Zoon van 6 maanden (bijna ) krijgt overdag 2x een fles kunstvoeding en de avond/nacht/ochtend borstvoeding. Nu is het zo dat ik al 5 weken een fles geef om 16:00 uur, maar mijn borsten tegen 19:00 nog steeds op knappen lijken te staan. Inmiddels zou mijn lichaam toch wel moeten weten dat er geen vraag meer is om 16:00 uur en het aanbod moeten afnemen? Drink nu ook al enige tijd 1 glas saliethee per dag, maar maakt weinig verschil. Iemand een idee hoe lang dit kan duren? Wil niet kolven, want het is niet pijnlijk, maar duurt wel erg lang vind ik.
Misschien even in het borstvoedingstopic plaatsen? Bij mij lekte ik na 2 dagen al niet meer. Mijn productie was zo laag dat ik niet af hoefde te bouwen, dus ik heb geen tips
Meestal laat je de voeding vallen waarbij je de minstr voeding hebt. In jou geval dus niet die van 19.00. Maar verder lijkt mij dat als je in de avond en de nacht regelmatig voed je boraten wennen aan elke 3 a 4 uur voeden en dat dan opeens overdag geen enkele voeding geven zorgt voor stuwing. Stel je geeft normaal gesproken 7.10.13.16.19.22.3 dan vervang je om en om en niet zoals je nu doet voedingen achter elkaar dus vb eerst voeding van 10 daarna die van 16 dan die van 22 etc want nu is het verschil tussen dag en macht lijkt me erg groot. Je kunt evt contact opnemen met een lactatirkundige. Die kan jr vast wel verder helpen.
Bedankt! Het was idd om en om overdag, maar hij heeft een voeding laten vallen en toen verschoven de tijden, waardoor er 2 flessen na elkaar zijn gekomen. Ik wil niet terug naar de borst overdag, maar dit is ook niet handig met afbouwen. Idd maar lc inschakelen!