Te snel drinken! Wie kan me helpen..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door nynke1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Hallo,

Mijn dochter drinkt haar fles 150/5 binnen 6 minuten leeg!
    Nu gebruik ik een Difrax fles met S speen en nutriton in de voeding. En ik doe heel vaak een pauze. Om zo te proberen de 15 minuten te halen. Eerst kon ik haar in de pauzes rustig houden met een fopspeen, maar dat heeft ze nu ook door en die wil ze niet meer. Met gevolg dat ik een heel overstuur meisje heb! Als ze dan na een pauze weer mag drinken dan gaat dat ook met een enorme gulzigheid... En dus veel buikpijn na de voeding.

Iemand een idee? Misschien een andere fles?

2. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Misschien idd andere fles proberen? Mijn zoontje dronk met dezelfde snelheid, maar heeft er nooit last van gehad. Heb ook nooit een pauze ingelast moet ik zeggen. Mijn kraamzorg was er ook heel nuchter in, de ene baby drinkt snel, de ander niet. Zij raadde mij aan niet zo te hangen aan de 15/20 minuten regel. Iedere baby is anders. Sommige baby's drinken ook snel aan de borst, je kan er weinig tegen doen.

Misschien flessen van dr. Brown? Schijnt dat sommige daar baat bij hebben. Heb er zelf geen ervaring mee hoor, heb alleen (lange) ervaring met Difrax omdat hij uit andere flessen nog sneller dronk. Succes!

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Misschien een andere speen proberen.
    Ik had precies hetzelfde probleem met de standaard speen van Difrax en ben nu de dental speen gaan gebruiken, dat was hier de oplossing!

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier een Dr Brown's fles en heel tevreden over je kunt evt de spenen van de difrax er wel opdoen aangezien ze daar aan gewend is:)

5. misa

misa Niet meer actief

Lastig he! Hebben wij hier ook gehad...
    Andere fles (dr brown heeft op internet ook prematuur spenen, ze heten preemie).
    Of een dental speen helpt voor sommigen wel.
    Of nog dikker maken met nutriton?

6. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Is inderdaad heel lastig, zeker omdat het bij elk kindje anders is!
    Hier precies hetzelfde gehad, S speen van difrax was veel te makkelijk. Ons zoontje spuugt ook erg makkelijk en dan helemaal als hij zn fles leeg klokte. 2 spenen werkte goed voor ons: Dodie 1-2-3 speen en S speen van bibi. De laatste gebruiken we nu en dat gaat super (en passen allebei ook op de difraxfles)
    Succes!

7. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    bedankt voor jullie reacties!! Ik denk dat ik de dental speen maar eens ga proberen. Neem aan dat jullie dan de s van de dental speen gebruiken? Ben benieuwd.

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik gebruik idd de dental speen van difrax :)

9. misa

misa Niet meer actief

Ja, maat s dental speen van Difrax.

10. kaatjejannie

29 jul 2010
    69
    22
    8
    NULL
    NULL
    Mijn dochter deed dat ook bij de difrax s speen. Nu heb ik van medela de slow flow speen. Die past ook op de difrax fles.
    Nu drinkt ze rustig haar fles leeg. Met de s speen van difrax spuugde ze ook veel, omdat het te snel ging.

11. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Nou ik heb de dental speen! En ze drinkt nu veel rustiger en langzamer!! Misschien een beetje te!! Ze drinkt nu maar tussen ze 60 en 100 leeg.... En nu?

12. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Niemand?

13. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Voeg je nog steeds nutriton toe? Zo ja, wellicht eens wat minder toevoegen en kijken hoe het dan gaat

14. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    sluit me hier bij aan!!
    Casper drink nog steeds in record tijd zijn fles leeg.

15. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    Is hij dan niet onrustig na de fles. Meije is dan echt heel onrustig!

16. nynke1980

nynke1980 Actief lid

25 okt 2007
    481
    0
    0
    Friesland
    De eerste keer deed ik er nog wel nutriton in, daarna niet meer. Met het gevolg dat ze weer eerder komt voor de volgende voeding.

17. misa

misa Niet meer actief

Misschien toch eens een andere fles (bv dr browns) proberen met eventueel die preemie speen.

En werkt meer nutriton toevoegen niet als je de s speen gebruikt?

Hier drinkt Simon nu weer regelmatig de fles met 10 min leeg, maar nu heeft hij er niet zo'n last meer van (we gebruiken al veel nutriton). Maar hij kloekt niet meer zo, het gaat minder heftig.
    Ik zou me ook niet krampachtig vasthouden aan de 15-20 min regel, maar er toch wel rekening mee houden. :)

@Kaatjejannie: ik heb de medela calma speen ook gebruikt, maar die werkte niet op de difrax fles. Ik kon het er namelijk niet ver genoeg op draaien door de kromming. Dan lekte de speen/ring.

18. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik had dat ook met Difrax! Met 7 minuten was die fles leeg met als gevolg een onverzadigd gevoel.
    Overgegaan op Avent, ging een tijdje goed en toen veel te langzaam... Deed -ie er zo 3 kwartier over en soms wel een uur.
    Grotere speen erop, weer binnen 10 minuten leeg.
    Ik heb nu een Nuby Natural Touch fles en dat is eigenlijk de enige waar Milan echt goed uit drinkt.

Of de voeding indikken met Johannesbroodpitmeel.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier was de fles ook binnen 6 min leeg met als gevolg dat meisje onverzadigd was en nog druk zoekende was. ook kwam ze weer sneller voor een voeding. op advies van consulatiebureau ben ik johannesbroodpitmeel (nutriton) toe gaan voegen en nu gaat het super. fles wordt rustig leeg gedronken, daarna is ze verzadigd en er zit een langere tijd tussen de flessen.

Deel Deze Pagina