Dubbelblinde provocatietest koemelkallergie

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Marianne78, 22 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Ons meisje Faye, 8 maanden, heeft afgelopen donderdag de eerste testdag gehad van de provocatietest voor koemelkallergie. Op dit moment krijgt ze Pepti 2 en Zantac voor de reflux en het gaat heel goed met haar.

Tijdens de test zelf had ze geen klachten en wij dachten dat dit dan de voeding zonder eiwit was geweest. Maar nog dezelfde avond kreeg ze vreselijke huilbuien, wilde ze niet eten en drinken en niet in bed gelegd worden. Ik dacht dat ze wat uit haar doen was door de drukke dag in het ziekenhuis en dat het de volgende dag wel over zou zijn. Het is nu zaterdag en er zit helaas helemaal geen verbetering in. Ze wil niet slapen, niet eten en ze is erg prikkelbaar.
    Nu is mijn vermoeden dat ze donderdag de voeding met eiwit heeft gekregen maar dat weten we natuurlijk pas na de 2e testdag.

Nu heb ik hier wel iets gelezen over de test maar dat topic was al gesloten... Vandaar opnieuw mijn vraag: Wie heeft er ervaring met de test en herkent de symptomen en weet hoe lang deze klachten ongeveer aanhouden?

Groetjes,
    Marianne

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hoi Marianne,

Ik herken de klachten maar mijn mannetje had bij de test waar melkeiwit inzat meteen last van uitslag én hij weigerde de testfles. Ik zit wel aan de Nutramigen AA, dus mijn zoontje heeft echt zware koemelkallergie. Thuis hebben de klachten van onrust nog 3 dagen aangehouden, daarna werd het minder.

Bij de tweede dag had hij nergens last van. Geen onrust, geen flesweigering o.i.d.

3. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb (nog) geen ervaring met de provocatietest. Krijgen alle kinderen met koemelkallergie deze test? Onze kleine krijgt nu Nutramigen 1 doordat kinderarts het vermoeden heeft van koemelkallergie, maar heeft het niet over de test gehad.

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hier ook gehad. Ze reageerde vrij goed. Tweede dag wel meer spugen, was ook de,dag met toegevoegde eiwitten. Toch overgestapt naar gewone flesvoeding en.verbluffend genoeg gaat het keigoed. Gelukkig!!

Xxx

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen ervaring met de dubbelblinde test zelf, hier nooit gedaan bij de oudste en bij Caitlyn sowieso nog nooit rustig genoeg geweest om te gaan testen. Maar ik herken de signalen die je beschrijft wel van Thirza, als die per ongeluk eens iets met melk binnen had gekregen. Duurde ook altijd even voor die onrust dan weer weg was.

Hopelijk snel alles weer uit d'r lijf en de rust weer terug!

Deel Deze Pagina