Hallo! Mijn dochter is nu 4 maanden oud en vanaf haar geboorte al een baby met een enorme eetlust. Ze heeft 10 weken borstvoeding gehad(ik kolfde af en kon dus zien dat ze met 10 weken 200cc borstvoeding per voeding kon drinken). Vanwege haar onrust en extreme honger ben ik toen overgegaan op flesvoeding. Als snel zaten we op 180 cc met 6 schepjes voeding. Deze hoeveelheid kreeg ze vanaf 2 1/2 mnd. tot aan vorige week. Op aanraden van het consultatieburo ben ik met 3 mnd. overgestapt op voeding voor hongerige babies. Dit ging een tijdje behoorlijk goed. Omdat ze sinds twee weken wat van haar fles liet staan en ik haar voor de laatste voeding uit een diepe slaap moest halen, vertelden ze mij op het buro dat ik wel terug kon gaan naar 4 voedingen (Ze is nu 8 kilo en 65 cm). We zijn hier dan ook afgelopen zaterdag mee begonnen. Haar schema ziet er als volgt uit 7.00 uur eerste fles 210 water 7 schepjes 11.00 uur tweede fles 210 water 7 schepjes 15.00 uur derde fles 210 water 7 schepjes 16.30 uur 20 cc gepureerde wortels 30cc water(apart in fles voor het vocht) 19.00 uur vierde fles 210 water 7 schepjes 1 schepje rijstebloempap We merken dat ze ´s ochtends na de eerste fles behoorlijk hongerig en onrustig is. Dit is ze ook voor de laatste fles. We kunnen met moeite rekken tot 19.00 uur. Dit kan komen doordat ze nu minder cc´s krijgt(+/- 60). Als we wel aan 900 cc totaal willen komen moeten we 2x240cc en 2x210cc gaan geven. Kan dit of is dit teveel voor haar maag? De nachten komt ze overigens prima door. We hoeven haar 1 keer midden in de nacht het speentje te brengen. En kan ze 4 voedingen op deze leeftijd wel aan of moeten we terug gaan naar 5 voedingen. Op het buro krijgen we alleen maar tegenstrijdige berichten. We worden er erg onzeker van. Hopelijk kunnen we hier wat duidelijkheid krijgen.
Hallo, Je kindje kan zeker al over op 4 voedingen, dat is geen probleem. Ik zou geen flesjes van 240 ml aanbieden. Wat wel mogelijk is, is om na haar groentehapje in plaats van water een klein beetje flesvoeding te geven. Zo komt ze toch aan haar voeding, zonder dat je haar uit haar diepe slaap wakker hoeft te maken. Groeten eveline