Ons zoontje van 5,5 week krijgt nu 6 flessen per dag van 120/4. Hij slaapt soms door van 00:00 - 05:30. Alleen sinds een paar dagen en met name vannacht was echt een drama, hij kwam steeds om de 3 uur en wilde nog meer drinken als zijn fles leeg was. Hij begon gewoon te huilen om meer. Ik wil nu eigenlijk zijn fles ophogen, dus 150/5. Kan dat? Hij weegt 4,5 kilo. Moet wel zeggen dat hij in het begin ziek is geweest, met ziekenhuisopname, omdat hij zichzelf helemaal leegpoepte en alles uitspuugde. Hij is toen veel afgevallen en zit pas sinds 2,5 week op zijn geboortegewicht. Hoeveel gaven jullie met 5,5 week? Alvast bedankt!
Zo kort geleden, maar ik weet het al niet meer. Stom he. Rond die termijn kreeg hij ook nog wat BV want ik was toen aan het afbouwen. Je zou ophogen kunnen proberen. Ik zou beginnen met de fles voor de nacht op te hogen, want misschien heeft hij niet alle flessen een grotere hoeveelheid nodig. Of na de fles van 120 nog een klein beetje bijgeven als hij er om vraagt. Op deze manier hoogde wij steeds op, precies wat hij zelf aangaf. Ons zoontje was sowieso de eerste 6 weken erg onrustig 's nachts zonder dat het honger was.
Bedankt voor je antwoord, dat was ik even vergeten erbij te zetten. We hogen zijn fles voor de nacht al 3 dagen op tot 150/5, en daarna is hij wel tevreden. Gaat dan ook meteen slapen.
Ik zou gewoon eens proberen op te hogen. Desnoods alle flessen.... Als je dit een oaar daagjes doet weet je of het werkt, werkt het niet kan je altijd weer minde geven. Het kan ook gewoon een sprong zijn, dan willen ze weleens meer of minder honger hebben.
Hoi hoi, Ons zoontje is nu 5 weekjes oud, weegt 4,5 kilo en wij zijn net overgestapt naar 5 flessen van 150+5. De ene dag gaat het heel goed en heeft hij voldoende aan 5 flessen, de andere dag hebben we er wat meer moeite mee gehad omdat hij om een 6de fles vroeg. We merken wel dat hij na de late fles (tussen 23 en 24 uur) vaak een aantal uren slaapt, dan rond een uur of 4 om een fles vraagt en dan een redelijk lange ruk slaapt, tot een uur of 10/ 10.30. Maar ook dat wisselt per dag/ nacht. We proberen vooral naar hem te luisteren (tot op zekere hoogte) en te geven wanneer hij vraagt om voeding. Uiteraard houden we wel een beetje in de gaten om wat voor tijd hij de laatste voeding hij heeft gehad en kunnen hem best nog wel eens een half uurtje afleiden als hij al snel weer komt voor een voeding. Mijn tip; luister naar je zoontje en volg je gevoel, het blijft een kwestie van je kind en zijn behoeftes te leren kennen. Soms heel erg lastig aangezien het soms per dag verschilt wat ze willen Succes!
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik geef nu 150/5 en hij is daar helemaal tevreden mee. Hij komt nu om de 5 uur. Dus hij krijgt 5 flessen per 24 uur. Dus helemaal goed Ik ben wel nog heel benieuwd hoeveel de rest hun kindje van 5 weken gaf qua voeding
Ons zoontje is nu 6 weken en sinds een week krijgt hij 6 flessen van 150+5. De ene dag drinkt hij ze allemaal leeg en soms laat hij wat staan. Hij woog vandaag bij het CB 5380 gram en wij mogen 5 x 180+6 gaan proberen. De nachten slaapt hij vanaf dat hij 4 weken is al door. (van 23.00 uur tot 6.00/7.00 uur.
Wij gingen al vrij snel naar 150 toe (hij vroeg daar echt om) maar de flessen werden niet minder. Ik heb me nogal eens zorgen gemaakt om de hoeveelheid, hij kreeg vanaf t begin af aan steeds meer dan hij volgens zn gewicht mocht hebben. Gelukkig ging hij toen ineens klokkie rond slapen en konden we naar 5 flessen van 180/6. Nu weegt hij 6.5 kilo en mag hij 975 en heeft hij genoeg aan 920. Ik had NOOIT gedacht dat hij ooit met minder genoegen zou nemen omdat het vanaf het begin af aan al een hongerlapje was. Staar je dus niet blind op hoeveel ze mogen per kilo lichaamsgewicht. Hier groeide hij zo snel dat hij het blijkbaar nodig had. het stabiliseert vanzelf...
morgen 4 weken en zit al op de 6 flessen 130cc. hij weegt 4,5kilo. 7.00, 10.00, 13.00, 17.00 en laatste fles 21.00uur. meestal in de nacht om 01.00 of 02.00 uur en slaapt dan door tot 06.30 of 07.00. die twee laatste flessen geef ik altijd wat meer 140cc.