Hoeveel flessen Nutrilon?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamalovesJ, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Hallo dames,

Eigenlijk een korte vraag,
    Ik geef sinds 5 maanden mijn dochter nutrilon flesvoeding,
    Nu word ze overmorgen 1 jaar en haalde ik de nutrilon 3.
    Nu zag ik ook pakken staan( Dreumesmelk 4 ) Dus vanaf 1 jaar...
    Zit er nou heel veel verschil in al die pakken? Kant en klaar of poeder? :) Misschien een niet hele interesante vraag, maar ik bedacht het me. Aangezien me dochter ook minder flesjes wilt.
    Max 3 flesjes.

En wat is een beetje normaal voor je kindje om te drinken kwa aantal flesjes met de leeftijd van 1 jaar? :)

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Je mag ook gewoon over op koemelk.. nr 3 en 4 voeding is gewoon onzin en duur.

3. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Oh dus eigenlijk kan ik stoppen met de nutrilon?
    Ik wist niet vanaf welke leeftijd ze gewone melk mogen.

vergelijken met de nutrilon 3 is de 4 wel een stukje goedkoper

4. xBeautyBabyx

xBeautyBabyx Niet meer actief

idd vanaf nummer 3 is het commenciele onzin.
    je kindje is bijna 1 dus die kan gewoon smiddagsb bijvoorbeeld een beetje koemelk drinken.
    ik zou het dan niet meer in een fles doen maar oefenen met een open beker .
    veder hebben ze vanaf een jaar 300ml zuivel nodig, en dan telt kaas,smeerkaas,yoghurt enz ook mee.
    2 flessen kan dan dus al genoeg zijn.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zelfs 3 hoeft niets je kunt 2 blijven geven tot het jaar. En dan vanaf 11 maand al langzaam aan koemelk laten wennen.

Mijn kids kregen tot 11 maand 3 flessen (ontbijt 200, lunch 120, avondfles 200cc). Met 11 maand die lunchfles veranderd in koemelk. Met 11,5 maand de ochtendfles ook, en daarna het pak opgemaakt en de avondfles daarna gewisseld. Dan zat ik alleen op 500cc zuivel, terwijl 300 het advies is. Die van het ontbijt kon naar 120-150, de lunch 120-150. En dan 's avonds thee met een grote scheut melk.. (En soms honing)..

En dan weer langzaam over naar (tuit)bekers..

6. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Bedankt meiden voor de adviezen.
    Ik ga dan beginnen met koemelk geven.
    Ik geef eigenlijk de nutrilon melk uit een avent flesje
    maar zal eens gaan kijken voor een open beker.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je kunt eerst ook nog wel uit de fles geven hoor. Ik oefende rond die leeftijd alleen tussendoor met wat water/diksap. Pas nu bij 20 maand kan hij echt zelf een beker leegdrinken. Tot die tijd moest ik er bovenop zitten. Hij gebruikte een (volle) beker het liefst als hoedje ;)

8. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Hier vandaag ook geprobeerd met dochter maar die gooit alles er naast haha ik blijf oefenen en daarnaast gewoon de avent flesjes geven.

9. Knuffelbeer

Knuffelbeer Niet meer actief

idd oefening baart kunst komt vast wel goed.
    hier zijn we begonnen met een open beker toen ze 7 maanden was en pas met 9 maanden dronk ze er goed uit zonder het uit haar mond te laten stromen of inderdaad de beker weg te gooien haha,
    het is wel heel goed voor de motoriek, en ook om de goede drink houding te oefenen/leren.

Deel Deze Pagina