hoi allemaal, even een schematje, sven nu 5.5 maand eet/ drinkt dit op een dag. tijden zijn fictief sven heeft geen 100 procent vaste tijden, het is altijd op verzoek gegaan. dit is zijn schema vandaag: 7:00 aangeboden 210/7 plus 3 bambix - gedronken 150 cc 10:45 1 klein potje fruit gaat niet altijd op, ligt aan het soort en merk. 12:00 aangeboden- 210/7 - gedronken 210 cc 15:45 aangeboden 210/7 - gedronken 150 cc 17:30 groente groot potje dus 200 gram helemaal op. 18:00 danootje extra mild zo`n kleintje. helemaal op. 22:00 aangeboden 210/7 plus 3 bambix. gedronken 100 cc Sven is duidelijk dol op de groente dat gaat vrijwel altijd op, soms een groot potje soms een klein potje maar sven is dan duideiljk nog niet tevreden, en zou dan nog een flesje van 100cc nawillen. sinds we een groot potje en een toetje geven is dat niet meer zo. Sven is sinds een paar dagen minder aan het drinken met de fles, nou is het een stevig ventje wat een slechte start heeft gehad, hij heeft duidelijk de boel ingehaald, we moesten echt over op groente en fruit want hij dronk zo`n 1100 tot 1200 cc per dag anders. inclusief de pap, dus op advies van cb en kinderarts met 4,5 maand gestart met potjes zodat de flessen minder zouden worden. we zijn nu dus een maand bezig en het gebeurt inderdaad. maar drinkt hij nu niet te weinig melk, hij is erg tevreden geeft zelf heel duidelijk aan wanneer die honger heeft , en waneer het genoeg is. zowel met de fles als met de groente en fruit. we gaan vanaf morgen de papfles smorgens vervangen voor een gewone fles, gewoon drinken zoals water of diksap wil sven nog niet. wordt ie boos omdat het geen melk is. normaal zitten we nog tussen de 600 en 700 cc melk, is dat voldoende. hij zal nu ong 8 kilo zijn, ong 66/67 cm en is een stevig manneke. brood en dat soort dingen eet hij nog niet, geen idee wanneer we er mee moeten beginnen, dat ga ik eind van de maand op het cb overleggen. maar was benieuwd wat jullie schematjes waren.
Ons mannetje is morgen 5 maanden, op advies zijn we bij bijna 4 maanden begonnen met bijvoeding hij vindt de speen niet lekker en ging steeds slechter drinken dit is nu weer het geval. om 7.00 uur fles 180/6 met 2 lepels rijstebloem om 8.45 uur fruithap, bijv 1 peer + 3/4 appel of 1/2 banaan + 3/4 appel om 11.00 uur fles 150/5 om 15.00 uur fles 150/5 om 17.00 uur groentehap nu nog een potje ongeveer 3/4 tot heel om 19.00 uur fles 180/6 met 3 lepels rijstebloem Hij drinkt s'morgens een 80 cc thee erbij bij zijn fruithap Hij slaapt van 11.00 tot 15.00 een lange slaap en soms nog een uurtje
zolang je kindje tevreden is, is het volgens mij goed! Wat eet jou kindje al goed!!! Onze dochter is 20 december 2009 geboren en drinkt het volgende: 6.00 uur 180 + 6 schepjes voeding 9.00 uur een half stukje fruit (ze wil niet meer heb het wel geprobeerd) 10.00 uur 180 + 6 schepjes voeding, ze laat gemiddeld 40 cc staan 14.00 uur 180 + 6 schepjes voeding, ze laat gemiddeld 40 cc staan 18.00 uur 180 + 6 schepjes voeding, ook deze drinkt ze eigenlijk nooit op 22.30 uur 180 + 6 schepjes voeding en ook deze gaat meestal niet op. Ik geef zeker met het warme weer haar wat extra diksap, ook dit drinkt ze niet echt het is meer sabbelen op de speen.... Als ik rijstebloem in haar fles doet weigert ze hem te drinken, dit lust ze dus niet. Tja, ik heb een meid die weet wat ze wil.... Als ik toch verder push dan gaat ze huilen en eet ze helemaal niks meer. Onze dochter is vrij dun, maar ik probeer er alles aan te doen dat ze meer eet, maar ze weigert dit gewoon. Ben dus maar blij dat Sven wel zo goed eet! Volgens mij krijgt hij niet te weinig melk binnen. Hij krijgt genoeg andere voedingsstoffen binnen!
ja gelukkig, sven is wel lekker stevig hoor, en dat terwijl hij maar 3000 gram was bij de geboorte. ons manneke weet ook precies wat ie wil, en als hij honger heeft krijst ie alles bij elkaar, is dan ook ontroostbaar, maar goed ook dat doet ie nu niet. is gewoon een vrolijk manneke wat er lekker op los brabbelt en doet. ze schelen maar 4 dagen onze kinders, fruit is ook sven zijn favoriet niet, maar de groente vind ie echt geweldig lekker, met een bigsmile eet ie lekker alles op. de fles wordt ook vaak niet leeg gedronken omdat meneer afgeleid is, zo kwam ik gisteren met fles nummer 3 net thuis, en hup meneer stopt abrupt met drinken en wil dan met mij dollen, naja zolang die goed groeit en goede natte luiers heeft ga ik me maar geen zorgen maken
Ik zou me geen zorgen maken hoor. Hij eet hartstikke goed ! Wij hebben nu dit schema. Hij drinkt nooit zijn fles leeg en laat vaak 40 tot 60 cc staan. 8.00 180+6 12.00 180+6 16.00 180+6 20.00 180+6 Als hij erg slecht drinkt komt hij vaak in de nacht nog voor een klein flesje. Hij krijgt er nog niets bij omdat hij dan nog meer laat staan.
best grappig om te zien dat ieder kind een andere hoeveelheid eet/drinkt! Zo zie je maar weer dat echt ieder kindje uniek is en dat ze ook allemaal andere behoeftes hebben. Zolang je je er zelf goed bij voelt bij wat hij/zij binnen krijgt en als de kinderen goed groeien zou ik me niet zoveel zorgen maken. Natuurlijk is het belangrijk dat ze regelmatig natte luiers hebben. Onze kinderen schelen echt heel weinig en toch hebben ze een heel ander eetpatroon! Ik zou wel eens willen dat onze dochter meer deed eten en drinken, of eigenlijk bedoel ik dat ze wat makkelijker zou drinken. Nu zit ik soms een half uur met een fles te "miepen", het zou zo fijn zijn als ze die "gewoon" even leeg dronk
Roosje grappig om te zien he ! Zo verschilt. Ons mannetje is ook een fijn knulletje. Wat weegt jou meisje nu ? Ik moet morgen weer naar het Cb toe vorige week bij de kinderarts woog hij 6290 gram. Hij groeit dus niet hard..
Ons zoontje is nu ruim 4,5 maand en heeft onderstaand schema: 08.30 230 ml + 8 schepjes 10.30 1 potje fruit en ongeveer 40 ml diksap 13.00 210 ml + 7 schepjes 17.00 210 ml + 7 schepjes 19.00 soms half potje fruit (ligt eraan of hij nog wakker is) 22.00 230 ml+ 8 schepjes En dit gaat allemaal makkelijk op! Alle flessen drinkt hij leeg en ook fruit en groente gaat er zo in evenals de diksap. Hij is nu 69,5 cm en weegt 7340 Dus ook een lange dunne. Het cb vond dit een prima schema.