Hoi hoi, Even een vraagje en ervaringen van jullie kant. We zijn sinds een week ofzo begonnen met een broodje tussen de middag. Ze krijgt er boter en smeerworst (kalfs) of smeerkaas op. Maar ze vindt het maar niks. Ze spuugt het uit, soms eet ze een paar stukjes met heel veel moeite. Maak me er geen zorgen om, omdat ze ook hieraan weer zal moeten wennen. Maar mag ze eventueel iets zoets op brood of is het een idee om broodpap te maken? Iemand anders nog ideeen? We laten haar ook op een korstje kauwen regelmatig of een soepstengel.... ook dat vind ze niet super, maar ze doet het wel.
Of Zonnatura jam. Maarreh, hier krijgt Irem al anderhalve maand brood en ze vindt het nog steeds niet veel aan. Ze krijgt het zowel bij het ontbijt als bij de lunch, maar als ze in totaal een halve boterham per dag binnenkrijgt is het veel. Ik blijf het gewoon maar aanbieden.
appelstroop, goed idee inderdaad. Ga ik proberen. Ja wij blijven het ook aanbieden, en gaan er ook heel rustig en relaxed mee om. Ze moet nu toch nog helemaal niets, dus alles wat ze binnenkrijgt is meegenomen. Ik denk dat ze gewoon erg moet wennen. Bij haar groentehapjes heeft het ook echt wel even geduurd voor zich goed ging eten. En nu, vreet ze die potjes achter elkaar op. Ook haar fruit eet ze super goed, wel potjes. Vers fruit vind ze nog niet zo lekker. Maar wil ik toch ook af en toe wel blijven aanbieden. Maak me er ook niet druk om, maar was gewoon even nieuwsgierig naar andere ervaringen en/of tips! Thanks meiden!
Hier ook eentje die pertinent haar boterhammetjes weigert! Elisa krijgt het al een hele tijd aangeboden, maar ze draait in 9 van de 10 keer haar hoofd om of gooit het gewoon op grond - terwijl al de rest, eetbaar of niet, in haar mondje verdwijnt... De 10e keer steekt ze het even in haar mond en dat is dan dat... En denk niet dat het is omdat het te droog is, want haar koekjes eet ze zo uit het vuistje in 1 keer op Groenten en fruit heeft hier ook een 2-tal maanden geduurd, dus blijven aanbieden en hopen dat ze het plots toch zal eten...
Gewoon de eerste weken geen beleg, hooguit een beetje boter. Beleg is helemaal niet nodig om brood te leren eten, en kaas en smeerworst zijn op deze leeftijd ook nog niet zo geschikt. Het kan echt wel een paar weken duren voor ze er lol in krijgen hoor, en in het begin hoeven ze ook niet meteen een hele boterham te eten, gewoon een paar stukjes is ook prima. Ik roosterde het brood vaak kort en sneed het dan in repen die ze zelf vast konden houden. Dan hadden ze zelf wat meer controle over wat ze aten. Tot een maand of 10 zat er hooguit wat boter op, daarna soms wat appelstroop, geprakt fruit of kwark met wat kruiden. Smeerworst bevat teveel afval, dat kregen ze helemaal niet, smeerkaas bevat smeltzout, en dat mochten ze van mij ook niet.
Ik zou ook juist niets op de boterham doen. Het lijkt me belangrijk dat je kindje aan de smaak van brood went, en niet aan hetgeen dat erop zit, dat komt later wel. Ik zou lekker een stuk in haar handje geven en laten kijken wat ze ermee wil doen. Het komt vanzelf wel, denk ik. Iig niet teveel druk achter zetten, dat lijkt me niet goed. Als ze wil, gaat ze vanzelf eten.
druk zet ik er zeker niet achter, want het is helemaal geen noodzaak en weet dat ze waarschijnlijk op den duur het wel gaat eten. Zo ging het ook met haar potjes, haha. Vandaag heb ik wat appelstroop geprobeerd en dat ging iets beter. Ze heeft een paar stukjes gegeten. Ik zal het inderdaad eens droog proberen, is ook wel slim. Eens kijken wat ze dan doet. Thanks voor de tips!
