flesvoeding hoeveelheid

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Lieke23, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Hallo,

Ik heb een vraag over ons dochtertje van 2,5 maand. ( Ze weegt 5300 gr)
    Ze krijgt op dit moment nog steeds 6 flessen van 120cc.
    Er zit precies 4 uur tussen, 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00-3.00
    Het lukt niet om haar 150 aan te bieden. De 120cc drinkt ze nauwelijks leeg en vaak begint ze na 80cc de fles eruit te gooien, overstrekken, huilen. Dan is het echt een strijd om er nog wat in te krijgen. Af en toe drinkt ze ineens wel meer, maar dat is echt sporadisch.
    Ze groeit wel goed. Heeft ze dan gewoon genoeg?

Groetjes

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Fijn dat jullie dochtertje goed groeit. Het ene kindje drinkt wat vaker per 24 uur een kleine hoeveelheid en de ander wat minder vaak en dan een wat grotere hoeveelheid. Dat is op zich geen probleem. Zolang je kindje maar tevreden is en goed groeit.
    Wat ze nu totaal krijgt is op zich prima. Wanneer ze wilt mag ze meer hebben, tot maximaal 1 liter.
    Het is wel vervelend voor haar dat het drinken niet soepeltjes verloopt (overstrekken, huilen). Dat is niet fijn. Heeft ze verder nog klachten? Misschien kan je eens met het cb overleggen. Qua drinktempo/speen is het fijn als jullie dochter 15-20 minuten over een flesje doet.
    Groetjes Angelique

3. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik heb zelf het idee dat er tandjes aan het komen zijn. Ze sabbelt erg veel en kwijlt ook meer. Zou dat te maken kunnen hebben met het slechte drinkgedrag? Ik zie namelijk in haar onderkaak duidelijk 2 witte harde puntjes die wat uitsteken.
    Ze drinkt meestal nu een half uur, maar als ze goed drinkt is het idd tussen de 15-20 min.
    Ik moet maandag naar het CB dus zal daar ook even overleggen.

Bedankt!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dat zou snel zijn maar kan natuurlijk wel. Dat kan wel invloed hebben op het drinken.
    Misschien kan het cb je maandag meer vertellen.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina