Nou ben ik geen expert op het gebied van kunstvoeding, maar ik zie net een reclame van Hero voeding (nutrasense), en die dame doet wat water in de fles, poeder er bij en.....schudden maar! (en niet zuinig ook).. Dat is toch helemaal niet de bedoeling? Je moet dat toch niet doen qua belvorming?Daar kan een baby toch juist krampjes van krijgen? Of zit ik er helemaal naast?
wij deden ook gewoon schudden, echter daarna wel even de fles helemaal open draaien om even snel te ontluchten
Geen idee.. Zelf deed ik het wel altijd zo bij de oudste (die vanaf 2,5 maand fv kreeg) en ook bij de sporadische flesjes van de andere twee: ze hadden nooit ergens last van voor zover ik dat gemerkt heb.
Nee hoor kan gewoon schudden. Hier ivm reflux hebben we wel een tijdje geroerd maar over t algemeen moet je schudden om geen klontjes te krijgen
Sterker nog; Op de nutrilon verpakkingen staat letterlijk "schud de fles rustig tot het poeder is opgelost" Of; https://www.hero.nl/kindervoeding/baby/flesvoeding/bereiden Terwijl het juiste advies is; Vul de fles voor 1/3 tot 1/2 met water net van de kook af. Voeg de juiste aantal schepjes poeder toe. Roer rustig zodat het poeder oplost. Voeg het restant koud water toe en roer nogmaals rustig. Maar he, waarom zou je dat doen? Standaard voeding kost 8,99 (hero) Comfort, speciaal voor krampjes, kost 11,59. (Hero) Extra geld om te verdienen....
Nee, schudden zorgt voor lucht. Lucht zorgt voor krampen en reflux klachten. Ik heb nooit geschud en nooit klonten gehad.
Bij sommigen wel idd. Maar als je kind daar geen krampen oid van krijgt, kan je gewoon schudden zoals op de verpakking staat aangegeven. Gaat stuk sneller dan gekookt water en dat hele gedoe. Dat bedoel ik
Hier was het overigens wel echt ter voorkoming van klonten, maar goed dat was in 2007. Van alles geprobeerd maar schudden was toen de enige remedie hahaha. Automatisch bij de andere twee ook gedaan
Ik dacht dat je ook niet moest schudden! Ik heb altijd geroerd, en nog steeds Kraamzorg vertelde mij dat je het altijd moest roeren
Ik zelf vond het roeren niet meer werk dan schudden. Daarnaast heeft pas gekookt water meer functies dan alleen de poeder beter oplossen. Heel veel babys hebben wel last van krampen waardoor ouders opzoek gaan naar het middeltje. Vaak koopt men infacol of soort gelijke middeltjes die als enige functie lucht binden hebben. Daar gaat per week dan minimaal 1 flesje er doorheen, dus minimaal 6 euro aan extra kosten. Of men gaat speciale voeding tegen krampjes geven, die ook weer duurder is dan normale voeding. Terwijl je bij de juiste bereiding en de juiste fles vaak niets extra's hoeft te doen. En ja die babys hebben ook wel wat krampjes, maar daar is dan vaak juist weinig aan te doen omdat die bij het ontwikkelen van de darmen horen. En dat is jammer. Want waarom extra geld uitgeven en blijven schudden? En als je kindje daar dus last van heeft, waarom dan schudden?
Ik werk op n kdv en dasr zegt de ggd: niet schudden maar roeren of zwenken. Anders gaat dat ten koste van vitamines???? Naja dat lastste geloof ik niet maar t zorgt wel voor minder lucht in de fles
Ik gebruik sowieso gekookt water, en als ik dag niet zou gebruiken zou ik het in de magentron doen en dan de voeding erbij.. Of ik nou schud of roer maakt verder kwa bereiding en tijd niks uit... Behalve dat ik dus zeker weet dat mijn kind geen krampen krijgt omdat ik de fles niet goed heb gemaakt
Ik zeg ook niet dat comfort voeding niet kan helpen he? Ik zeg alleen dat ik het onnodig vind dat men overstapt op comfort voeding in de hoop dat de krampen verminderen terwijl ze wel blijven schudden. Stop dan eerst het schudden. En maak de voeding juist klaar. Net als dat ik niet zal zeggen dat alle krampen altijd door lucht worden veroorzaakt. Krampen horen er helaas ook een beetje bij en soms wordt het veroorzaakt door een allergie.
Hier heeel veel krampen gehad, of ik nou barleduc of spa of ordinair kraamwater gebruikte. Of ik nou roerde of schudde. Maakte geen drol uit. Kind had gewoon erg gevoelige darmen blijkbaar. Dus ik heb altijd geschud. Vind ik persoonlijk makkelijker dan roeren.
Schudden kun je vergelijken met door het rietje blazen in een pakje drinken. Het zet op. Hetzelfde geldt voor de aangemaakte kv in een geschudde fles. De baby krijgt dan veel lucht binnen. En of ze dan wel of geen krampen krijgen, weinig lucht in de maag is altijd beter dan veel lucht in de maag.
Ik heb bij mijn oudste geroerd, op advies van de kraamverzorgster, bij de jongste zag ik dat ze in het ziekenhuis gewoon schudden en daarover gevraagd maar volgens hen (zelfs de kinderarts) maakte het amper verschil. Vond roeren meer 'gedoe' (vooral met nachtflesjes waarbij je toch wat sneller klaar wil zijn) dus ben gewoon gaan schudden.