4 mnd en nachtvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door dame, 7 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    Ons meisje is ruim 4 maanden oud en weeg 6,5 kg.
    Ze drinkt overdag 5x150+5 maar komt sinds ze 3 maanden is weer
    voor de nachtvoeding. Om stipt 3 uur s'nachts is ze wakker en ik
    geef haar dan een flesje van 90+3 waarna ze verder slaapt tot 6.00 uur voor de eerste voeding van de dag. Heb eerder 180+6 aangeboden maar dat is teveel voor haar. Ze kreeg krampen, ging spugen en ging hierdoor ook onrustig slapen. Ze doet het goed op 150+5 overdag maar ik vraag me af of die nachtvoeding geen gewenning wordt. Volgens mij mag ze het qua hoeveelheid wel hebben. Moet ik haar die nachtvoeding gewoon blijven geven totdat
    ze er zelf niet meer om vraagt of is het toch beter om die voeding af te gaan bouwen. Ook 180+6 geven als laatste nachtfles werkt niet want stipt 3.00 uur is mevrouw gewoon weer wakker. Hoe hebben jullie dit gedaan?

2. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Hoi dame,

Dat is een lastig parket waar je in zit.
    Wat is nu je schema? En welke voeding gebruik je?

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je op verzoek de nachtfles geeft is het meestal geen gewenning. Waarschijnlijk heeft ze het nodig.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter had van 2,5 maand tot 4,5 maand geen nachtvoeding meer, en dan opeens weer wel. Ze werd toen heel actief, dus ik gaf haar gewoon wat ze nodig had. Op 7 maand was het opeens weer gedaan.

Ik zeg dus "gewoon geven".

5. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    Ze drinkt friso comfort i.v.m de krampjes en ontlasting.
    schema is nu:

06.00-06.30 uur 150+5
    10.00-10.30 uur 150+5
    14.00-14.30 uur 150+5
    18.30-19.00 uur 150+5
    23.00-00-00 uur 150+5 (meestal een droomvoeding)
    en dan nog om 3.00 uur 90+3

Voorheen begon ze de dag om 07.00 uur en de laatste weken is dat eerder geworden.

6. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Keurig schema in mijn ogen!
    Zou je niet de laatste 2 flessen 180/6 kunnen proberen?
    Als je het omrekent naar de hoeveelheid die ze dan per dag krijgt dan is dat nog maar 30cc minder als dat je 5x150/5 + 1x90/3 zou doen.
    Wie weet dat het dan beter gaat.

Wil ze dan ook echt drinken of zou je haar even kunnen knuffelen en dan weer in haar bed kunnen leggen?

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Evt speenbehoefte?

8. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    Bedankt voor de reactie's :)

Probeer altijd eerst het speentje maar na een paar keer
    pakt ze die niet meer. Merk dan dat ze echt wil drinken.
    Ze gaat niet hard huilen of krijsen maar meer zeuren.

Ik kan proberen de laatste 2 flessen naar 180/6 op te hogen maar, ik loop dan wel het risico dat ze dan alsnog s'nachts komt.
    Dan krijgt ze denk ik weer teveel binnen of niet? Het was toch 150cc per kilo? Dan x het aantal kilo, dus nu 6,5 kg. Dan zou ze nu 975 cc mogen. Of heb ik het verkeerd?
    Wat een gepuzzel met die voedingen :)

Hebben trouwens al wel 2 keer fruithapje geprobeert maar we kwamen toch tot conclusie dat ze het eigenlijk nu wel goed doet op alleen flesvoeding. Dus dat hebben we laten varen totdat ze 6 maanden is.

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Als ze van 180 moet spugen, zou ik het niet geven, zag dat iemand het als tip gaf maar dat heeft dan geen zin. Ze heeft het nu nog even nodig, en het is nu nog normaal hoor, een nachtfles :)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heel normaal op deze leeftijd, gewoon geven, gaat vanzelf over.

11. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

En evt rijstebloem ?
    Ik deed altijd 3 voedingscheppen erbij ipv eetlepels. Gewoon een klein beetje

12. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    Vanavond wilde ik dus de laatste 2 flessen ophogen naar 180/6 maar 45 min nadat ze haar flesje van 19.00 uur op had (180/6) begon ze te krijsen in der bedje terwijl ze sliep. Leek duidelijk op krampen. Flesje ophogen heeft dus ook duidelijk geen zin, op 1 of andere manier is te teveel voor haar. Het bleef ook maar naar boven komen en ze slikte het steeds weer weg en dit bijna 2 uur na de voeding. Leg me er gewoon maar bij neer dat ze die nachtvoeding gewoon nodig heeft. En verder blijf ik haar maar 150/5 geven. Ze krijgt dan toch gewoon genoeg voeding?

13. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Jouw schema is exact ons schema. F. krijgt allleen om 3 uur 150 cc waarna ze eigenlijk de rest van de nacht heel onrustig slaapt en veel oprispingen heeft. Goed idee om dan 90/3 te geven. Ik ga het vanacht meteen proberen. Hoe doe jij het zelf met slapen? Ik doe momenteel alle voedingen omdat mijn vriend van huis is voor werk. Ik ben echt dood en dood moe! Ik moet ook gewoon werken (weliswaar thuis) maar geen tijd om overdag te slapen. Ik slaap na haar nachtvoeding heel licht omdat ik haar dan hoor kokhalzen. Zo zielig! Hoe is jouw meisje overdag? Veel huilen? F. huilt heel veel, ik weet me af en toe geen raad.

14. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    Hier is ze overdag wel een vrolijke baby.
    Het is het met name s'nachts dat ze die nachtvoeding nodig heeft en ook indd onrustig slaapt.

15. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Dat is wel fijn maar van die nachtvoeding vind ik ook lastig. Ik ga eerst maar eens wat minder proberen te geven.

16. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    Is het geen medische kwestie bij jou kindje?
    Misschien reflux? Mijn zoontje was namelijk ook altijd aan het
    huilen en die bleek achteraf allerlei allergieƩn te hebben.
    Hij zat ook altijd onder de eczeem.
    Weet uit ervaring dat het erg vermoeiend is, veel sterkte.

17. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Ja klopt ze heeft een lichte vorm van reflux, ze heeft antagel daarvoor en we lopen ook bij een osteopaat omdat ze erg onrustig en gespannen is. Ze heeft constant gebalde vuistjes bijvoorbeeld. Het is erg zwaar maar toch herpakken we elke dag weer de energie en proberen de dag zo fijn mogelijk te maken voor haar. Dankjewel voor het sterkte wensen!

Deel Deze Pagina