen, daar wil mevrouw nog wel eens om het uur een beetje willen drinken (vooral met dit warme weer) dan spoel ik het flesje wel eens om en doe er nieuwe in. Maar als het langer staat pak ik een nieuw, schoon flesje. Als ik dat straks ook wil doen als ik aan het werk ga mag ik er wel flesjes bij kopen... ik heb er nu 4 en een paar extra spenen. Hoe doen jullie dat?
Wij hebben 2 flesjes en speentjes. Tussendoor wassen we de flesjes gewoon af en 's avonds in de vaatwasser. Steriliseren doen we niet meer nu ze ouder is.
Hier 3 flessen In een zit altijd de pap(anders moet ik de speen elke keer verwisselen) En de andere 2 gebruik ik gewoon Na de voeding spoel ik ze om en haal er even zoon flessenragger doorheen En dan zet ik ze onderboven neer om uit te lekken en om de dag ofzo doe ik ze afwassen Met uitkokent ben ik na 4 weken ofzo meer gestopt(dat heoft tegenwoordig ook niet meer)
2 kleine, 2 grote (avent) en 1 tuitbeker. Spenen: 2 in nr2 en 2 in nr3. We hebben ook nog papspenen liggen, maar die zijn nog nooit gebruikt. Andere flessen die we hebben gekregen/aangeschaft liggen in een bewaardoos, die worden niet meer gebruikt
Oke, ik ben dus redelijk 'braaf' in het schoonmaken merk ik wel.. Mijn dochtertje is nu bijna 3 maanden, is het dan nog wel nodig dagelijks te steriliseren? Ik vind het altijd zo vet aanvoelen als ze uit de vaatwasser komen en nadat het gesteriliseerd is voelt het weer lekker schoon. Maar tussen voedingen door kan een flesje dus best even alleen afgespoeld worden?
hier 5 flessen van avent met nummer 3 spenen en 2 kleine avent flessen met nummer 1 speen voor de diksap. Sinds kort doe ik de flessen in de vaatwassen en daarna nog in de steralisator, daarvoor wasde ik ze altijd met een sopje een flessenborstel. Ik bewaar de gesteraliseerde flessen in de koelkast. Ik gebruik 1 fles voor de hele dag en spoel hem na elke voeding goed om met eerst koud en dan heet water.
Ja, vind de spenen ook vet worden na de vaatwasser! Wij hebben pas sinds kort een vaatwasser en dit viel me zo tegen. Dan spoel ik ze liever na met heet water, dat helpt ook. Ja, alleen afspoelen is meestal voldoende hoor. Eerst met koud, dan met heet. Wij doen gewoon even snel de borstel met wat sop erdoor, maar dat hoeft idd niet eens.
Ik heb er 3 waarvan ik er 2 gebruik (Drifrax). Wat Sam20 zegt vind ik wel een goede, ik zit ook altijd te kloten met spenen verwisselen (resultaat dat de ochtendfles soms een papspeen heeft en dus de gewone melk naar binnen giet.....) Ik heb verder ook een rietjesbeker en een tuitbeker en een oefenbeker haha maar daar zijn we nog niet echt actief mee aan het oefenen. Verder ben ik schijnbaar ook nog braaf met schoonmaken. Ik steriliseer nog steeds alles 2x per week. Is dit niet meer nodig??
Ik heb één kleine Difrax fles in gebruik, en een grotere klaar liggen in de kast voor als ze meer voeding mag hebben. In de kleine fles gaat precies 150+5. Verder 3 difrax spenen: in de box, wandelwagen en luiertas. Steriliseren hoeft niet meer, kindjes krijgen te weinig weerstand hierdoor. Zelfs mijn kraamhulp steriliseerde niet meer in de kraamweek, was nieuw beleid. Nieuwe flessen en spenen moet je vóór het eerste gebruik nog wel even uitkoken. Ik was de fles om de dag in een sopje met heet water en afwasmiddel, verder alleen onder de kraan afspoelen met de flessenborstel.
Ik heb er nu 2, was ze na elke voeding even af met heet water en sop en 1x daags uitkoken ivm spruw. Had er tot gisteren 1 maar nu kan ik er 's nachts uit zonder de fles te moeten afwassen.