Hoeveel flessen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MariekeRox, Apr 1, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

Nov 6, 2015
    1,676
    807
    113
    Dames, onze zoon is van november nu 5 maanden bijna en drinkt nog steeds 5 flessen. Hij is inmiddels over de 6 kilo heen. Maar blijft zo ongeveer om de 5 uur om een fles komen.
    7:30 180 cc en 6 scheppen
    12:00 180 cc en 6 scheppen
    16:30 180 cc en 6 scheppen
    21:00 210 cc 7 scheppen en dan tussen 3:00 en 4:00 180 cc en 6 scheppen. Hij drinkt wel al zijn flessen op. Moet ik het gewoon afwachten?

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Prima toch als hij het hier goed op doet? Hij zal vanzelf wel een keer aangeven als hij met minder toe kan. Ik zou in ieder geval niet zelf gaan afbouwen (als dat je vraag is, kan ik niet helemaal uit je post halen...)

3. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

Jan 3, 2019
    587
    728
    93
    Female
    Ik vind dat hij best weinig komt. Hier kregen ze met vijf maanden nog veel meer flessen van 150/5.

Zou dus zeker niet afbouwen.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Is toch eigenlijk wel normaal hoor! Hier ging bij beide kinderen de nachtfles er pas na 1 jaar af, wel hebben we hem verkleind en later verdund.
    Onze jongste had ongeveer hetzelfde schema als jouw zoontje, kreeg alleen s nachts maar 90/3 omdat ze anders s morgens amper dronk.

Ysabella likes this.
  5. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Gewoon lekker afwachten hoor.
    Zodra je begint met hapjes, brood enz te geven gaat er vanzelf een fles af.
    Zolang hij nu nog tevreden is en alles lekker opdrinkt zou ik er niet zelf aan gaan sleutelen.

6. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

Nov 6, 2015
    1,676
    807
    113
    Ja klopt de vraag was of ik moet afbouwen en hoe dan. Maar uit de reacties te lezen lekker zo laten.

7. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

Sep 14, 2015
    517
    469
    63
    Female
    Hi, lekker zo laten hoor!
    Mijn zoon is 7mnd en hij dronk dit ook tot een maand geleden.
    Het cb zeurde dat het teveel flessen waren en ik echt moest gaan afbouwen, maar hij wilde absoluut nog geen fruit of groente eten en had dit gewoon echt nodig. Ik heb hun advies lekker gelaten en mn zoontje gevolgd.
    En ja hoor nu 1 maand later eet hij een heel potje fruit en in de avond een potje groente leeg en nog maar 3 flessen per dag! En hij krijgt ook een klein beetje brood erbij.
    Ze geven het dus wel vanzelf aan en het komt echt goed! Succes :)

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,045
    16,558
    113
    Hier echt precies het zelfde, gisteren weigerde hij voor het eerst de nachtfles. ( die geef ik altijd tijdens het verschonen zodat hij “door slaapt”)

TS ik zou gewoon kijken naar de behoefte van je kind, blijkbaar heeft hij het nodig. :D

9. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Mijne van acht maanden krijgt er vijf. Op het cb heb ik het er niet over want who cares? Niet zo onzeker zijn.

10. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

Nov 6, 2015
    1,676
    807
    113
    Onze eerste zoon was er eentje uit de boeken zeg maar. Die deed precies wat er werd voor geschreven. We blijven gewoon lekker 5 flessen geven.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mijn dochter is 5 maand en krijgt 6 a 7 flessen per dag. Ze drinkt wel minder dan wat jij geeft, maar ik denk ook niet dat ze dat ooit gaat drinken :p tis nogal een zinnig kind :)

Ik zou niet minderen. Je merkt t vanzelf als er 1 af kan.

Share This Page