8,5 maand en flessen een drama

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Oudje37, 2 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Sinds een week zijn de flessen een drama bij ons zoontje van 8,5 maand. Elke 2 min stopt hij om zich om te draaien, te gaan staan etc. Het zal ongetwijfeld met de leeftijd te maken hebben. Maar ik vroeg me af hoe ik zie of hij geen aandacht voor het drinken heeft versus dat hij gewoon niet meer hoeft. Nu bieden we na draaien/staan de fles weer aan en dan drinkt hij verder. Dus dan ga ik ervan uit dat hij nog dorst heeft. Maar het is wel een kindje dat braaf neemt wat hem aangeboden wordt. Dus of hij echt nog dorst heeft weet ik niet.

Verder groeit hij goed en eet hij inmiddels 150 gr groente/aardappel en 100gr fruit en een halve boterham op een dag. 'S ochtends pap en dan nog 4 flessen van 180/6 (12.00, 15.00 en 19.30). En hij is A.C.T.I.E.F. ;)

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Je kunt eens kijken hoe het gaat als hij gaat 'spelen' om gewoon de fles in het zicht te zetten, maar niet actief aan te bieden. Hij zou best een fles minder mogen op zijn leeftijd, dus je zou de fles van 15.00 op deze manier kunnen geven en als hij er verder niets meer van neemt, prima, dan heeft hij het blijkbaar niet nodig.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier werkte het om de fles te geven in een donkere ruimte (meestal de slaapkamer) zonder al teveel prikkels. Gewoon wiebelend in de schommelstoel zonder lampje aan of iets dergelijks.
    Daarbij was het hier ook gewoon de leeftijd, rond de 8 maanden waren de flessen hier ook een gedoe en ik lees het veel meer hier.
    Hier gingen dus de ochtend- en avondfles in het donker op z'n kamer en de middagfles nam ik toen voor lief, heb ik afgebouwd naar 120/4 toen.
    Hier dus op die leeftijd nog maar 3 flessen.
    Ernaast gaf ik wel nog drinken uit de rietjesbeker. Met 9 maanden dronk hij 1 beker van 250ml per dag leeg ongeveer.

4. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Als ik hem laat spelen gaat ie spelen. Dat is te leuk. Maar houd ik dan de fles voor zijn neus dan opent ie zijn mond. Pak ik hem op schoot gaat het 2 min goed en kruipt hij weer van schoot af :(

5. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Ok, gebeurd dus wel vaker. Is wel soort van een geruststelling. Rietjesbeker kan hij nog niet mee drinken en ook de tuitbeker is nog lastig om grote hoeveelheden mee te drinken.

6. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Ik vraag me ook af of ik de 'strijd' aan moet gaan. Dwing ik hem stil te zitten en te drinken of laat ik hem even spelen en ga dan verder? Ik weet niet in hoeverre dit ook een uitproberen van grenzen is nl.

Deel Deze Pagina