te weinig water drinken

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Inge36, Apr 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inge36

Inge36 Actief lid

Apr 16, 2013
    181
    0
    0
    Hallo,
    Onze kleine meid wordt binnen een 3tak weken 1 jaar.
    Ze drinkt 's morgens en 's avonds aan de borst.
    Rond 8.30u eet ze in de crèche ontbijt: voorlopig is het enkel sabbelen op een stukje brood...
    Rond 11u krijgen ze aardappeltjes, groenten,vis of vlees: hier eet ze meestal alles van op: 300gr
    Rond 15u eet ze 300 gr fruitpap
    Om 17.30u eet ze thuis nogmaals aardappeltjes omdat brood haar buikje nog niet vult
    Tussendoor drinkt ze slechts enkele slokjes water.
    Nu is mijn vraag: drinkt ze wel voldoende?
    Ze is vrolijk, alert,... Maar ik ben toch wat ongerust over de hoeveelheid die ze drinkt.

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Hi Inge,

Alvast gefeliciteerd met de eerste verjaardag van jullie dochter! Wanneer je dochter alert is en voldoende plast kun je er van uit gaan dat ze voldoende vocht binnen krijgt. Een kindje heeft ca 750 ml vocht nodig per dag. Om haar te stimuleren wat meer te drinken kun je ipv water ook eens slappe vruchtenthee uit proberen. Soms kan het ook helpen om het water iets warmer te geven, sommige kindjes houden namelijk van warmere drankjes. Het aanbieden van water in een interessante beker kan ook stimuleren ipv het aanbieden in een fles. Het drinken uit een open beker stimuleert daarnaast ook de mondmotoriek.

Groetjes Ruby- Nutricia voor jou

3. Inge36

Inge36 Actief lid

Apr 16, 2013
    181
    0
    0
    Hoi Ruby,
    We laten haar al sinds ze 4 maanden is, drinken uit en gewone beker. Ze doet dat super. Ze drinkt trouwens niets uit een fles, ook geen melk :) Het is wat dat betreft een echt borstenkindje. Maar de tip van iets warmere drank zal ik zeker proberen...

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Hi Inge,

Wat knap dat ze al zo vroeg uit een beker kon drinken zeg! Hopelijk dat de warme drankjes gaan helpen dan :)Fijne avond!

Groetjes Ruby- Nutricia voor jou

Share This Page