Hypo allergeen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by xxcaatxx, Dec 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xxcaatxx

xxcaatxx Actief lid

May 6, 2009
    176
    0
    0
    Ik ben de borstvoeding bij mijn zoontje aan het afbouwen. Hij krijgt nu ook een flesje met kv hypoallergeen.
    Nu vraag ik me ineens af of het nog wel zin heeft om hypoallergene kv te geven? Hij heeft via mij natuurlijk ook al koemelk binnen gekregen.
    In de familie komt trouwens geen koemelkallergie voor, wel andere allergieën, maar geen allergieën gerelateerd aan voeding.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Als er allergieen (dit hoeft niet perse voedselgerelateerd te zijn) voorkomen in je gezin (jij, je partner of je dochtertje) dan heeft je zoontje een iets verhoogde kans op het ontwikkelen van een allergie. In dat geval is het belangrijk om de eerste 6 maanden te kiezen voor borstvoeding of een hypo-allergene flesvoeding. Kindjes kunnen op de flesvoeding alleen maar allergisch reageren op de hele koemelkeiwitten die daarin zitten. De koemelkeiwitten in hypo-allergene flesvoeding zijn voorbewerkt, waardoor kindjes hier minder makkelijk op reageren. Mochten er in je gezin zelf geen allergieen voorkomen, dan mag je ook kiezen voor een standaard flesvoeding.

Groetjes Linda

3. xxcaatxx

xxcaatxx Actief lid

May 6, 2009
    176
    0
    0
    Heel erg bedankt voor je antwoord!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654