hoeveel flesvoeding 8 weken.

Discussion in 'Flesvoeding' started by sunshine1994, Dec 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nou ja meer als je straks al op 5 x 200 zit kan je niet meer ophogen. En ik zie nu bijv rond 4 maanden een piek qua honger (schijnt vaker voor te komen) mijn vent zit dan nu sinds 3 dagen op 5x200...

Erg lijkt het me niet. Wel lastig he?

Hoelang doet hij over z'n fles? Wellicht sterke zuigbehoefte? Kleinere speen wat?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,819
    5,954
    113
    Female
    #22 Zoe123, Dec 24, 2014
    Last edited: Dec 24, 2014
    200 cc voor een baby van nog maar 6 weken? :( serieus?
    Ik begrijp wel dat ie slaapt, die is volkomen knock out...
    Hetzelfde idee als je zelf eens een avondje teveel hebt gegeten..

Maar ook, je kan nu niet meer verder omhoog, en je kindje is nu gewend aan
    zo'n emmer melk. Hij moet nog minimaal tot 4 maanden op melk leven,en ook dan vervangt bijvoeding geen melk, gaat het om een paar hapjes

Kleinere hoeveelheden passen beter bij een baby nog zo klein...
    Zoals hierboven al geschreven, hoe lang doet ie over een fles? Geef je een speentje voor de zuigebehoefte?

3. Envy

Envy Actief lid

Jul 20, 2014
    406
    0
    16
    Hij krijgt maar 1 fles 200 cc he, de rest 165 cc. Op een laatste fles van 165 cc slaapt ie 5 á 5,5 uur, dus hij slaapt niet heel veel langer op een grotere hoeveelheid. Het is een flinkerd, met z'n 57 centimeter en inmiddels ruim 5 kg. ik snap dat het pak van de voeding een richtlijn is en dat we moeten uitkijken dat we op een gegeven moment niet meer omhoog kunnen, maar op het pak staat dat kindjes tussen de 5 en 6 kg maximaal 5 flessen van 200 cc mogen. Wanneer zou ik dan 1 fles kunnen opvoeren? Als ie bijna 6 kg is? Lijkt me ook niet.

We voeden met een Dr. Brown fles met speen level 1. Het is verschillend, maar over een fles van 165 cc doet ie ongeveer een kwartier, over een fles van 200 cc ongeveer 20 á 25 minuten. Daarnaast krijgt ie, waar behoefte, ook een fopspeen voor de zuigbehoefte.

4. rums

rums Niet meer actief

Zoon is 6 week en drinkt 7 flessen van 120

5. Anne144

Anne144 Actief lid

Mar 14, 2014
    280
    99
    28
    NULL
    NULL
    Zoon 7 weken 7x 150cc ( precies elke 3uur, drinkt alles op)
    Geboorte gewicht 3090, 48cm geboren bij 38 +3; nu 54cm en 4600gr. Deze gegevens zijn wel belangrijk om erbij te vermelden, aangezien dit van grote invloed is, en anders zover dit kan aangezien elk kindje anders is met elkaar te "vergelijken"

6. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Bedoel je echt 150ml of 150+5 dus 165ml?
    Jij maakt je dus niet druk om de 1liter regel?
    Lees daar zo veel verschillende dingen over.
    Cb houden ze t nog aan maar las laatst dat het "achterhaald" is

7. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    1 liter is echt ook wel de max, meer zou je niet moeten willen geven! De maag van een pasgeboren baby is de grootte van een walnoot. Je moet dus denken dat je 1 liter in een walnoot moet proppen. In België is de 1 liter regel er niet. Maar qua schepjes voeding is 30 de max, meer is een belasting voor de nieren.
    Ga even serieus nadenken (en dat is niet lullig bedoeld!): de nieren van een pasgeboren baby moeten 1 liter melk en 30 schepjes voeding verwerken!!!

Ik las eens van iemand die 7x180/6 gaf "omdat hij zo'n honger had". Tsja mijn keuze is het niet.... er zijn genoeg oplossingen: te denken aan forte voeding, schepje jpbm er doorheen, eventueel bijvoeding (als laatste optie!)

8. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja ik ga er ook niet overheen.
    Ik ben toch voorzichtig omdat er veel voor gewaarschuwd wordt..
    Las wel dat t achterhaald is, vandaar dat ik t vroeg. Maar heb me bij m'n dochter ook altijd aan de 30 schepjes gehouden.

9. Anne144

Anne144 Actief lid

Mar 14, 2014
    280
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ja ik bedoel 150 cc water met 5 schepjes, hij drinkt het lang niet altijd op....

Maarrrrree ik denk dat je je maar even moet verdiepen in de grootte van de maag ( en dit is niet lullig bedoeld)
    Ten eerste prop ik niet, ten tweede (prop ik) geen liter in 1 keer toch, hij eet, verwerkt plast en poept en dan is zijn maag weer leeg, dit is bij mijn baby wellicht iets sneller als bij andere...
    Ten derde zoals je zelf al zegt hebben ze dit in belgie niet sterker nog dit hebben ze nergens ; omdat het ook kolder is en het cb er af en toe bezopen zogenaamde standaarden en regels op toehouden.

Mijn oma van 92 begon te lachen; hoe denk je dat wij het vroeger deden!!
    Tuurlijk dingen als overvoeden en te dik en slecht voor maag /nieren is meer van deze tijd maar als mijn baby honger heeft krijgt ie eten, dat heeft hij dan ook nodig, ik ga niet sussen, badjes doen met de wandelwagen lopen , spenen en me in allerlei bochten wringen om mijn baby zijn honger te rekken. Daar wordt ik en mijn kind zeer chagrijnig van.
    Maar goed ieder doet het op z'n eigen manier gelukkig.

Share This Page