Heb je daar een speciale reden voor of meegekregen van het cb? Laatste lijkt me sterk. Het lijkt mij ook niet dat je kind er 'lekker' van gaat slapen, zoals ik al eerder zei. Pfff... 300cc aan melk, en dat in 1x in je maag zien te krijgen... ik wil niet bot overkomen maar ik heb al haast medelijden met jouw kindje dr maag En dat ze niet zoveel brood krijgt is gewoon wennen en aanbieden. Mijn dochter at op dag 2 gewoon een hele boterham weg.
Er was al uitgebreid op gereageerd door zo'n beetje iedereen Nu jij dat zo schrijft over die 300 cc moet ik ineens denken aan mijn zoontje vanmorgen. Ik heb voor hem zo een rietjesbeker en daar gaat iets van 300 c in. Ik geef hem een volle in de buggy (had een volle meegenomen om in delen te geven) ik let even niet op en die hele beker is leeg. Dus sommige maagjes kunnen het vast aan hij weet overigens prima aan te geven wanneer hij vol zit of niet meer wil eten dus als zn maagje er te vol van zou raken zou hij zelf wel gestopt zijn. Moraal van het verhaal is dat ik alleen wil aangeven dat niet ieder kindje t zelfde is. Ik heb nooit zo veel melk aangeboden maar als dit je (en het kindje's ) gewoonte is dan zal het wel goed zijn. Babies stoppen wel met eten en drinken als ze vol zitten.
Ik weet heus wel dat babys stoppen als ze niet meer willen. Ik las ook een verhaal ergens op een forum (weet niet meer welke) dat haar zoontje toch begon te krijsen 's nachts en ze wist niet waarom, drama drama.. bla.....bla.... hij kreeg dan ook 300cc melk in z'n maagje. Hij vond het lekker maar krijste wel van de pijn in z'n maag/buik.. tsja....
Dan kan dat kindje er dus duidelijk niet tegen lijkt me... Er zijn ook wel babies die die "rem" niet hebben. Kindje van een vriendin van mij ook, die eet tot kotsen aan toe dus daar moet zij de rem er op zetten. Maar de meeste babies geven het wel aan. Daar ging het me verder ook niet om hoor maar er wordt hier vaak snel aanvallend gereageerd op mensen zelfs al als ze flessen van 210/7 geven. Ik vind dat vaak wat overdreven. Ieder kindje is anders en iedere moeder dus iedereen zal t anders doen.
Hier kreeg ze toen nog twee flessen. 210/7 +pap in de ochtend. 210/7 's avonds. Met tien maanden overgegaan op nr 3 en begonnen met bijna 11maanden met gewone melk tussen de middag. Nu (12,5 maand) nog steeds twee flessen, maar dan met gewone melk.
ik heb het in korte tijd afgebouwt elke dag fles melk nr 2 eraf en daarvoor gewone melk. tot mijn pot leeg was. hij miste niks en vond het nog lekkerder ook nu is hij 2 en vraagt zelf s avonds mama fles hete melk haha
hier zou ik ook alles kunnen vervangen door gewone melk. hij vind het heerlijk dus ja... Nu krijgt hij dus sochtends pap van opvolgmelk, smiddags oefenen uit een bekertje en het restant in de fles. En soms savonds voor het slapen gaan nog maar als ik die niet geef dan mist hij hem ook niet. Ik vraag me nu dus af of ik die laatste fles maar helemaal niet meer moet geven dan. Erg lastig... Hij krijgt sochtends 150 cc melk binnen, smiddags geef ik hem dan in totaal ook zo'n 150 cc maar meer zou hij ook op kunnen en dan nog ongeveer 100 gram toetje. Qua zuivel zou dat volgens mij genoeg moeten zijn....
Onze dochter krijgt nu: Ontbijt: 180+6 met pap uit een bordje Tussendoor: fruit met roosvicee Lunch: 1 boterham met fles 90+3 Tussendoor: rijstewafeltje met fles 90+3 Avondeten: groenten,aardappels en soms wat vlees en yoghurt toe Met onze oudste ben ik met 11maanden overgegaan op gewone melk. Hij kreeg toen alleen nog pap in de ochtend en flesje na het brood en na het douchen en pyama aantrekken. Ik ben in een keer overgestapt en hij heeft er nooit wat van gemerkt. Xx
Met 9,5 maand 2 flessen van 180/6. Bij dr broodje krijgt ze 100 cc gewone melk. MOET je met 10 mnd overstappen op nr 3? Of mag je nog een tijdje op 2 blijven. Friso comfort bevalt me zo goed! En daar hebben ze geen nr 3 van
nr 3 is onzin joh... pure reclame! Als ze gewone melk drinkt, waarom stap je dan met 10 maanden niet gewoon helemaal over?