De vraag zegt het eigenlijk al, maar hoeveel flesvoeding krijgen/kregen jullie kindjes rond de 4/5 maanden? Mijn zoontje is nu 4,5 maand en ik bied 180/6 schepjes aan. Hij weegt trouwens 6320 gram. Maar van die 180/6 laat hij vaak 30-50cc staan en heel soms gaat het op. De laatste fles vd dag drinkt hij de 180/6 wel vaak leeg. Wat zouden jullie aanbieden overdag? 150/5 en eventueel als ie nog honger heeft 30/1 maken of gewoon de 180/6 aan blijven bieden? Vind het soms zo lastig! Hoop dat jullie me een beetje oo weg kunnen helpen!
Ik zou 150/5 geven en eventueel extra bij maken. Het is zonde om steeds zoveel weg te gooien. Mijn dochter is bijna 5 maand en drinkt 2x 180/6 (1e en laatste fles) en 3x 150/5.
Als hij dus bijna altijd 30cc laat staan zou ik dus flessen van 150/5 geven, omdat je anders steeds weggooit. En als je merkt dat hij die steeds leeggdrinkt en je ook nog 30/1 bij moet maken, dan weer ophogen. Hier dronk hij op die leeftijd wel 5x 180/6 om die vraag nog even te beantwoorden, maar hij woog toen ook al zeker 1kg meer. Zou gewoon je eigen kindje volgen, is die tevreden, dan is t goed.