hoeveel flessen 7,5 maand?

Discussion in 'Voeding' started by Schilderijtje, Nov 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

ons zoontje komt vaak snacht rond 2 a 3 uur voor een flesje.
    zonder flesje gaat hij niet meer verder slapen.

smorgens rond 6 krijgt hij fles
    rond 9a10 uur fruit
    rond 11 een klein flesje van 120cc ( soms slaat hij die over
    en tussen de middg rond 13:00 paar stukjes brood
    tussendoor koekje of soepstengel met wortelappelsap of water
    rond 17:00 warme hap met toetje na ( dit eet hij voor de helft )
    en dan rond 8 uur een pakje kant en klare melk
    en rond half 9 naar bed.

is dit teveel?

2. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op deze leeftijd kunnen ze niet meer wakker worden van de honger, net is of gewenning of hij krijgt overdag te weinig.
    Mijn dochter is 7 maanden en krijgt 3 flessen, ontbijt is 210/7 (gaat niet altijd op) en lunch en avond is 180/6. Bij de lunch eet ze ook nog een boterham. Waarom geef je een klein flesje om 11.00?
    Waarom niet een boterham om half 12 en daarna een fles van 180/6?
    Dan om 15.00 een koekje met drinken of bakje yoghurt(met fruit erdoorheen vind ze hier heerlijk) en diner een lekkere warme hap.
    En waarom voor het slapen gaan geen fles van 180/6?

Ik vind dat je kindje juist helemaal niet veel eet

3. Schilderijtje

hij krijgt voordat hij naar bed gaat 250 kant en klare melk.
    ( dit voed harder )

smiddags drinkt hij zijn fles niet op. vandaar 120cc

hij heeft tot zijn 5 maanden altijd de nachten door geslapen en daarna helaas niet meer.. ik heb geprobeerd in eerste instantie geen fles te geven. maar tevergeefs. hij wil zijn fles. en hij drinkt dan ook echt 180cc op snachts..

hij krijgt best veel tussendoortjes.
    smorgens zoiezo en smiddags en vaak ook nog wel wat andere extras
    geef hem ook weleens een gebakken eitje.of een soepje extra gelengd met water.
    hij krijgt ook weleens wortelsap .

4. Schilderijtje

ow wat ik nog vergeet hij eet smorgens ook nog een beschuitje met thee erover

5. Schilderijtje

hij zit dus bijna op 4 flessen;) terwijl hij van cb naar de 2 moet...
    vandaar dat ik vroeg of hij teveel krijgt

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    In vergelijking met onze jongen eet hij wel ok overdag. Maar ja, wie weet doe ik het wel niet goed, haha.
    Hier is het als volgt:
    08u: fles 240 cc
    10u: 1 geprakte banaan
    12u: groente (+/-200 a 250 cc)
    14u: soepstengel + verse jus / water
    16u: fruithap (bied 250cc aan, gaat niet altijd op, vaak maar 150cc)
    20u: fles 240 cc

Ik ga nu proberen yoghurt aan te bieden.

Maar ik denk wel dat die fles 's nachts gewenning is. Of je zou hem meer melk moeten aanbieden overdag. Maar denk eerder gewenning.

7. Schilderijtje

als het gewenning zou zijn waarom sliep hij de eerste 5 maanden dan wel door? toevallig heeft hij vanacht een nacht doorgeslapen tot 7 uur:)
    hij moet juist van cb een fles minder melk dus meer melk aanbieden is geen optie hihi.en dat wil hij overdag zelf ook niet dan slaat hij de fles uit mijn handen;)

8. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

Jun 11, 2012
    1,140
    0
    36
    zuid holland
    ons zoontje is nu 7 maanden en schema is als volgt: (ook wel beetje aan het tobben omdat hij honger had snachts daardoor brood uitgebreid.

(zijn ongeveer tijden)

half 8: boterham
    8 uur: fles 180/6
    11.30: 1,5 boterham met wat diksap
    13:30: fles 180/6
    15:00: halve boterham met wat diksap
    17:30: groente met aardappels soms wat vlees (zelf gemaakt ter grote van 6 maanden potje zeg maar
    19:00: fles 180/6

fruit gaat niet omdat hij daar maagzuur van krijgt. heeft kma en reflux
    en daarna naar bed

9. Schilderijtje

hier heeft uk vandaag wel 6 x poepbroek gehad:$
    uuhh dan zal die vast niet te weinig eten krijgen:)
    merk wel dat hij erg reageert of fruit. vooral op banaan..

10. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

Jun 11, 2012
    1,140
    0
    36
    zuid holland
    haha fijn he! die van mij poept ook onwijs veel. zit te twijfelen om hem toch om 10 uur savonds nog een fles te geven. zodat hij de nacht beter door slaapt lastig

11. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL

Van 4 flessen naar ineens 2 is misschien ook teveel. Mijn cb zegt dat ze tussen de 7 en 9 maanden naar 2 flessen gaan. Mijn dochter zou die 3e fles denk ik best kunnen missen, maar ik geef hem nog wel...ik maak hem elke dag iets kleiner om het af te bouwen.
    Ik vind het bij 7,5 maand dus nog geen 'moeten' dat hij naar 2 flessen gaat. Dan maak je er eerst toch 3 van. En dat poepen zegt niet zoveel, mijn dochter poepte vorige week 5x per dag, en de oorzaak daarvan is tandjes.

Ons schema, misschien heb je er wat aan:
    7.15 fles 180/6
    10.00 fruit
    11.30/12.00 boterham met aansluitend fles 180/6
    15.00 koekje met sap, liga, fruit of yoghurt (wissel het elke dag af)
    17.00/17.30 warme hap met toetje na (als ze smiddags geen yoghurt heeft gehad)
    18.45 fles 180/6

Tijden kunnen soms een kwartiertje eerder of later zijn, ligt aan haar slaapjes. Ik werk dus heel erg toe naar een eettpatroon zoals die van ons, 3 hoofdmaaltijden met tussendoortjes. Ik ben overtuigd, op deze leeftijd, dat als ze overdag voldoende en gevarieerd eten dat ze 's nachts niet wakker worden van de honger.
    Ik denk dus nogmaals dat hij overdag meer moet eten. En misschien niet in de zin van flesjes, maar meer brood proberen (hier was het echt opbouwen, in begin at ze maar paar stukjes, nu 1 hele boterham met korstjes)
    Yoghurt met een potje fruit erdoorheen doet het hier heel goed, zeker met banaan erin, dat smaakt echt nare en milkshake. Het vult lekker, dus dat zou je 's middags of na de warme hap kunnen doen.

12. Schilderijtje

hihi mijn ukje eet meer dan de jouwe;)

( snacht rond 3 fles 180cc )
    6:00 fles 180+6
    9:00 beschuit met thee
    10:30 soepstengeltje met drinken
    11:30 /12:00 flesje 120cc meer wil hij niet soms wil hij helemaal niet ook later op de dag niet.
    13:00 brood ongeveer halve boterhem met drinken
    14:30/15:00 fruit met drinken
    16:30 17:00 warme hap met toetje na
    19:30 20:00 kant en klare melk 250cc

dus te weinig krijgt hij echt niet.

maar toevallig slaapt hij nu al 2 nachten door:D
    oke dus hij mag overdag nog 3 flessen? cb vertelde mij met 7 maanden naar 2. alhowel hij zelf nu al middagfles weigert denk ik dat het wel gebeurt..

13. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet beter dan dat het zeker geen 'moeten' is met 7 maanden. Ze moeten sowieso eerst voldoende bijvoeding eten voordat je naar 2 flessen kan, en niet elke baby eet bij 7 maanden al volledig bijvoeding.
    Jou kindje eet idd meer dan de mijne, en de mijne heeft eigenlijk altijd 'teveel' gekregen volgens de boekjes...een tijdje meer dan een liter flesvoeding enz. Cb vond het prima, want grotere kindjes hebben meer nodig. Mijn CB arts is best wel van deze tijd, en zegt bijvoorbeeld dat mensen (dus ook baby's) helemaal niet zoveel melk meer nodig hebben als vroeger gesteld werd. Zij vertelde me laatst dat baby's dus tussen 7 en 9 maanden naar 2 flessen gaan. Je moet je kindje volgen, de een is er eerder aan toe dan de ander. Ik lees nog vaak zat dat baby's bij 5 maanden nog wel 5 flessen krijgen, nou bij 4 maanden zaten wij al op 4 en niet al te lang daarna al op 3. Zo zie je dat elk kindje z'n eigen tempo volgt.

Jouw kindje eet idd meer, maar tja je weet soms ook niet waardoor ze wakker worden. Mijn dochter heeft tot een week geleden een fase gehad dat ze om 5.30 klaarwakker was, terwijl ze normaal tot minimaal 6.45 sliep....als ik haar een fles geef om 5.30 weet ik zeker dat ze hem leegdrinkt, maar echte honger heeft ze niet,p. Bij 4 maanden lieten we de laatste fles om 23.00 vallen, ze dronk hem altijd leeg terwijl we haar uit diepe slaap moesten halen. Ze drinkt dus gewoon, maar ik weet zeker dat ze geen honger heeft. Ze sliep ook zonder die laatste fles gewoon de hele nacht door.
    Het zijn vaak fases, je bent snel geneigd te denken dat het honger is. Maar op deze leeftijd worden ze 's nachts niet wakker van de honger. Een flesje is dan natuurlijk wel een lekker troostmiddel, vinden ze toch vaak fijn...maar nodig hebben ze het niet.

14. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Vindt het echt bizar hoe vroeg kindjes al op 2 flessen zouden 'moeten' zitten! Weet niet of er in de afgelopen 2,5 jaar zoveel veranderd is, maar ik heb toendertijd dat advies nooit gekregen...
    Lijkt wel of ze steeds vroeger alles af moeten bouwen en meer moeten eten!
    Hier ging ze pas met 11 maanden iets anders drinken (water) als melk, althans, noemenswaardige hoeveelheden...
    Tot 7.5 maand nog 4 flessen en vervolgens tot 1 jaar 3 flessen van 180/6! (bijvoeding bij 6 maanden gestart)

Nou verschilt het natuurlijk ook per kindje, ook de snelheid en hoeveelheid in opbouw van bijvoeding... Dus kijk vooral naar je kindje ipv strikt naar het cb te luisteren!

15. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mijn zoontje deden we het volgende:
    -bij wakker worden tussen 7 en 8 een papfles van 210 water en opvolgmelk met bambix
    - 10.00u drinken en halve liga, soepstengel of lange vinger
    - 12.00u halve boterham en een fles melk van 180 water en opvolgmelk
    - 15.00u fuithapje en diksap
    - 18.00u warm eten en een toetje (ongeveer 150 gram vers gemaakt,groenten aardappels en vlees.
    - 20.00u flinke papfles van 210 water en opvolgmelk met bamix

vanaf 6 maanden zijn we dit bovenstaande schema gaan gebruiken weet niet precies wanneer wie die fles van 12.00u eraf hebben gehaald. zou best kunnen dat we dat met een maand of 8 hebben gedaan maar dit weet ik dus niet zeker, kan ook iets eerder geweest zijn.

ik zou je willen adviseren om die kant en klare melk te vervangen door een zelf gemaakte papfles van rijstebloem of bambix. denkt toch dat dat beter vult dan zo n kant en klare melk, neem aan dat je van die pyama papjes enzo bedoeld?

16. Schilderijtje

ik gaf eerst altijd papfles met rijstebloem maar die drinkt hij maar voor de helft.. met als gevolg dat hij dus 2x kwam snachts..
    ook granenpap gaat er niet in. die vind hij smerig.
    ( hij heeft een week in het ziekenhuis gelegen en daar gaven ze dus ook kant en klare melk denk dat hij daar door verpest is )
    ik had Nutricia gevraagd en cb hoe slecht die kant en klare pyamapapjes zijn. maar ze zeggen allebei dat het voor dagelijks gebruik is. ( alhoewel ik dat niet helemaal geloof )

17. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat nutricia dat zegt, lijkt me logisch. Zij zijn de personen die het op de markt brengen en tuurlijk zeg je dan dat het voor dagelijks gebruik is;)
    CB bij ons raad het juist af vanwege de vele suikers dat het bevat.

Wel lastig dat je zoontje de papfles met granen niet hoeft en met rijstebloem maar half opdrinkt....tja dan weet ik het eerlijk gezegt ook niet meer..:(

18. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Er zijn genoeg kindjes die juist onrustig worden van een papfles voor het slapen en hierdoor juist minder goed gaan slapen!
    Pyjamapapjes bevatten veel suiker en drink maar eens een kwart liter van dat zoete spul voordat je daar bed gaat...ieeekkkk!
    En natuurlijk zegt Nutricia (en het cb) dat je het dagelijks kan gebruiken, anders verkopen ze niks!
    Vindt het ook niet vreemd dat hij gewone granenpap niet wil als hij de pyjamapapjes gewend is...

Persoonlijk zou ik het ook een proberen met gewone melk voor het slapen gaan...

19. Schilderijtje

granenpap luste hij al niet voor dat hij pyamapapjes kreeg,
    rijstebloem vanille bavat ook een hoop suiker.
    dus daar zit niet zoveel verschil in,

ze beweren trouwens dat ze geen suiker toevoegen in de pakjes.
    bahalve in de bicuit smaak doordat er in bicuit suiker zit.

enkel melk drinkt hij ook niet op.

het is een moeilijk ventje hihi.

( ik zal vanavond als ik thuis ben even kijken naar wat er precies in zit )

je hebt trouwen ook pyamapapjes met enkel granen,
    mischien moet ik die nemen ipv banaan of vanille pak ook weleens peer

20. Schilderijtje

nutricia zegt;

Deze papjes bevatten namelijk geen (tafel)suiker. De suikers die op de verpakking staan zijn melksuikers. Dat is het lactose dat zit van nature in de opvolgmelk

nu denk ik inderdaad niet dat het geheel waar is wat ze zeggen.
    maar kan me ook niet voorstellen dat het bomvol suikers zit omdat kindjes van die leeftijd dat helemaal niet mogen, en denk dat ze het wel volgens de richtlijnen moeten maken of niet?

Share This Page