Hoeveel flessen met 7 weken?

Discussion in 'Flesvoeding' started by vruchtje24, May 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Hoeveel flessen kreeg jullie kindje toen hij/zij ongeveer 7 weken was? En hoe zwaar is je kindje en hoeveel cc krijgt hij/zij?

Wij zitten nu namelijk op 6 flessen van 135cc. Soms twijfel ik eraan of we moeten ophogen en overgaan naar 5 flessen?

gr vruchtje

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij gingen met 6,5 week van 7a8 flessen naar 6a7 flessen. We hadden een guppie die het liefst veel kleine flesjes dronk. Pas met 12/13 weken is hij echt helemaal over gegaan naar 5 flessen.

3. Ndeva

Ndeva Lid

Aug 1, 2008
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Wij zitten op 5 flessen van 150 cc water + 5 scheppen. Ik vermoed ong. 4,5 a 4,7 kilo.

Advies van mijn cb 150 x kg / aant voedingen = minimaal en max 1liter per dag ???

Ben ook erg benieuwd naar de reacties....

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ndeva: dan krijgt hij dus 5 x 165cc ? Ik doe de rekensom minimaal 150cc per kilo lichaamsgewicht en maximaal 180 cc per kilo lichaamsgewicht. In ons geval (onze kindjes zijn even zwaar) is het dus 180 x 4,6 = 828 dan zit je dus sowieso goed met je voedingen :)

Ik weet gewoon niet of wij ook al over moeten gaan naar 5 flessen. Hij drinkt nu wel steeds 135cc helemaal op, maar heb nog niet echt het idee dat hij er niet genoeg aan heeft. Ook komt hij nog wel netjes om de 4 uur en soms 3,5 uur maar ook wel eens 4,5 uur. De laatste keer dat wij bij het CB waren dat was 7 mei zei ze dat ze 5 flessen nog wat weinig vond, maar jouw CB zegt dus weer iets anders pfffff.

5. Ndeva

Ndeva Lid

Aug 1, 2008
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Ik kijk gewoon goed naar onze man. Het is een vrolijk goed groeiend mannetje die ook om de 3,5 a 4,5 uur komt. Eerst gaf ik hem strak om de 4,5 uur en nu vaak om de vier uur, dus wijk daar vaak vanaf( alleen eerder, later niet ). Het cb geeft advies maar is niet bindend natuurlijk.

Je kunt altijd kijken hoe hij erop reageert. Wat zijn jouw tijden nu dan?

Hier sinds twee dagen ongeveer ( omdat hij snachts wat langer slaapt ineens..yeah!! )
    06.00 uur
    10.00 uur
    14.15 uur a 14.30
    18.15 uur a 18.30
    22.30 a 23.00

voorheen om de vier en half uur
    03.00 a 04.00 uur
    08.30 uur a 9.00
    13.00 uur
    17.30 uur
    22.00 a 23.00 uur

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,154
    113
    Female
    Ik zat met 7 weken op 5 flessen van 150/5 en hij woog ongeveer 5600 gr,,

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,154
    113
    Female
    Ik zat met 7 weken op 5 flessen van 150/5 en hij woog ongeveer 5600 gr,,

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Het ligt er natuurlijk aan hoelang je kindje van voeding tot voeding kan. Ik hoef het hier niet te proberen om overdag minder dan 4 uur tussen de voedingen te laten. 's Avonds kan er wel zo'n 3,5 uur tussen. Maar dat is een kwestie van je ervaringen met jouw kindje, en uitproberen.
    Onze kleine is begonnen met 7 flesjes, en ging al gauw naar 6 flesjes. Met 5 weken sliep ze 's nachts door (zo'n 8-9 uur achter elkaar) en ging ze naar 5 flesjes. En dat doet ze nu dus al even en dat zal ook nog wel even duren. Elke keer als ze minder flesjes kreeg per dag, verhoogde ik de hoeveelheid per fles. Ze zat rond de 7 weken op 4x150/5, laatste flesje 130/4. Ze was toen zo'n 4100 gram geloof ik.
    Nu begint ze ooit wat eerder honger te krijgen, dus het is denk ik tijd om de flesjes weer wat op te hogen..

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Grrrr net heel verhaal geschreven weer error van deze pagina :(

Ndeva: hier hebben we (helaas) nog geen vastschema. Slaapt jouw kindje al door. De onze niet maar en aangezien hij ook op verschillende tijden komt s'nachts variërend van 2 uur tot 5 uur schuift het hele schema van die dag ook op natuurlijk en zo krijg je nooit een vastschema. Tips voor me?

