baby 7 weken komt steeds eerder voor zijn fles.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door marike, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marike

    marike Bekend lid

    21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Mijn zoontje is nu 7 weken en sinds een paar dagen Red hij het niet met Om 3 uur tussen zijn voedingen te hebben.hij begint en uur van tevoren al.
    Hij krijgt nu 120/4 die hij Tot op de druppel leg drinkt overdag.snachts wil hij nog wel eens 40 cm erin laten staan. En snachts reed hij gelukkig wel 3 uur tussen zijn voedingen.

    Maar als ik hem geef wanneer hij wil krijgt hij veel te veel.
    Iemand De gouden tip?
    Ik heb niet het idee dat het verborgen reflux is. En zijn stoelgang is ook goed. Weinig last van Krampjes... Ik mag dus eigenlijk niet klagen, maar wil hem niet overvoeden.
     
  2. Missmadeliefje

    Missmadeliefje Bekend lid

    4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Is hij niet aan het clusteren? Is ook rond die periode
     
  3. marike

    marike Bekend lid

    21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Dat houd in dat hij Veel bij je wil zijn en wil drinken?
     
  4. lolliebol

    lolliebol Bekend lid

    15 nov 2012
    647
    0
    0
    Waarschijnlijk is hij even een voorraadje aan het leggen ;)
    Wat je zou kunnen doen is in iedere fles 10cc meer water doen en de laatste avondfles 150/5 geven. Ik zou niet alle flessen ophogen, want dat maakt het moeilijk als je in de hongerige periode tussen de 10 en de 16 weken terecht komt. Als alle flessen leeg gaan (inclusief de grotere avondfles), dan zou je weer 1 fles groter kunnen maken. Ik zou dan zelf voor de ochtendfles kiezen. Hoop dat het duidelijk is zo voor je :)
     
  5. JustMe1986

    2 sep 2014
    90
    0
    6
    Grotere fles aanbieden. Onze dochter (nu 7 weken) krijgt al vanaf het begin van de 6de week flessen van 150/5 omdat ze ook elke 2,5 uur voor een fles kwam (en de flessen tot op de laatste druppel op dronk). Ze was met die flessen ook absoluut niet 'voldaan' meer.

    Na ophogen van de fles was het een wereld van verschil. 4 uur tussen de flessen en een veel vrolijker kind :). Momenteel zelfs de uitdaging om juist genoeg voeding naar binnen te krijgen omdat ze zo goed doorslaapt, maar dat is een ander verhaal.

    Gewoon grotere fles uitproberen. Dan merk je vanzelf of dat werkt. Je kunt altijd zo weer terug naar de kleinere fles :).
     
  6. nonski

    nonski Actief lid

    30 jun 2014
    159
    19
    18
    Overijssel
    Gewoon de flessen ophogen. Wij zaten met 5 weken al op 5 keer 150, en rond 7 weken op 5 keer 180. Dit heeft ze volgehouden tot 5,5 maand, toen begonnen met bijvoeden. Het hoeft dus helemaal niet dat je later in de problemen komt.
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt per fles 15-20 cc extra water aanbieden. Je kunt ook de flessen 1 schep kleiner maken met het extra water en gewoon vaker een fles aanbieden.
     
  8. marike

    marike Bekend lid

    21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Wauw...justme wat heerlijk dat je kindje al doorslaapt. Mijn kereltje wil nog iedere 3 uur eten ook snachts. Daarom ben ik ook bang dat hij teveel krijgt als ik de flessen ophoog.
     
  9. JustMe1986

    2 sep 2014
    90
    0
    6
    Wij zijn daar inderdaad mee verwend. Ze sliep eigenlijk al na de kraamweek aardig door (sloeg voeding over in de nacht). Misschien dat je met ophogen van de flessen ook wel een verandering ziet in zijn dag-nacht ritme?

    Per saldo zal er in ieder geval 1 voeding minder komen, omdat er meer tijd tussen komt te zitten. Ik houd het aantal cc per dag al vanaf haar geboorte bij en een sprongetje qua flesgrootte wordt direct gecompenseerd door meer tijd ertussen. Dus denk niet dat je direct bang hoeft te zijn dat hij meer binnen zal krijgen dan dat hij nu krijgt. Misschien juist wel minder omdat je nu al minder dan 3 uur er tussen hebt zitten. Bij ons veranderde het van 2,5 uur naar 4 uur.
     
  10. marike

    marike Bekend lid

    21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Helaas hij drinkt zijn fles niet helemaal leeg. En Gister had Ik de fles verhoogt en dronk hij hem leeg en toen wilde hij alsnog een half uur eerder. Ik weet het niet meer. Vannacht wilde hij ook na 2 uur drinken. Soms lijkt het wel verborgen reflux symptomen, maar dat gevoel heb ik niet.
     

Deel Deze Pagina