Heeft snel weer honger

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Zindy, Jan 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zindy

Zindy Actief lid

Dec 31, 2008
    306
    0
    0
    #1 Zindy, Jan 7, 2011
    Last edited: Jan 7, 2011
    Mijn zoontje is nu ruim 3 maanden oud (de 30ste is hij 4 maanden oud).

Hij krijgt al enige tijd 5 flessen van 180 cc + 6 schepjes. Hij kreeg Hypo Allergeen van Nutrilon, maar sinds vorige week donderdag krijgt hij Forte van Nutrilon, omdat hij steeds na 2,5 uur weer voor een nieuwe voeding kwam. Dit, na overleg met het Consultatie Bureau.
    Nu moet ik zeggen... we hebben eigenlijk niet zoveel aan het Consultatie Bureau (ik krijg steeds verschillende dingen te horen en ik krijg alleen maar antwoorden waardoor de vraag eigenlijk niet beantwoord is) en inmiddels zit ik met mijn handen in het haar.
    De Forte voeding helpt namelijk niet. Hij komt nog net zo vaak voor een voeding, misschien wel iets vaker lijkt wel.

Het stomme is... 's nachts is het geen probleem. Hij slaapt door.
    En als hij 's ochtends wakker wordt, kan ik er rustig een half uur over doen om hem en mijzelf aan te kleden. Hij huilt dan niet.

Maar overdag, dan komt hij dus om de 2,5 uur ongeveer. Soms iets eerder zelfs. Gelukkig komt hij soms ook weleens wél na 3 uur, dus ik kom wel steeds uit op 5 flessen. Behalve een enkele keer, als hij toch nog een keer voor een nachtvoeding komt. Dan krijgt hij er dus 6, wat eigenlijk niet mag (maximaal een liter/30 schepjes, toch?).
    Maar ik kan hem moeilijk uren laten huilen omdat hij geen fles zou mogen.

Het is een groot kind. Geboortegewicht was 4590 gram en inmiddels weegt hij bijna 8 kilo en is 67 cm lang. En dat met 3 maanden.
    Kan dit de reden zijn dat hij overdag zo'n honger heeft?
    Ook is hij om 17:00 uur echt af en wilt hij naar bed. Hij slaapt dan door tot de volgende morgen, 5:00 uur. Dit, omdat ik inmiddels heb geleerd (o.a. van het CB) dat hij niet langer dan 12 uur mag slapen.
    Ik kan hem ook echt niet ophouden... laatst probeerde ik het weer, maar na zijn fles viel hij gewoon in mijn armen in slaap (in de woonkamer).
    Nu kan ik me voorstellen dat als een kind groot is en snel groeit hij wellicht snel moe is en/of snel hongerig.
    Wat denkt u?

En weer overstappen op een andere voeding vind ik niet prettig... door de laatste overstap had hij zo'n last van zijn darmpjes!

Ik hoop dat u mij kunt helpen...

Ik hoor veel om me heen dat ik hem gewoon niet moet geven en 's avonds gewoon wakker moet houden, maar zij zitten niet met een huilend kind dan. Een kind wat overigens een heeeeeeel zoet kind is! Hij huilt echt niet zomaar. Krampjes zijn gelukkig over. Hij huilt alleen als hij honger heeft (ik voel zijn buikje ook knorren dan) of als hij oververmoeid is, maar dit ben ik de laatste tijd gelukkig steeds voor.
    Ik hoor dus veel van wat ik moet doen, maar niet HOE.

Oja... hij heeft de Dr. Brown fles, omdat hij eerst te snel zijn fles op had. Nu doet hij ca. 15 minuten over een fles (soms iets sneller).

Ik hoop echt dat u mij kunt helpen... of is het gewoon even afwachten? Zal het over enkele weken anders zijn?
    Of zal hij behoefte hebben aan een fruithapje? Hier is hij toch nog veel te jong voor? Of wordt er ook naar gewicht/grootte gekeken?

Nog een laatste toevoeging (om u zoveel mogelijk info te geven):
    toen hij wat jonger was, liet hij er wel 3, soms zelfs 4 uur tussen overdag. Het is echt van de laatste paar weken.
    En als zijn fles op is, geeft hij daarna vaak een soort gilletje, dat hij niet tevreden is. Ik zet hem rechtop om te boeren en leidt hem af en dan is het goed... maar het lijkt net of hij dus niet tevreden is.

Sorry voor de vele info!

2. Zindy

Zindy Actief lid

Dec 31, 2008
    306
    0
    0
    Ik had het er net weer even over met mijn man... en ineens dachten we dat hij misschien toe is aan 4 flessen van 210 cc + 7 schepjes? Tot nu toe is elke overgang zo gegaan... dat hij ineens niet meer genoeg aan zijn voeding had. En dan schommelde hij bijv. van 7 naar 6 flessen (de ene keer had hij er 6, de andere keer 7)... zou dit het kunnen zijn?
    Hij heeft namelijk al een paar keer een dag gehad dat hij maar 4 flessen kreeg.

Nu slaapt hij overigens, waardoor er nu al 3,5 uur tussen zit.
    Hij slaapt overdag steeds maar 30-60 minuten normaal gesproken, verder is hij wakker. Ook daardoor zal hij sneller voor een fles komen lijkt me.

Zo, dit was echt alles!!! :)

Wat raadt u ons aan?

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Veel kindjes van 4 maanden gaan inderdaad over op 4 voedingen van 210 ml water en 7 schepjes voeding. Je kunt proberen of dat het gewenste effect heeft. Wanneer je kindje 4 maanden is, kun je voorzichtig aan ook beginnen met rijstebloem toevoegen aan 1 voeding. Daarna kun je beginnen met groente en fruit.

Groetjes eveline

Share This Page