Wat te doen wat betreft dit ritme??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Diesel82, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Onze dochter is nu bijna 11 weken oud. Ze krijgt 5 voedingen, de ochtendfles is 200ml, de rest 165 ml. Nu is het al diverse keren voor gekomen dat ze na de 4e fles (Meestal rond etenstijd) even wakker is, dan onrustig wordt door vermoeidheid en als ze dan eenmaal slaapt moeten we haar vaak wakker maken voor de laatste voeding. Dit gaat een beetje tegen m'n principes in maar als we haar uit zichzelf laten komen komt ze meestal in de nacht weer maar komt dan wel een voeding te kort voor die dag.
    Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken?? Hebben jullie ervaringen, tips en/of adviezen??
    Alvast bedankt!!

Groetjes,

2. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Wij hebben onze dochter altijd naar behoefte gevoed. Soms een dagje wat meer een andere minder. Als kindjes borstvoeding krijgen weet je ook niet hoeveel ze binnen krijgen.. Zolang je kindje niet uitdroogd (moet je wel goed op letten) en goed groeit maakt het niet zo erg veel uit denk ik. Ik liet mijn meisje ook altijd zelf komen voor de voeding.

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier ook zo gedaan als fleur24.
    als maddox honger had kreeg hij eten. we hebben hem nog nooit wakker gemaakt omdat hij moest eten. gewoon lekker laten slapen en als hij dan dat ene keertje snachts wakker werd, no problem binnen 20 min. lagen wij dan ook weer in bed en hij sliep lekker met een vol maagje verder tot de volgende ochtend

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik maak mijn dochter wel "wakker" voor een late fles omdat ze gewoon weg de nacht niet red.
    Ik heb dit met bv ook nooit gedaan maar als zij slapend die fles drinkt en daarna lekker tot de volgende ochtend 8 uur slaapt dan zou ik wel gek zijn om er in de nacht nog uit te moeten.
    Vaak lag ik dan net te slapen als ze kwam voor een fles en dan duurde het weer 1.5 uur voordat ik weer sliep.
    Soms word ze zelf wakker tegen 23.00 uur voor die fles maar word ze ddat niet dan ga ik met haar op bed zitten en geef hem dan.
    Ze heeft er geen last van en slaapt daarna heerlijk verder.

5. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Hier hetzelfde als bij kimmeding. Lig je net zelf lekker in bed komt die kleine en vervolgens duurt het weer een eeuwigheid voordat ik zelf slaap.
    Ik maar haar dan wel wakker voor de laatste fles. Hoeft niet iedere avond hoor. Ze komt ook nog vaak uit zichzelf.

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad

Dan doe je het toch gewoon zo meid.

7. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    heb ik dan zo'n raar kind??
    mijn ventje komt ook niet om 11 uur voor zijn fles, hij slaapt vaak met gemakt tot een uur of 4 door en wil dan eten. Als ik hem dus wakker maak voor zijn fles om 11 uur, dan hebben we zo'n onrustige nacht, hij is dan om de 2 uur wakker en wil vaak alsnog eten rond 3 a 4 uur..

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik heb mijn zoontje ook nooit wakker gemaakt.
    hij ging vaak om 20.00 de nacht al in en liet hem dan zelf komen.
    De ene keer was dat al om 1.00 en de andere keer sliep hij zo door tot 4.00 en dat werd steeds later.
    Ik zou je kindje zelf laten komen.

En idd als ik hem toch wakker maakte om 22.30 dan had ik een onrustige nacht waardoor hij ieder uur of 2 uur wel wakker werd voor een flesje.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Volgens mij hebben de meeste kinderen dat hoor.
    Daarom is gewoon op verzoek voeden ook het beste.

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    Toen hij nog de late voeding kreeg maakte ik hem er ook voor wakker als ik naar bed ging, soms melde hij zichzelf en soms niet, dus dan maakte ik hem wakker anders kwam hij voor voeding als ik net sliep. Toen hij met 3 maand niet meer wakker te krijgen was voor de voeding hem maar eens laten liggen en dan melde hij zich gewoon 's ochtends dus sinds die tijd krijgt hij nog maar 4 voedingen en dat gaat helemaal prima. Ik zou zeggen niks mis met hoe je het doet en gewoon doen waar jij je prettig bij voelt en je merkt het snel genoeg als hij die fles niet meer wil.

Deel Deze Pagina