Hoi! Hoeveel bv moet mijn uk van 7,5 maand nu echt nog binnen krijgen ongeveer? Het gaat al sinds 5 mei op en af met het drinken en hij heeft op 10 mei tegen een ziekenhuis opname aan gezeten ivm uitdrogings verschijnselen. We hebben hem toen met een spuitje bij moeten voeden en daarna ging het gelukkig weer een stuk beter. Helaas drinkt hij nu sinds 2 dagen weer zo goed als niks en dat maakt mij erg onzeker. Eten doet hij gelukkig wel gewoon goed en ik voeg daar nu maar wat extra vocht aan toe. Dit is wat hij vandaag heeft gegeten en gedronken: 8.00 paar slokjes bv ( de rest heb ik afgekolfd en ook geprobeerd uit een flesje te geven, maar ook dat weigerde hij) 8.30 1 boterham 10.00 fruit met een paar slokjes water 12.15+12.45 bv aangeboden, maar weigerde hij. 13.00 1 boterham 13.30 bv aangeboden, maar wederom niet gedronken dus ook maar gekolfd 15.00 bv uit flesje 80 cc met moeite 15.30 liga 18.00 groente 19.15 bv ( klein beetje ) Verder heeft hij nu 2 plasluiers gehad vandaag, niet veel dus, maar logisch als je zo weinig drinkt. Hij is goed alert, maar niet echt vrolijk vandaag, terwijl hij normaal echt een lachebekkie is. Hij is wel al 3 weken een beetje verkouden en hij heeft last van een doorkomend tandje, dus dat is waarschijnlijk de oorzaak. Ook is hij erg snel afgeleid, dus ik moet echt op een rustige plek gaan zitten met hem. Hebben jullie misschien verder nog tips om hem wel te laten drinken? Uit een bekertje wil hij ook niet op het ogenblik. Liefs engeltje
hoi 2 plasluiers is inderdaad erg weinig! Op deze leeftijd is melk nog heel belangrijk, het is het hoofdbestanddeel van zijn dieet, de rest is zoals het woord al zegt: bijvoeding. Dwingen om te drinken lukt niet, maar creatief zijn wel. Probeer hem aan de borst te leggen, misschien als hij slaapt? Lukt het niet dan een flesje, of een tuitbekertje of een gewoon bekertje. Sommige kinderen kunnen op deze leeftijd al verrassend goed drinken uit een beker ( met een slab om en hulp natuurlijk!). Heeft hij misschien pijn in zijn mondje dat slikken lastig is? Spruw gezien? Een tandje kan wel zorgen voor pijn inderdaad, je zou iets van gel tegen tandpijn op zijn kaak kunnen smeren. Ik hoop dat je hier iets mee kunt, anders hoor ik het graag weer. Mirjam
Bedankt voor je antwoord! Helaas heb ik alle bovenstaande dingen ook al geprobeerd, maar hij weigert echt alles. In het begin deed hij dat nog wel, maar nu laat hij zich daar ook niet echt meer mee foppen, terwijl hij normaal ook heel goed uit een bekertje kan drinken. Heb zelfs zelf fruit waterijsjes gemaakt voor hem, dat gaat nog wel redelijk. Drie weken geleden nog bij de huisarts geweest, maar die maakt zich niet zo'n zorgen aangezien hij vaak wel vrolijk is en zijn keel en oren zagen er ook niet geïrriteerd uit. Pas als hij helemaal niet meer plast en reageert moet ik met hem naar het ziekenhuis. Persoonlijk vind ik dat gewoon te laat en ik wil natuurlijk alles doen om dat te voorkomen. Verder heeft mijn binkie echt een hele hoge pijngrens, vermoedelijk doordat hij de eerste maanden heel veel pijn heeft gehad door zijn reflux waar we steeds maar niks voor kregen en door blokkades in zijn nekje en rug. Hij huilt bijv al niet als hij z'n koppie flink stoot en er echt een bult op komt. Onlangs zijn we ook bij de kinderarts geweest voor controle ivm zijn reflux en zij zei dat het gewoon dikke pech is als hij niks drinkt en dat ze hem alleen zondevoeding kunnen geven als het echt misgaat. Voel me dus echt een beetje met m'n rug tegen de muur gedrukt aangezien ik weet dat het echt foute boel is als hij niet meer alert is, dus hoop dat er iemand is die de gouden tip heeft! Maar is er nog een minimum aantal cc wat ze binnen zouden moeten krijgen?
hoi tja, lastig joh voor jullie. Slim dat je waterijsjes geeft! Yoghurt geprobeerd? en eventueel soep ( zorg alleen dat je die zelf maakt, zonder zout , dus niet uit een pakje!). Misschien dat een kinderdiètist nog tips voor je heeft, je kunt een emailconsult doen bij Stefan Kleintjes, via Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding Succes! Mirjam
Thnx!! Hier kan ik wel wat mee denk ik en soep is ook een goed idee ja! En ik heb toevallig eergisteren een soort shake voor hem gemaakt van peer, geitenyoghurt, wat water en een klein scheutje roosvicee, dat ging erin als zoete koek! Hij drinkt nu gelukkig ook weer wat beter, dus hoop dat t ergste weer geweest is. Groetjes