Rijstvlokken vanaf geboorte?!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lucia, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo,

Mijn kindje is een beetje een hongerlapje , en haar voeding komt dikwijls terug naar boven.

Ik heb van voedingslijn (Nutricia) het advies gekregen om haar voeding in te dikken met rijstvlokken, tegen het terugkomen van de voeding (dikker) én voor een meer verzadigd gevoel.Zij raden aan rijsvlokken van bambix te geven, maar op de verpakking staat dat dit pas vanaf 4 maanden is. :( Hij zei echter dat het vanaf de geboorte gebruikt mag worden.
    Heeft iemand hier ervaring mee?Of is misschien Johannesbroodpitmeel een beter alternatief?Ik weet alleen niet zeker waar ze dat hier hebben... :(

Alvast bedankt weer! ;)

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ik zou zeker geen rijstebloem geven hoor. Dan is jhbm idd een beter alternatief. Hier verkopen ze dat gewoon bij de drogist.

3. Writer

Writer Niet meer actief

je hebt ook voeding voor hongerige baby's ,maar weet niet hoe met borstvoeding zit

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Meesa: ik geef geen borstvoeding ;) ,maar weet niet of voeding voor hongerige baby's echt gaat helpen, omdat deze niet dikker is...

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Overleg even met het CB. Die kunnen je vast een goed advies geven.

6. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Als het puur is om de voeding in te dikken kan je het beste jbpm gebruiken. Dat wordt verkocht als Nutriton.
    Bambix is volgens mij zelfs vanaf zes maanden.
    Nutrix is rijstebloem en dat is vanaf vier maanden. Ik ben er noodgedwongen wel wat eerder mee begonnen en dat kan volgens mij ook niet echt kwaad.
    Overigens heb ik nooit het idee gehad dat dikkere voeding ook meteen meer verzadigd. Ik gebruikte Nutriton, maar ze had evengoed vaak honger.
    Misschien is Friso Extra een idee als het echt om de honger gaat. Daar zit rijstzetmeel in en dat mogen ze wel vanaf de geboorte.

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Het is eigenlijk meer om het teruglopen van de voeding te voorkomen dan voor honger,aangezien we naar grotere flessen voeding over mogen gaan...

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Dan moet je absoluut jhbm oftewel nutriton hebben.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat je de meneer van Nutricia niet goed verstaan hebt. Rijstemeel is bijvoeding en mag daarom vanaf 6 maanden, bij uitzondering vanaf 4 maanden. Rijstebloem wordt in de slokdarm weer vloeibaar en helpt niet tegen spugen.

Nutriton blijft dik tot in de maag, helpt dus tegen spugen en mag vanaf de geboorte.

Als ze zo spuugt en lijkt over te lopen is het misschien slimmer om niet over te gaan op grotere flessen (gaat ze alleen meer spugen, vol is vol, bij een babymaagje), maar gewoon wat vaker op de dag een kleinere fles te geven. Dat is voor de meeste babies so wie so beter.

Je schrijft dat ze spuugt en hongerig lijkt. Voor je iets met de voeding gaat doen, kun je dan beter eerst eens langs de huisarts om te laten checken op (verborgen) reflux. Dat is heel pijnlijk en kinderen voelen alleen maar geen pijn als ze drinken. Daarom lijken ze hongerig, maar eigenlijk willen ze alleen de pijn wegdrinken. Waarna het probleem verergert, want hoe voller de maag, des te harder het spugen. Vicieuze cirkel.

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Ik weet natuurlijk niet hoeveel je kindje teruggeeft, maar is het maar “mondjesmaat” zou ik jbpm gebruiken om de voeding dikker te maken en geen rijstebloem gebruiken.

Er zijn verschillende merken voeding voor kindjes die niet verzadigd lijken te zijn na de voeding, lijkt me dat je beter (in overleg met cb?) over kunt gaan op voeding voor hongerige baby’s dan over te gaan op nutrix…

Vaak is het gebruik van babyvoeding voor hongerige baby’s al meer dan genoeg en is het geven van nutrix niet nodig…

Op alle verpakkingen van welk soort voeding je het ook hebt staat vanaf 4 mnd (of 6 mnd) dit omdat men adviseert niet voor die leeftijd te beginnen met andere (bij) voedingen….

