hoeveel flessen met 4 mnd ?

Discussie in 'Voeding' gestart door sillaah, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Maik is 4 maanden, over de 7 kilo en 68 cm lang (flink dus). Hij smakte en huilde alles bij elkaar als wij iets aten en het was dus verre van gezellig. Dus begonnen met fruit 2 dagen terug, hij valt echt aan zo lekker vind hij het. (hij heeft er ook geen last van). Maar nu wil hij natuurlijk ook een hapje als wij avondeten, kan ik al met groente beginnen? Want als ik dat doe vervalt zijn fles van 17.00/18.00 en zit hij dus maar op 3 flessen ! :(

05.00 fles 180+6
    09.30 fruit
    13.00 fles 180+6
    18.00 fles 180+6 of groentehapje ?
    20.30/21.00 fles+ rijstebloem 180+6

hoe moet ik dit gaan oplossen. Pap heb ik geprobeerd met een lepeltje maar dat is geen succes hij lust het niet.
    Mischien komt dat door zijn voeding hij drinkt Neocate.
    Zonder fruit heb ik een ontevreden kind, want sinds hij fruit krijgt lacht hij de hele dag ! Maargoed krijgt hij nu nog wel genoeg voeding ?
    Hij wil om 05.00 echt al een fles dan heeft hij enorm honger, dit komt ook door zijn speciale voeding.

2. adi

adi Niet meer actief

Om welke reden krijgt hij neocate voeding? Heeft ie kma? Dan zou ik de introductie van de bijvoeding in overleg doen met de kinderarts. Hij kan je ook vertellen wat wanneer te introduceren.

Daarnaast, het geven van BIJvoeding mag nu echt nog geen fles vervangen! Dat mag pas (minimaal) vanaf 6 maanden. Je kindje groeit nu alleen op melk. Zijn lichaam kan op deze leeftijd nog geen voedingsstoffen uit ander voedsel halen. Het is nu nog alleen voor erbij, om het te leren eten. En misschien om meer voldaan gevoel te krijgen als ie aan kv alleen te weinig heeft.
    Maar je mag nu echt geen melk afbouwen, dat zou ik pas met 6 maanden doen,.

Nu kun je hem eerst zijn fles geven (want dat zijn zijn hoofdvoeding), en daarna 1 soort groente laten proeven als jullie eten. Het is belangrijk (vooral bij een baby met allergie) langzaam te intrpduceren en een paar dagen achter elkaar 1 soort te geven.

Heb je trouwens in overleg met de arts eerst met fruit begonnen? Die bevat namelijk veel meer allergenen dat groente.

3. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Ja ik mocht bijvoeding gaan proberen omdat hij echt niet meer te houden is, ook is hij geen flessen kind, hij kan moeilijk zuigen en heeft verborgen reflux. Hij krijgt neocate voor KMA.
    We hebben nu 2dagen peer geprobeerd en dit gaat goed, hij heeft er totaal geen last van, is alleen maar vrolijker geworden.
    Maargoed hij wil dus geen fles meer drinken.
    Ik kan inderdaad eerst dan om 09.00 een fles geven en om 09.30 wat hapjes fruit.
    Ik moet volgende week weer naar de arts, zou het met haar wel even overleggen hoe we dit gaan doen, ook ivm zijn reflux.
    hij groeit overigens uitstekend, dus daar maakt de arts zich totaal geen zorgen om.

Deel Deze Pagina