krijgt hij wel genoeg? of juist teveel?

Discussion in 'Flesvoeding' started by watwordhet, Oct 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. watwordhet

watwordhet Actief lid

Feb 27, 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    ons mannetje is dinsdag 6 wkn, hij woog afgelopen maandag bij het cb 5.1 kilo en is 57.5 cm lang. Hij zit dus qua gewicht en lengte in de boven lijn van de curves, maar dit is al vanaf zijn geboorte en dus prima. ook is hij vanaf dag 1 al een echte hongerbeer....hij heeft geen honger maar HONGER!! hij krijgt dan ook FORTE en heeft ook nog een tijdje johannesbroodpitmeel gehad, maar kreeg hier spuitluiers van dus dat hebben we er vanaf gehaald.
    Jurre kreeg 6x150cc (volgens t sommetjes was dit al teveel, hij zou dan of 5x150 of 6x130cc moeten krijgen qua gewicht) Nu liet hij de afgelopen dagen steeds veel over van zijn flessen overdag. dus hebben we geprobeerd om dit te verplaatsen naar zijn nachtfles om die te laten vallen. Dit is vannacht gelukt (de afgelopen dagen dronk hij al steeds minder om 3.00) en vannacht kreeg hij de laatste fles om 24.00 werd wakker om 4.00 maar was makkelijk te rekken tot 5.00 dus om 5.00 160cc gegeven, daarna om 9.00-160cc, 14.00-160cc, en nu om 19.00-160cc na deze fles bleef hij zoeken en mopperen. nog 60cc gemaakt en dit dronk hij ook op, nu is hij tevreden...maar krijgt hij nu niet teveel? want volgens de som zou hij dus maar 5x150 hoeven, maar ja hij heeft nooit genoeg gehad aan die som dus heeft altijd meer voeding gehad.

2. watwordhet

watwordhet Actief lid

Feb 27, 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    overigens..als hij honger heeft krijgt hij eten bij ons, ik laat hem geen honger lijden maar ja daardoor ben ik nu ook onzeker haha
    aangezien het zo'n hongerig haaitje is

3. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik snap je helemaal hoor. Hier ook een hongerlapje op zn tijd. Heeft me erg onzeker gemaakt, altijd bang dat hij te veel zou krijgen maar inmiddels weet ik dat hij de ene keer meer nodig heeft dan de ander. Ik volg nu gewoon mijn kind ( tot op zekere hoogte natuurlijk) en ik laat hem ook zeker geen honger lijden.

Gewoon je gevoel volgen zou ik zeggen! Heeft hij nu wat mer op drinkt hij morgen miss wel wat minder....

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij geven zoonlief (10 wk, 5 kilo ) ook 6 x 150+5, de laatste dagen komt hij zelfs wel 7x. Was geen probleem vogels CB

5. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Hier ook bijna 10 weken en bijna 5,5 kilo. Volgems cb zou 850 ml voeding voldoende zijn maar ze vond het ook niet erg dat hij 6x150 krijgt. Als hij het nodig heeft, heeft hij het nodig!

6. watwordhet

watwordhet Actief lid

Feb 27, 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    ok maar nu volgende probleempje (was ik vergeten erbij te zetten) als meneer dus 'snachts komt (lees 4.00) en ik geef hem dan standaard 1 120/4, dan laat hij over de dag heen steeds staan, waarop mijn logica dan is...ok die fles eraf, want dan drink je de rest overdag maar..... of werkt dat niet zo???

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het lijkt heel logisch, maar het metabolisme van je kind is het er denk ik nog niet mee eens. Blijkbaar heeft je zoon vroeg in de ochtend (om 4 uur) al weer wat brandstof nodig en kan hij nog niet een superlange nacht maken. Sommige kinderen worden later wakker als ze laat op de avond nog iets krijgen. Andere kinderen hebben gewoon echt 's morgens vroeg die kickstart nodig.

8. watwordhet

watwordhet Actief lid

Feb 27, 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    zou dat het dan zijn?? want voor de fles van 24.00 moet ik hem wakker maken terwijl die daarvoor rond 19.00-20.00 heeft gehad

9. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    bij mij was dat het idd!

10. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    drinkt hij snachts die fles leeg? bij mij begon hij die nachtfles steeds slechter te drinken. toen ben ik als hij snachts kwam nog maar 60 cc met twee schepjes gaan geven en dit was voor hem voldoende tot de ochtend. hij was dus zelf een soort van aan het af bouwen. Daar kwam ook de tip bij: niet meer wakker maken voor de laatste fles. Ik verdeel nu dus 6 flessen over de dag en dan komt hij snachts niet meer. Nu al een aantal keer gelukt maar dat geeft geen garanties natuurlijk :)

ik hoop dat je er wat aan hebt...

11. watwordhet

watwordhet Actief lid

Feb 27, 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    ja wat ik geef gaat op...'snachts dan :)
    maar net bij cb geweest en die zeiden hetzelfde als jij...gewoon niet meer om 12.00 wakker maken, dan regelt hij het waarschijnlijk zelf wel. dus ben benieuwd vanacht. en dat hongerige haai effect is ook wel te verklaren...meneer was 60cm en 5.5 kilo (vorige week nog 57.5cm en 5.1kilo) dus hij doet het goed zullen we maar zeggen
    bedankt voor jullie reacties. toch altijd fijn om even gerustgesteld te worden dat het klopt wat je doet en je moeder'instinct' werkt al voelt het alsof je maar aan rommelt :)

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Ik maak idd ook niet zo laat wakker, om 21-22u drinkt hij voor het laatst en komt dan meestal rond 4en. Heel de nacht door zonder voeding kan mn zoon niet, en dat vind ik logisch ook; dat lijfje en hersentjes ontwikkelen zo hard, daar is continue glucose voor nodig. Ineens heel lang (9 of zelfs 12u) zonder voeding vind ik echt te lang, het schijnnt dat de ontwikkeling dan ook steeds even stopt als ze te lang geen voeding krijgen. Maar ik heb nooit moeite met 1 nachtvoeding, ben toch wakker om te plassen. 2 voedingen is wel vermoeiend.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
  14. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Fijn dat het cb het bevestigde! Dat geeft je misschien toch net wat meer vertrouwen....

Ja je gevoel heeft het meestal goed alleen twijfelen we daar zelf zo aan ;)

15. watwordhet

watwordhet Actief lid

Feb 27, 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    nou dames, hij heeft ons gehoord gister op het cb..meneer heeft besloten meteen maar om de 5 uur te komen voor zijn voedingen
    gister om 18.00 wel wakker gemaakt omdat hij toen al bijna op de 6 uur zat, daarna om 23.00 en vanmorgen om 4.45!! daarna weer om 9.15 dus dan houden we hem maar aan, met een max van 6 uur ertussen...
    heb wel heerlijk geslapen overigens haha

16. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Om de 5 uur ga ik denk ik nooit halen, haha. Ja per toeval als hij slaapt.... Hij heeft op de dag gewoon om de 3 uur ongeveer voeding nodig. Vervolgens kan hij de nacht dan 9 uur er tegenaan. Dit geeft hij zelf aan met een beetje uitproberen af en toe.....

Share This Page