Mijn kleintje van 10 dagen heeft met een Avent-flesje na elke voeding echt verschrikkelijk de hik. Dat kleine lijfje schudt echt alle kanten op, heel zielig. Hij boert ook slecht en heeft een uur na zijn fles last van krampjes. Ik heb inmiddels ook 2 dagen de Difrax-fles geprobeerd en ook dat gaat niet veel beter. Op advies van de verloskundige (CB moet zich nog melden) heb ik een heel klein beetje Nutriton toegevoegd maar ook dat lijk niet te werken. Wie heeft dit ook gehad en hoe is het opgelost?
Mijn zoontje hikte ook veel. Zelfs al in de buik. Blijkbaar een zwak middenrif. Wat we wel eens deden was nog een beetje extra drinken geven, een paar slokjes. Maar meestal sliep hij dwars door de hik heen. Met 4-6 maanden had hij het niet dagelijks meer..
Hoe snel drinkt hij? Als het te snel gaat, dan kan het daar aan liggen. Ook tussendoor stoppen om even een boertje te laten en alles te laten zakken kan helpen.
Ik denk ook dat het te snel gaat en hoeveel krijgt hij ? Wij hebben hier ook Aventflesjes. Gebruik je nu speen nr. 1? Merk dat het heel erg per kindje verschilt want die van ons zat zelfs al heel snel aan speen nr. 2 omdat speen 1 te langzaam ging. Hij doet 20 min. over een fles en dat is prima. Nutriton werkte hier ook niet omdat hij er nog meer krampjes van krijgt. Wat je wel kan proberen voor tegen de krampjes Infacol te verkrijgen bij drogist.
Mijn dochtertje had ook erg veel last van de hik, en heel snel de fles leeghebben, maar ook krampjes. Ik had ook flessen van Avent, toen difrax geprobeerd. Dit ging ook niet beter. Totdat iemand mij de flessen van Bfree adviseerde. Hier zit een luchtventiel in dat zorgt dat je kindje niet teveel lucht naar binnen krijgt. Ik moet zeggen dat sinds ik deze flessen gebruik, het een stuk beter gaat. Maar ook laat ik haar tussen door boeren. En voor de krampjes gebruik ik infacol, dit is echt superspul. Het werkt bij mijn dochtertje enorm goed.
Bij ons hielp afleiden erg goed, voor de wasmachine, voor het raam, de droger, noem maar op. De hik was zo weg! Ze had geen last van krampjes, dus ik weet niet of het bij jouw kleintje helpt...