Het kan idd vanaf de geboorte gebruikt worden ik heb hier in die zin ervaring mee dat ik vroeger voor mijn eigen kinderen melk kookte en daarbij molenaarskindermeel aan toevoegde (zoals mijn moeder altijd deed) en dat ik bij Zoë wel eens nutrix heb gebruikt maar die had gewoon haar eigen “vaste regels” …

Dus kortom zou ik het proberen met jbpm eventueel in combi met voeding voor hongerige babys’(wat vaak al wat dikker is trouwens dan de standaard voedingen)

Gr.smoekie

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ze spuugt helemaal niet, idd komt er alleen na de voeding mondjesmaat terug, wat ze dan terug inslikt.Dit is niet in grote mate, en ze huilt er ook niet bij ofzo.(daarom hebben ze bij het cb gezegd dat reflux onwaarschijnlijk is->ligt gewoon aan het maagklepje wat nog niet goed afsluit.Ze gaven mij het advies om te verdikken of idd voeding voor hongerige baby's,ik moest maar even proberen een paar dagen.Heb alleen een beetje te weinig info daarover gevraagd :( Daarna heb ik Nutricia aan de lijn gehad en die zeiden dat dus van die rijstvlokken OF voeding voor hongerige baby's.Heb het niet verkeerd verstaan,want hij heeft het achteraf ook nog in een mailtje gestuurd.;) Maar moet sowieso maandag naar cb.)

Heb besloten om nu een paar dagen te proberen met Nutrilon Forte.

Dank je voor jullie advies! ! !

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    de sluitspier tussen slokdarm en maag moet zich nog ontwikkelen en dan kan het idd zo zijn dat je kleine wat voeding teruggeeft en dat is vaak ook verder geen probleem, je merkt meestal gauw genoeg aan je kleine of ze er echt last van heeft...

heel veel kindjes geven na de voeding(of een paar uur later) een mondje terug dus dan kan het een optie zijn om idd jbpm aan de voeding toe te voegen...(kan ook worden toegevoegd bij nutrilon en friso voedingen etc)

wat die man van nutricia heeft gezegd, mag hij in principe niet eens zeggen laat staan dat op schrift zetten (mail) maar goed gelijk heeft hij wel alleen zou ik dat pas doen als je zeker weet dat de kleine op de dag meer dan genoeg binnen en ze eigenlijk geen 6e fles meer nodig heeft...

zou idd overgaan op voeding voor hongerige baby's...ik moet zeggen dat ik ontzettend goede ervaringen heb met friso extra, heb wel nutrilon forte gehad, maar merkte geen verschil wdb bij Zoë...

heel veel succes in ieder geval meid...

gr.smoeki

13. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Wat dacht je van Friso extra? Dat is speciaal voor hongerige baby's. Mijn meiske had op een gegeven moment al enkele dagen 6x200cc. Veel te veel dus. Toen overgestapt naar Friso extra en ze ging meteen naar 3x 150 en 2x 180 voeding. Scheelt dus wel wat. Deze voeding is wat dikker, maar heeft geen extra calorieen. Werkte bij ons perfect! Deze voeding mag je ook al vanaf dag 1 geven.

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Heb nu al Nutriton gekocht, voor ik dit gelezen had :p Vanaf morgen ga ik proberen, wil het wel eerst mengen...Hoeveel schepjes zou ik dan doen? Ze krijgt nu 120+4 schepjes.

Bedankt! ;)

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik zou half 3 gewoon en 1 extra doen, en of het gaat beter of je kunt het half om half doen , of 3 om 1...gewoon even proberen wat voor de kleine goed "werkt" ...

gr.smoekie

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey krijgt flesjes van 150+5 en 5 Nutriton. Zou er niet meer in doen dan de hoeveelheid schepjes voeding. ze moeten het wel eruit kunnen krijgen.

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hoop dat je wel snapt dat mijn antwoord bedoelt was als je standaard voeding ging mengen met extra voeding...

en niet wbt de nutriton...van nutriton zou ik als ze flesjes van 120 krijgt beginnen met 2-3 misschien dat dat al genoeg is voor haar...

gr.smoekie

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi Smoekie, ja ik snapte het, heb 3 schepjes standaard en 1 schepje nutrilon extra gegeven ;)

Dankje voor je advies! ;)

Nutriton heb ik niet in huis...dat vond ik trouwens ook niet bij het Kruidvat hier, vervelend dat het in NL veel gemakkelijker verkrijgbaar is...De extra moest ik ook al in Baarle-Nassau gaan halen.(=gelukkig niet ver)
    Hier in het Kruidvat hebben ze trouwens alleen voeding vanaf nr. 2,dus opvolgmelk.

Nou ja, de Nutriton heb ik voorlopig toch niet nodig, eerst maar enkele dagen kijken hoe ze het hierop doet. :)

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi Smoekie, ja ik snapte het, heb 3 schepjes standaard en 1 schepje nutrilon extra gegeven ;)

Nutriton heb ik niet in huis...dat vond ik trouwens ook niet bij het Kruidvat hier, vervelend dat het in NL veel gemakkelijker verkrijgbaar is...De extra moest ik ook al in Baarle-Nassau gaan halen.(=gelukkig niet ver)
    Hier in het Kruidvat hebben ze trouwens alleen voeding vanaf nr. 2,dus opvolgmelk.

Nou ja, de Nutriton heb ik voorlopig toch niet nodig, eerst maar enkele dagen kijken hoe ze het hierop doet. :)

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Deel Deze Pagina