Ik geef daan iedere 4 uur een fles maar in principe gaat hij na 3 uur al huilen hij krijgt 150 cc voor hongerige baby's. maaaaaar nu zat ik op verjaardag en daar zaten nog 2 baby's iets ouder dan daan en zei krijgen iedere 3 uur een fles. hoe ziot dat bij jullie?
Toen Iman zo oud was als Daan kreeg ze elke 3 uur een fles. Zij kreeg toen nog 7 voedingen. Nu krijgt ze maar 3 flessen per dag, maar ze is ook n stuk ouder dan Daan
Lynn kreeg toen ze zo oud ook om de 4 uur een fles. Je zou het eens op het cb moeten vragen. Lynn dronk toen ze een maand was 6x100cc, dus kan je eigenlijk niet helpen. Succes
Ilias kreeg 6 x 135 cc, om de vier uur. Maar dat was iets te veel zeiden ze op het consultatie bureau. Dat kon te belastend zijn voor zijn niertjes. Ik geef nu de nachtvoeding (om 4 uur) maar 25 cc en ben dit nog aan het afbouwen tot hij helemaal niets meer krijgt 's nachts. Dan is het de bedoeling dat ik op 5 x 135 cc kom.
Overigens kun je niet alleen op basis van leeftijd vergelijken hoor, het gewicht is natuurlijk belangrijk, in combinatie met de lengte, en ieder kind is anders. Ik zie dat Daan meer dan een kilo zwaarder is dan Ilias, dus die kun je ook niet met elkaar vergelijken eigenlijk dan
Ja klopt wat Marion zegt. Want als ik kijk wat Daan al weegt, Iman woog net 3 kilo toen ze een maand was. Daarom dronk ze natuurlijk ook zoveel!
Zou het dan verstandig zijn om dan nog een week te wachten want dan moeten we naar het CB of zou ik het anders gewoon om de 3 uur gaan geven. Ik heb het gisteren middag en avond gedaan en toen om 2300 zijn laatste fles en toen kwam hij pas om half 6 dus dat zijn dan al 1 voeding die hij dan overslaat.
Heerlijk dat hij door heeft geslapen! Misschien kun je de vraag beter hier aan de kraamverpleegkundige vragen want ik heb echt geen idee!
Ik heb ook geen idee eigenlijk. Rick is een stuk ouder en schommelt tussen 4 en 5 voedingen. Met 4 van 200 ml wordt hij 's nachts wakker met honger en nu zitten we op het advies van het CB weer even op 5 en dan met 180 ml....en daarnaast was groente en fruit. Rick is erg lang dus dat speelt hem parten. Toen hij zo'n 4 weken oud was zat hij op 6 voedingen (1 late - ong. 12 uur - en 1 vroege - ong. 6 uur) van ik meen 150 cc (dus 165 ml).... Maar ieder kindje is nu een maal anders! Er zijn zat babies van Rick's leeftijd die al op 4 of soms op 3 flessen zitten, maar dat duurt hier dus nog wel even! Het CB heeft mij nu overtuigd (onzekerheid weggenomen) dat wanneer Rick 5 flessen krijgt en dan 's nachts goed slaapt, dit voor hem gewoon oké is. Oh ja, hij is nu +/- 73 cm en ik schat 8,5 kg. Hij is nu 5,5 maand oud! Met andere woorden: doen waar Daan en jij je goed bij voelen!
Hoi Ramoontje Hoelang was rick? Daan woog een woensdag 5150 en was met zijn geboorte 54 cm. maar ij is een stuk langer geworden. Dat zie je gewoon en ook voor zijn gewicht het is gewoon geen dikke baby gewoon normaal zeg maar.
Heb je van het CB de folder "Baby voeding"? Daar staat in: 4200-5750 gram: 5 x 130-170 ml volledige zuigelingenvoeding. Totaal 650-850 ml). Volgens mij zou je dus wel wat meer kunnen geven.
ik heb al zo vaak naar de hulplijngebeld dat is niet normaal. De folder babyvoeding heb ik niet maar dan kan die zo te lezen makkelijk iedere 3 uur eten.
Hoi Fleur, Ze hebben Rick niet expliciet gemeten, maar mijn beide kraamverzorgende schatten Rick op zo'n 56 cm. Dus daar hou ik het maar op. Hij woog bij zijn geboorte trouwens precies 4000 gram. Rick is ook nooit dik geweest, eerder een beetje mager. Kreeg de eerste keer bij het CB ook "commentaar" over zijn ingevallen borstkastje (kan ik toch niks aan doen?!). Nu is dat over en heeft hij gewoon lekkere wangen en een beetje stevige benen. Je kunt nu wel niet meer al zijn ribjes tellen! Dus Rick is ook "gewoon normaal" maar dan lang!