Hoe lang iets aankijken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mamishka, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 6 weken spuugt ontzettend veel, hij krijgt vanaf dag 1 nutrilon standaard.... Nu gebruik ik sinds een 6 dagen ook nutriton

Het help in die zin dat mijn zoontje niet meer spuugt, maar hij is van een redelijk rustige baby verandert in een zeer onrustige baby, huilt opeens veel meer

Bij de nutticia infolijn zeggen ze dat we het 2 weken moeten geven zodat hij kan wennen....maar ik denk dat ik er gewoon mee ga stoppen maarja wat kan ik dan wel geven zodat hij niet meer zoveel spuugt? Nuttilon A.R zit ook johhanesbroodpitmeel in net als de nutriton die ik nu gebruik dus lijkt me ook geen goed idee

Maar wat dan?

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Van nutriton kan ook flink kramp komen. Pure johannes brood pitmeel heeft dit effect minder. Vaak bij de natuurwinkel te krijgen.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Had hij last van het spugen?
    Sommige babies spugen veel, maar hebben er geen last van. Dan heeft baby geen spuugprobleem, maar heeft mama een wasprobleem. Niet prettig, maar huilen vanwege kramp lijkt me vervelender.

4. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dirksmama, de was is voor mij geen issue, hij huilde inderdaad minder zonder de nutriton maar helemaal lekker zag hij er niet uit, hij verslikt zich steeds en is steeds aan het kokhalzen.... Ben bang dat doordat omhoogkomende eten zijn slokdarm geirriteerd raakt en dan zijn we verder van huis... Weet namelijk hoe pijnlijk dat kan zijn

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meid is ook een spuger en we zijn met de huis-tuin-en keukenmiddeltjes begonnen in de kraamweek. Dus dikkere voeding, rechtop houden na de voeding, bedje omhoog.. Het spugen werd wel minder, maar ging niet helemaal weg. Na een paar weken begon ze er ook echt last van te krijgen (veel huilen/krijsen, onrustig) en toen ben ik bij de huisarts medicijnen gaan vragen (ze was toen 5 weken). Binnen 2 dagen veranderde ze in een vrolijk, gezellig en gelukkig kind..
    Aan reflux zelf valt ook weinig meer te doen dan bovenstaande dingen. Als babietjes dan wel gewoon goed groeien en tevreden zijn dan is dat prima, anders lijkt het mij tijd om contact op te nemen met de huisarts..

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij last van het oprispen heeft, maar ook last van het indikken, dan denk ik dat je beter eens bij de huisarts kunt langsgaan. Er bestaat namelijk medicatie die helpt tegen de zuurbranden.

Deel Deze Pagina