Restjes melk

Discussion in 'Flesvoeding' started by tinkertje, Dec 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

Dec 19, 2014
    1,089
    13
    38
    Hoihoi!..

Onze kleine meid ( 10 dagen oud) zit sinds vandaag op 70ml voeding, je maakt dus 90 + 3 schepjes.. maar wat is slim om met de overige 20 te doen? Kan je dat bewaren voor de volgende voeding of kan je het beter weg gooien? Want ergenst weet ik nog dat er gezegd wordt dat je niet opnieuw de melk mag verwarmen.. maar is dat ook zo?

Iemand ervaring hiermee ??

2. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

Dec 19, 2014
    1,089
    13
    38
    Niemand ??

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik meende dat 60+2 ook 70cc wordt?
    Zou de overige 20cc inderdaad niet bewaren i.v.m. bacteriegroei.
    Wat misschien wel zou kunnen is je voeding aanmaken met gekookt water en wat hier dan van over blijft mag je wel opnieuw opwarmen, omdat het dan gewoon afgekoeld gekookt water is.
    Maar sowieso wordt afgeraden om melk op te warmen, advies is om alleen het water op te warmen. Dus ik zou wat je over houdt voor nu gewoon weg doen.
    Overigens als ze 70cc mag drinken en je maakt 90+3 krijg je 100cc, dus zou je 30cc weg 'moeten' gooien.
    Nu even een puzzeltje, maar over een poosje drinkt ze waarschijnlijk gewoon flesjes van 100cc dus heb je dat niet meer.
    Maar voor nu zou ik voor het gemak dus gewoon 60+2 aanmaken, is wellicht 3-5cc minder dan de 70cc, maar ik zou het zonde vinden om steeds zoveel weg te moeten gooien.

4. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

Dec 19, 2014
    1,089
    13
    38
    Heej!..

Aah thanks voor je hulp!..
    Je leest zoveel dat je soms niet meer weet hoe en wat waar is haha

Maar als je 60+2 maakt krijgt ze dan niet te weinig voeding binnen?

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

60+2 is dezelfde verhouding als 90+3 qua voeding.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    60+2 is 66 ml, dus eigenlijk net te weinig eigenlijk..
    Helaas zul je de rest weg moeten gooien. Ik zou geen risico nemen met beestjes-groei bij zo'n mini-mensje..
    Nog even, en dan kun je gewoon de volledige 90+3 aanbieden. Maar weggooien blijf je houden, want ze drinken ook niet altijd de flessen leeg..

7. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

Aug 2, 2016
    1,149
    722
    113
    Wordt inderdaad aangeraden om het erg te gooien ivm bacteriegroei. Wel zonde vind ik altijd. Maar als je 60+2 heeft en je merkt dat ze nog honger heeft als de fles leeg is dan kan je altijd nog 30+1 maken.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Nou als je nu mocht hogen naar 70cc en je geeft 66cc dan denk ik niet dat ze daar iets van merkt. En anders doe je er een paar druppels extra water bij, dan heb je ook 70cc. Ik weet niet hoeveel flesjes je nu op een dag geeft, zou gewoon proberen zoveel mogelijk op verzoek te voeden met overdag max. 3 uur er tussen en 's nachts dan wat langer. Wil ze dan 7 flesjes van 60+2 is het prima, wil ze er 8 kan dat ook.
    Merk je dat ze weer vlotter na de flesjes komt en hongeriger is dan hoog je weer wat op en maak je bv. wel 90+3 en geef je 80cc bijvoorbeeld.
    En inderdaad, mocht ze na 60+2 echt nog hongerig zijn maak je gewoon een beetje bij.
    Je kan er best een beetje mee spelen, zolang je op 1 schepje voeding maar 30cc water gebruikt, anders kloppen de verhoudingen niet.

9. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

Dec 19, 2014
    1,089
    13
    38
    Aaah super dames bedankt!

Ze krijgt 7 voedingen in 24 uur, tot nu toe is ze goed verzadigd elke keer😃 Thanks voor alle tips!!! Hier kan ik wat mee 😃

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Nou dat is keurig, fijn hoor!

11. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Ik maakte toen ook 90/3 aan. Vaak dronk hij 70 soms 80. Hij dronk tot hij genoeg had. De kraamhulp zei tegen mij dat het niet erg was als hij een keer 90 dronk. Het ging om het totaal. Op deze manier hield hij er drie a vier uur tussen de voedingen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik toen heel onzeker was en me dit ook continu af vroeg hoor. Later ben ik er makkelijker in geworden omdat ik leerde vertrouwen op ons kereltje. Hij gaf zelf aan wanneer hij genoeg had. De ene dag dronk hij meer dan de andere dag. "Jij hebt de ene dag soms ook meer trek in eten dan de andere dag", zei de kraamhulp. Ik vertrouw er nu ook op 😊

12. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

Dec 19, 2014
    1,089
    13
    38
    Thanks grasspriet!

Hier is vanmorgen de dame van het consultatiebureau geweest voor intake gesprek.. ons kleintje doet het super goed op de flessen!, was boven het geboortegewicht dus top nieuws! ( was veel afgevallen eerste dGen).. we mochten van haar 90+3 maken en zien wat de kleine op zou drinken, als ze 90 zou opdrinken was het geen probleem alleen maar goed ( ze zou er al op moeten zitten maar eerder ging dat niet).. nu geprobeerd sinds vanmiddah en jahoorrr mevrouwtje drinkt alle 90 op haha.. dus nu blijven we 90 geven en dan zien we wel of ze elke keer alles op drinkt, isnhet een keer minder dan is dat echt geen probleem.. zoals jij al zei wij eten soms ook meer of minder dan een andere dag :)

13. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Goed nieuws!

Ik snap je onzekerheid hoor. Ik heb het nog steeds en se kleine is acht maanden. Hij werd vorig weekend voor het eerst ziek. Oh, wat rot vond ik dat. Ik stond op het punt om de hap te bellen, terwijl hij had gespuugd en koorts had. Niets ernstigs dus, maar toch 😂

14. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

Dec 19, 2014
    1,089
    13
    38
    Jaa onzekerheid pff je twijfeld aan alles op somigge momenten hahaha.. maaar heb al wel geleerd volg je moederinstinct dat is vaak de beste weg!, en indd wij hebben al keuzes moeten maken puur op gevoel, en dat is uiteindelijk top!..😃..

Hahaha jaa snap ik heel goed!, ik zou precies zelfde zijn daarinn hahaha..

Beterschapjes voor jullie kleintje!

Share This Page