8 voedingen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door debke83, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hallo,

Mijn zoontje is nu bijna 4 weken oud en ik geef hem flesvoeding.
    Omdat hij te vroeg geboren is (26 weken en 4 dgn) en maar 2480 gram woog moesten we 8 voedingen geven op 24 uur.
    Toenwas hij 1 week was 60 cc nog teveel voor hem en toen hij 2 weken was zat hij net op 70 cc.
    Nu drinkt ie sinds 1 week 100 cc, want als ik hem minder geef is het huilen en slaapt ie ook niet.
    Alleen vraag ik me af of het niet teveel is aangezien hij ook nog 8 voedingen krijgt.(hij wordt hier zelf wakker voor)
    Ik weet ook niet hoe ik hem naar 7 voedingen moet krijgen omdat hij echt elke 3 uur vraagt naar zijn voeding.
    Hij weegt nu (afgelopen week gewogen) 2990 gram.

Alvast bedankt,

Groetjes Debbie

2. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi Debke,
    Volgens mij is 8x100cc wel een beetje veel voor zijn gewicht... Dat is meer dan 260cc per kilo lichaamsgewicht. Normaal wordt er 150 a 175 gerekend. Mischa kreeg een tijdje terug 215cc per kilo lich. maar dat was wel echt de max. Als ik jou was zou ik even met het consultatiebureau (of loop je nog bij een kinderarts? dan daarmee) overleggen.

Wat het aantal flessen betreft, hier gingen we vanzelf van 8 naar 7 flessen. Op een bepaald moment moest ik Mischa steeds wakker maken voor zijn laatste fles en dronk hij die slapend op. Toen ben ik eens gaan proberen deze te laten vallen en dat ging goed.

Groetjes!

3. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Trouwens, nog even iets. Ik zie dat je in een week van 60 naar 70 bent gegaan (lijkt me heel netjes) en toen opeens in een week van 70 naar 100. 30cc lijkt mij voor zo'n klein kindje wel een hele grote stap in een week... Ik heb hier op het forum weleens gelezen dat kindjes als ze teveel gedronken hebben zich gedragen alsof ze honger hebben, maar dat doen ze omdat hun maagje uitgerekt is. Omdat dit een rotgevoel geeft willen ze weer drinken, maar dat werkt alleen maar averechts. Zomaar een gedachte hoor, misschien heb je hier iets aan. Succes!

4. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Hier hebben wij ook mee te maken gehad. Niek was bij geboorte 6 weken te vroeg, 1725 gr. hij is nu rond de 3,2 kg. Vorige week begon hij opeens meer te drinken dachten wij. Dus bleven wij hem 7 x 100 cc geven.

Uiteindelijk contact opgenomen met cb omdat we merkten dat dit ook niet echt lekker viel bij hem. Zij gaven aan dat dat echt te veel is en dat 80 cc echt de max is.

Het blijkt dus dat sommige kindjes een enorme zuigbehoefte hebben en dus blijven drinken alleen maar om het zuigen. Wij moesten dus met speentje werken. Want zelfs als Niek zijn fles op heeft blijft hij nog smakken en zuiggeluidjes maken. Dan doen we er een fopspeentje in en meneer is tevreden.

Moet zeggen dat ik het ook erg moeilijk vind hoor. Je krijgt ook van iedereen iets anders te horen.

Morgen gaan we naar de kinderarts eens kijken wat zij er van vind.

5. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Mischa heeft van het begin af aan altijd alles opgedronken wat hij aangeboden kreeg, ik heb hem nog NOOIT uit zichzelf zien stoppen met drinken en hij heeft 1 keer iets laten staan, toen was hij te diep in slaap gevallen en vergat te drinken. :) Hier inderdaad ook een speentje, er zijn periodes geweest dat hij standaard na de fles meteen zijn speen kreeg.

Deel Deze Pagina