en dit vertelde ze ook: Veel pyjamapapjes van Nestle bevatten wel toegevoegd (tafel)suiker, dus vaak wordt dit door consultatiebureaus met het bambix dromerig avondpapje verward. Het Bambix dromerig avondpapje is een kant-en-klare drinkpap met opvolgmelk en granen en een goede vervanger van de papfles hihi hoezo concurenten
Volgens mij staat er nergens in richtlijnen dat kindjes geen suikers mogen hebben... dat is ieder z'n eigen keus! En als je al die babykoekjes, liga's etc bekijkt: overal zit suiker in hoor... Maar natuurlijk zal Nutricia dat niet gaan promoten! Weet niet of je ook een eetschema van Nutricia gezien? Volgens hen doe je het alleen goed als je bij ieder eetmoment een product van hun gebruikt!
ja dat is zo hihi ze concurreren elkaar hha want nutricia beweert dat nestle wel suiker inzit haha. nou ik denk dat het beide precies hetzelfde is allebei de merken zal wel wat inzitten. maar ik denk dat ze wel aan bepaalde normen moeten voldoen. ik heb nog even gekeken wat er allemaal in die pyamapapjes zit. maar het valt nog wel mee. over het algemeen veel granen en opvolgmelk. melksuikers zitten er wel in natuurlijk. de bananensmaak is van geprakte banaan staat er op de jumbo merk.de bicuits maak bevat wel meer suiker. zoeizo is het wel slechter als gewoon opvolgmelk. want opvolgmelk maak ik au bain marie en pyamapapje gaat in de magnetron waardoor het eigenlijk de vitamientjes verloren gaat. wij zijn destijds pamapapjes gaan geven omdat hij een periode een paar weken weigerde te drinken. dus kwam hij maar aan 1 fles per dag. en die kant en klare wilde hij wel. ( waarschijnlijk door het opname ziekenhuis gekomen want daarna wilde hij geen gewone melk meer) we zijn later overgestapt op friso. dit drinkt hij stukken beter als nutrilon.. we gaan proberen het iets af te bouwen en weer normale melk savonds te geven.
Ai! Dochter krijgt hier nog vijf flessen per dag. Schema is hier ongeveer als volgt: 6.30u fles. Ze drinkt ong 150cc 9.30u fruit + slokje thee 11.30u fles. Ze drinkt ong 120cc Aansluitend boterham met roomboter. Ze eet meestal iets meer dan de helft op. Slokje thee. 15.00u fles. Ze drinkt ong 120cc 17.30u groentehap 18.30u fles. Ze drinkt ong 100cc 21.30u fles. Ze drinkt vaak 150cc Kleine flesjes dus. We hebben geprobeerd geen late fles meer te geven (droomvoeding), maar dan is ze om half vier, vier uur wakker en gaat niet meer slapen omdat ze honger heeft. Over de hele dag drinkt ze ong 600cc. Hetzelfde dus als met 3 grote flessen. Dus ik vind het prima zo. Die late fles proberen we er binnenkort wel weer af te krijgen. Komt vanzelf denk ik. Ze redt de nacht anders niet. Als ze volle flessen zou drinken wel, maar die hoeveelheden krijgt ze niet weg. Zéker niet na groente, fruit of een broodje. Soms word ik wel eens een beetje onzeker van wat ik om me heen hoor en op welk schema dochter zou moeten zitten inmiddels. Vervelend is dat. Zijn er meer mensen die meerdere kleinere flesjes geven?
heb je al eens geprobeerd je schema iets te veranderen? dus iets langere poses er tussen en de flessen iets groter? dus proberen : 6:30 180 aanbieden 10:00 fruit met wat drinken 12:30 boterham met 120 cc 15:00 ipv fles bijvoorbeeld beschuitje met thee erover 17:00 groente met toetje 20:00 fles 180cc + rijstebloem als de flessen kort op elkaar zitten hebben ze vaak minder honger bij de volgende fles.en drinken ze dus maar weinig cc. is maar een idee bovenstaand schema
Ideeën zijn altijd welkom Meer tijd ertussen ga ik proberen. En 9.30u fruit is omdat ze dat op t kdv ook krijgt. Thuis verschuift dat wel eens naar 10/10.30u.
Volgens t Engelse cb mogen babytjes onder 1 jaar maar 4 x echt eten per dag, geen tussendoortjes en minimaal 500 cl melk. Schema van mijn 7 maand oude meisje: 6 uur - ontbijt (schaaltje pap of cornflakes met koemelk) 10 uur - 180/6 fles 12 uur - lunch, broodje of yogurtje 16 uur - 120/4 fles 18 uur - avondeten wat wij eten met water 20 uur - 180/6 fles CB vind dit net goed, mag niet meer geven
Nou hier is het nog maar één jaar geleden (9 maanden bij cb) dat ik juist het advies kreeg om die vierde melkvoeding er nog maar even in te houden. Nou stonden er natuurlijk geen streepjes op mijn borsten maar op opvangdagen toch echt 2x 200ml plus een ochtend en avondvoeding.
Hier zitten we zelfs nog op 4 flessen! 7:30 uur 180+6 9:30-10:00 uur fruithap rond 12:00 uur 180+6 en wat brood 15:30 uur 180+6 17:30 warme hap met beetje yoghurt 19:00-19:30 uur 180+6 Wij moeten terug naar 3 flessen van CB. De fles van 15:30 uur moet iets te drinken en eten worden. Lukt nog niet, dan wordt ze 's avonds/nachts wakker en heeft ze honger.