Ik zou idd ook beginnen met droog brood en eventueel boter. Vindt ze hier ook het lekkerst. Af en toe appelstroop erop. Moet zeggen dat ze meestal zonder beleg eet.
hier nooit droog gedaan hoor.... wat Sam heel lekker vond/vind is de smeerkaas van lavachequirit....... gewone smeerkaas en worst vond hij in het begin ook echt niet te eten
Ik vind hetzelf wel belangrijk dat ze haar boterham lekker vindt en niet hetgeen dat er op zit. Ze krijgt er nu wel meestal boter op, maar zonder vindt ze net zo lekker. Smeerkaas en smeerworst komen er hier niet op. Vroeg me laatst wel af, hoe geven jullie de boterham met beleg dan eigenlijk? Als ik hie reen boterham met stroop geef, zit alles helemaal onder, incl haar hele gezicht, haren etc. Daarom geef ik al liever maar boter hahaha. Lijkt me nou niet lekker als je kindje onder de smeerkaas of smeerworst zit? Hoe doen jullie dat?
Hier kreeg onze dochter altijd een soort schortje aan als ze de boterham kreeg (kun je gewoon bij de prenatal ofzo kopen, is een slabbetje met mouwen) enneh; lekker laten kliederen hoor, ze leren het vanzelf wel (is mijn mening hoor). Ik bood het haar gewoon aan, at ze het zelf; geweldig, at ze niet; ook prima. Ondertussen eet mevrouw makkelijk 3 boterhammen tussen de middag, dus uiteindelijk komt het vast wel goed . P.s. onder de stoel kun je ook een krant neerleggen, is makkelijker opruimen
De KA hier zegt dat ze pas met 9 maanden echt brood moeten gaan eten. Dus ik bied het aan en als hij niet wil dan niet dan krijgt hij gewoon een volle fles. Moet zeggen dat ik zowiezo een moeilijke eter heb dus dwingen werkt hier alleen maar averechts
Hier ook een hoop geknoei met stroop. Zelf vind ik boter vies dus doe er ook wel eens olie op. Oppas en papa vaak boter. Hier gewoon begonnen met een broodkorst met 6 maanden. Met 7 maanden is dit een boterham geworden met boter. Vanaf 8 maanden af en toe beleg.
Een boterham met stroop krijgen ze hier meestal in stukjes voor zich, anders wordt het echt een kliederboel. Soms zet ik wel een heel sneetje voor hun neus, maar dan heb ik een emmertje water en 3 washandjes al klaarstaan Alle overige beleg gaat prima. Kaas en kipfilet e.d. halen ze hier eerst van het brood af, eten die als eerste op en daarna pas brood. Tja. prima..
Ik gebruik al SillyBilliez slabbers omdat ze alles in stukjes krijgt, maar die beschermen haar haar enzo niet. Dus de laatste keer kon ze meteen in bad omdat haar haar 1 grote plakboel was. Vandaar dat ik het vervelend vindt. Adi, maak je dan zo'n stukjes die ze gewoon in 1 x in de mond kunnen doen? Dat is idd wel een goede tip. Zal het vandaag eens proberen. Normaal snijd ik stroken van de boterham die ze in haar handje neemt en dan lekker opeet. Wat schattig dat je kindjes de kaas en kipfilet eerst eten hihi.. Ja, wat maakt het eigenlijk uit toch? Zal vandaag eens een boterham met stroop in stukjes proberen.
Ik zit ook met dat kliederprobleem. Irem eet al weinig brood en dan alleen als ze het zelf mag vasthouden. Prima zonder beleg, maar ik wil wel wel graag boter oid op brood geven omdat ze die vetten hard nodig heeft. Meestal besmeer ik strookjes brood en die klap ik dan dubbel, maar 9 van de 10 keer trekt ze ze dan toch uit elkaar en zit alles weer onder.
Met boter vind ik het niet erg, dat heb je er zo vanaf. Maar stroop plakt zo. Maargoed hier vanochtend de boterham in blokjes aangeboden en dat ging prima! Handjes en mondje wel onder natuurlijk, maar dat is niet erg. De haren zijn nog schoon en het meeste ging gewoon zo in 1 x de mond in.
ik vind het altijd zo vreemd dat kleintjes maar brood zonder beleg moeten eten, omdat ze het brood lekker moeten vinden en niet het beleg... ooit een volwassenen brood zonder iets erop zien eten? Sam at zijn brood altijd zelf... en ja dat wordt een giga kliederboel in het begin haha Ik deed altijd het brood in kleine stukjes knippen (snijden vond ik lastiger dan plet je ze) en dan op zn kop op het bord leggen met een vorkje erbij. zo zit niet alles eronder