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn meisje weegt 4500 gram en krijgt 6 keer 120 cc, als ik zo zie wat jullie kindjes krijgen zit ik dan niet aan de lage kant? ze komt ook vaak om de 3 a 3.5 uur alleen 's middags houdt ze het 4 uur vol.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi mymiracle hoe is is jouw meisje nu?

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Onze zoon is morgen 10 weken en wij zaten deze week op 5 flessen van 165cc. Sinds gisteren bieden wij hem 5 flessen van 180cc aan want aan die 165cc had hij vaak al niet meer genoeg. Hij weegt nu overigens 5200 gram.

13. mymiracle

ze is nu 8 weken, ik heb net wat nutriton door haar voeding gedaan, kijken of dat helpt, zou ze honger kunnen hebben? ik heb ergens gelezen dat ze met 8 weken ook een groeischeut krijgen, dan zou het zo kunnen zijn dat ze gewoon wat meer voeding nodig heeft toch? ik ga vanmiddag eens 135 cc proberen, kijken of dat helpt.

hoe is het nu met jou en je kindje?

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi,

Hier gaat het goed, dank je! Ook al verschilt het ook weleens per dag. Er zit natuurlijk wel een dag tussen dat hij minder drinkt en soms wat meer.

Het zou kunnen hoor dat ze nog honger heeft. Wij zijn toen opgaan hogen toen hij steeds eerder kwam na de voedingen. Omdat zij ook steeds eerder komt 3 /3.5 uur zou het kunnen dat ze niet genoeg heeft aan 130cc. Ze groeit natuurlijk ook steeds meer. Ik zou inderdaad 135cc aanbieden en misschien drinkt ze het niet eens alle fles leeg. En zowel dan heeft ze dat gewoon nodig. Je zal merken denk ik dat ze ook meer uren tussen de flessen zal laten en zo zijn wij toen vanzelf overgegaan naar 5 flessen.

Suc6

15. mymiracle

dank je :) ik ga het proberen.

16. Ons dochtertje is nu 7 weken en bij ons precies hetzelfde probleem... ze komt steeds op andere tijden en soms drinkt ze haar flesje maar half leeg waardoor ze eerder komt.

Wij zitten nu op 7 flesjes van 120/4 en ze weegt nu 4 kilo.
    Ze slaapt nu sinds een week een beetje door... en dan bedoel ik van 23.00 uur tot ongeveer 5.00 uur 's nachts. Dan krijgt ze een voeding en meestal komt ze dan weer rond 8 uur 's morgens.

Ik vind het wel moeilijk om dat ritme er in te krijgen hoor :(

17. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

Jan 17, 2008
    298
    0
    0
    Onze dochter is nu 8weken, en wij zitten sinds een week nu op 5 x180cc +6 scheppen. Ze is echt een hongerwolfje, maar ook dronk ze de fles steeds binnen 10min leeg, waardoor er de helft weer uitkwam. En zo werd haar zuigbehoefte ook niet bevredigd, waardoor ze steeds eerder kwam voor haar voeding.

Ben sinds vandaag gestart met Nutriton door de voeding, om het wat te verdikken zodat ze er wat langer over gaat doen.
    Nu doet ze ruim 25min over de fles en laat steeds 30cc staan. En dan is ze helemaal uitgeteld. Hoop dat het zo door gaat, want ze was de laatste dagen echt niet te genieten, veel huilen en vooral als de fles op had en door het snelle drinken had ze weer last van krampjes. Dus ben benieuwd hoe het verder gaat.

@mymiracle:
    Ik zou het gewoon proberen het ophogen van de voeding, dan merk je vanzelf of ze het nodig heeft. Ze hoeft het niet allemaal op te drinken. Je moet gewoon op je gevoel af gaan!

18. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Met 7 weken zaten wij op 5 flessen van 120/4. Had krummel zelf geregeld, ze ging met een week of vijf van 7 flessen van 90/3 naar die 5 flessen. Keurig schema om de vier uur. Ons dametje heeft een goed ontwikkeld bioklokje :)

Daarna gingen we al snel naar 5 keer 150/5, maar ik weet niet meer precies wanneer dat was.

19. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Oké.... had dus de tweede bladzijde niet gelezen, dom hè?

Fijn dat het goed gaat, vruchtje! Mijn ervaring is dat kindjes een boel zelf regelen. Natuurlijk moet je het wel in de gaten houden, maar ons meisje weet heel goed wat ze nodig heeft en ik denk dat dat voor veel andere kindjes ook geldt.

20. mymiracle

ik doe nu 6 keer 120/4 als ik ophoog naar bv 135 dan doe ik er nog steeds 4 scheppen in, kan ik dat niet beter ophogen naar 5 scheppen? anders krijgt ze natuurlijk alleen maar meer water toch?

Share This Page