's Nachts hongerig wakker

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Chocoladekoekje, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Mijn dochter van net 6 maanden sliep al 1,5 maand door van 22.00-8.00. Nu wordt ze steeds rond 5.00u wakker en gaat dan niet meer slapen voordat ze iets gekregen heeft. Ze wordt trouwens op dit moment veel vaker op een nacht wakker, maar vóór 5u slaapt ze verder als ik haar haar speentje geef.

Opzich wil ik haar best een fles geven, maar als dit pak nr. 1 op is, ga ik over op opvolgmelk en zit ze met de 4 flessen die ze nu krijgt aan het maximum en gaat dat dus niet meer. Vannacht sliep ze wel verder na water gehad te hebben, dus dat zouden we kunnen volhouden.

Herkent iemand dit? Is het een periode of zou ze écht honger/dorst hebben?

Ze krijgt dus 4 flessen, meestal van 190/200+6 vanwege regelmatig moeizame ontlasting. Ze krijgt 's morgens fruit (100-150 gram) en 's middags groente (100-150 gram) en hierbij geef ik haar ook steeds wat water. Ik kan me dus niet voorstellen dat ze te weinig krijgt overdag?

Ik heb zitten overwegen op haar een papfles te geven 's avonds. Heb haar eerder al wel eens rijstebloem gegeven, maar merkte toen geen verschil. Is dit het proberen waard, doe ik het nu al goed met het water of hebben jullie nog andere tips?

Het is trouwens niet bij doel haar door te laten slapen, hoor (zou natuurlijk mooi zijn als dat gebeurt), dat komt vast vanzelf wel weer.

2. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Hoi,

Zelf geek ik BV, dus geen ervaring met flessen, maar ik heb wel eens begrepen dat de meningen erg verdeeld zijn over wel of geen effect van rijstebloem door de fles. Misshcien gewoon eens proberen?
    Rond de 6 maanden hebben ze wel een groeispurt, wellicht dat dat er mee te maken heeft. Ik snap wel dat het een beetje 'tegenvalt' als ze nu wel ineens weer 's nachts komt. Ze eet al lekker bijvoeding overdag, dus daar raakt zo ook wel vol van, echter op melk teert ze langer dan op fruit of groente.

Mijn manntje kom al weken om 5 u en slaapt na een voeding van 1 min weer verder tot 7.15. Maar rond de 6 maanden, kwam hij ook wle eens 2 keer :$.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Dank je wel!

't Is niet dat ik ervan baal dat ze 's nachts wakker wordt, hoor. Natuurlijk is het jammer, maar dat weet je van tevoren met kinderen ;)

Waar ik meer mee in m'n maag zit, is dat ik niet weet wat ik haar geven moet, omdat ze vanaf over een paar dagen niet meer dan 800cc mag. Meer groente en fruit krijg ik er niet in bij haar (ze krijgt totdat ze vol zit)... Ze heeft nooit het maximum willen hebben en nu ineens dit!

4. michl

michl Lid

14 sep 2011
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kunnen het geen tandjes zijn waar ze last van heeft?
    Die kunnen doorkomen vanaf 6 maanden, even voelen in haar mondje.
    Of is het echt puur honger.. dan is het lastig he. Toch dat water proberen?

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Randjes zijn het denk ik niet. Slapen 's nachts gaat al 3 weken slecht, maar voel nog steeds niks in haar mondje. Als ze gedronken heeft, slaapt ze rustig verder en ook als ze bij ons in bed ligt, gaat het goed (tot 5 uur). Denk dus eerder aan een sprongetje?

Als ik haar 's nachts een fles water geef, houd ik het wakker worden dan niet juis in stand door er een gewoonte van te maken?

Deel Deze Pagina