Mijn dochtertje krijgt op dit moment nutramigen, uit de provocatietest is gebleken dat ze gelukkig geen kma heeft en we mogen gaan starten met gewone kunstvoeding. Advies van arts was om nutramigen te mengen met gewone voeding omdat t anders smaakt. Eerst paar keer kwart gewone voeding en driekwart nutramigen Misschien n domme vraag maar maak ik dan n flesje gewone voeding klaar en flesje nutramigen en dit bij elkaar doen of Doe ik bv 4 schepjes nutramigen en 2 gewonen voeding in 180cc water? Mij lijkt t niets uit te maken en lijkt t tweede t makkelijkste. Iemand hier ervaring mee?
Het makkeljkste is om eerst een paar dagen 1 schep per voeding te vervangen door standaard, gaat dat goed dan vervang je een paar dagen 2 scheppen per voeding, enzovoorts. Dus de eerste dagen doe je vijf scheppen Nutramigen en 1 shep sandaard bij 180ml water. Hou de reacties van je kind wel goed in de gaten. Sommige kinderen 'slagen' voor de provocatietest in het ziekenhuis maar blijkendan na een paar dgen toch weer last te krijgen.
Dank je wel! Hou dr inderdaad goed in de gaten, vind t best spannend. Hoop echt dat ze geen last er van krijgt. Overgang van bv naar ha gaf veel krampen, en overgang van ha naar nutramigen ook. Zoveel dat ze hele nacht lag te kreunen en in elkaar door. Is hiervoor ook opgenomen geweest omdat ka t extreem vond. Ik ga rustig opbouwen met standaard.