Draagdoek/zak

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Samba25, Jun 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo dames,

Ik zou zo graag Fay lekker bij me willen dragen in een doek of draagzak, dit is voor mij sowiezo heel erg makkelijk als ik mijn 2 honden uit moet laten en Fay mee gaat, dan heb ik mijn handen vrij. Maar ik heb nu een Baby Bjorn, maar ik krijg hier echt vreselijke pijn in mijn nek en rug van en ik heb het idee dat Fay er niet lekker in zit. Wat is nou een fijne betaalbare ( is ook belangrijk voor mijn budget) draagdoek of draagzak. Ik hoor graag jullie ervaringen/adviezen.
    Bedankt meiden.

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    op mp krijg je wel 2de hands doeken, die zijn vaak al ingedragen zijn dus erg fijn
    Even zoeken op geweven draagdoek. Ik zou niet meer zonder willen.

Verder heb je als je googled op dragen en voeden een prachtig forum waar ook veel doeken worden aangeboden.

Wil je toch nieuw dan kun je een zoeken op
    Neobulle
    Didymos
    indio
    hoppediz

en zo vergeet ik er nog heel veel

Tis eigenlijk voor iedereen anders wat fijn draagt.

Aangezien je dochter al iets ouder is zeg ik express geweven doek, want een rekbare vind ik persoonlijk dan niet meer fijn

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor alle tips, ik had al ff zitten googelen inderdaad en kwam ook op een geweven doek uit, omdat ze toch al bijna 9,5 kilo weegt. En dat knopen is dat heel moeilijk?

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vind het heel erg meevallen! Ik had het na 2 a 3 keer onder de knie. Alleen rugknopen vind ik wel lastig. Maar met 9,5 kilo kun je d'r nog wel op je buik dragen.

5. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb alleen ervaring met de Minimonkey draagzak en die raadt ik je echt af! Wel verleidelijk qua prijs, maar mijn zoon (6 kilo) zakt er veel te ver in weg en dat geeft een onveilig gevoel.

6. Maccy

Maccy Bekend lid

Dec 26, 2008
    513
    0
    0
    Ik heb o.a. een Hoppediz, erg fijne en vooral betaalbare doek! Geweven inderdaad, daar kan je er lang mee dragen. Knopen moest ik wel even onder de knie krijgen maar een draagconsult is echt aan te raden, of misschien woont er een draagmama in je buurt die je wilt helpen?

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Oke dus ik zou kunnen kijken voor een consult, ik ken eigenlijk geen draagdoekmama's in de buurt, dat is wel jammer want het lijkt me heel fijn. Maar tot hoelang kan ik haar dan op de buik dragen, ik bedoel eigenlijk, op welke manier draag je een kindje van 10 maanden en plusminus 9 kilo?

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    oh een een bykay, heeft iemand daar ervaring mee?

9. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Via www.dragen-en-voeden.nl heb je linkjes naar youtube filmpjes met verschillende draagmanieren. Ik vond dat echt genoeg. Draagconsult vinnik echt te duur: 50 euro ...

10. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
  11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb het inderdaad ook gedaan met de filmpjes, en ook met het instructieboekje die bij mijn draagdoek zat. Ik heb ook een aantal tips op dat forum van dragen en voeden gelezen. Bijvoorbeeld dat je er goed op moet letten dat je de doek goed aantrekt door aan beide uiteinden te trekken (niet de uiteinden in de lengte van de doek, maar die in de breedte van de doek... naja, zoek even naar wat filmpjes en je komt het vanzelf tegen ;)).

Ik vind mijn zoontje nu trouwens te zwaar om te dragen. Hij is denk ik 12 kilo. Maar dat kwam vooral doordat het knelde bij mijn buik en niet omdat ik last kreeg aan mijn schouders en dergelijke. Wellicht dat jij daar geen last van hebt. Het is gewoon een beetje uitproberen.

12. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik vind het heel erg moeilijk maar een hoppediz lijkt me wel aan te spreken, alleen zoals kindjes van fay haar leeftijd, slapen die ook nog wel is in zo;n doek?

13. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    sorry hoor voor alle vragen maar nu is het mooi weer enzo en dan doe je je kindje misschien geen jas aan maar als het koud is moet je kind gewoon een jas aan in de doek neem ik aan? En er staan allemaal verschillende lengtes op de sites. Welke lengte moet ik nemen?

14. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    ligt een beetje aan je eigen omvang. Ik heb maat 42 ongeveer en heb t liefst een 5 meter doek.
    Ligt ook maar net aan de knoop die je maakt.

De kleding van je kindje moet je idd afstemmen op het weer. ALs het echt heel warm is dan is het met doek ook bijna niet te doen. Ook voor jezelf niet. Jasje is vaak al te warm, vestje is genoeg. Zeker in een gewone doek. Wel even de beentjes, voetjes lekker inpakken, want die hangen stil en worden dan sneller koud

15. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor al je antwoorden, ik heb er echt nog nooit naar gekeken maar ik heb eigenlijk spijt dat ik er nu pas mee bezig ben, ik zou er echt veel baat bij hebben.
    Ik heb nog even gekeken en volgens mij is de Mei Tai wel wat voor mij, is dit een goede keuze?

16. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    ik heb zelf een mei tai. Daar draag ik mn oudste (bijna 3) nog steeds mee op de rug. Ideaal.
    Zeker als je zegt dat je met de honden uit moet.

T voordeel is dat het (voor mij) sneller en makkelijker op de rug knoopt. Ik knoop m eerst om mn middel. Mn dochter gaat achter me op de bank, bed, tafel staan en ik knoop hem verder. Ik zou niet meer zonder kunnen. Dadelijk met uk 2 weer lekker voor in de doek.
    Of kleine in de wagen en oudste op de rug

Share This Page