Mijn zoontje heeft erg veel last van krampjes. We hebben al allerlei middeltjes geprobeerd, maar tot nu toe lijkt het alleen maar erger te worden in plaats van beter De afgelopen twee nachten heeft hij uren gehuild, hij heeft dan een gespannen buik, perst veel en trapt met zijn beentjes. Hij heeft in het ziekenhuis gelegen en kreeg daar Friso HA, dat ging heel goed en hij had er nooit krampjes. Thuis begon de ellende, hoewel wij dezelfde voeding gebruiken. We zijn gekookt water gaan gebruiken zodat er niet teveel kalk in zit, het ziekenhuis gebruikte bronwater maar dat wordt ons echt te duur. Ik heb inmiddels dus meerdere middeltjes geprobeerd en hij heeft ook een dental speen nu, want af en toe schrokte hij heel erg en dat is ook niet goed voor de darmen. Nu drinkt hij mooi rustig, ik laat geen lucht in de speen komen en laat hem altijd boeren indien nodig en een tijdje rechtop zitten na het eten. Helaas helpt niets van dit alles. Nu zijn er voedingen speciaal tegen krampjes, maar die zijn allemaal standaard! Het is wel belangrijk dat hij HA krijgt want ik heb ernstige astma en allergie. Wat kan ik voor hem doen, heeft iemand een tip?
Klinkt misschien raar maar buik massage helpt echt voor de darmpjes...Met de klok mee de buik masseren. Ik deed dat dagelijks na het badje en dat hielp wel. Er zijn boekjes over baby massage Ook met de beentjes fietsen na het badje deed ik dat helpt ook de darmen beter te laten werken. En misschien kunnen jullie het wel betalen om half om half te doen. Half gekookt water en half bronwater. Dat scheelt dan ook wel wat. Succes ermee.
Hi, Wij hebben de Dr. Browns fles gebruikt. Ideaal! Geen kraampjes gehad hier. Succes ermee! Groet Mijntje
Darmkrampjes zijn denk ik iet helemaal te voorkomen of te verhelpen. De darmpjes moeten zich nog ontwikkelen en het schijnt tot 6 weken het ergste te zijn, daarna wordt t minder! Onze dochter heeft er na 1 week ook veel last van gehad. Cinababy hielp niks. Nu gebruiken we infacol en dat werkt echt heel goed! Nagenoeg geen gegil meer. Wel heeft ze nog wat last, kreunt en steunt veel, en soms ook wel huilen hoor maar niet meer dat hele harde gegil dus. Sab Simplex hoor ik ook goeie verhalen van. Ook schijnt het goed te helpen door je kind met het buikje op je onderarm te leggen. Op die manier geef je tegendruk aan het buikje en dat schijnt heel prettig te zijn. HA voeding gebruiken wij ook en is al lichter verteerbaar, dus prettiger bij darmkramp. Bronwater schijnt geen meerwaarde te hebben, ( tenzij je leidingwater erg "hard" is). Maar daarbij helpt koken ook al...
Wij hebben hetzelfde gehad. De darmkrampjes van ons zoontje werden ook alleen maar erger. Eerst nutrilon standaard toen Omneo gebruikt (daar zijn de eiwitten ook al behandeld) daarna over op Pepti (voor kma) en nu omdat de klachten nog niet helemaal weg zijn op aanraden van de KA over op Nutramigen. Deze voeding heeft de eiwitten nog beter verknipt. Nu is het afwachten of het werkt en of Stijn echt KMA heeft of gewoon hele gevoelige darmpjes. Je zou het met je HA op kunnen nemen of je naar een voeding kunt die een stapje verder is dan de hypoallergeen.
Massage kan inderdaad heel verlichtend werken. Daarnaast kan het zijn dat de HA gewoon nog niet sterk genoeg is, en je kind een echte dieetvoeding nodig heeft, kramp zie je ook vaak bij een KEA. Overleg met je huisarts over pepti of frisopep.
Wat werkt is voor elk kindje anders. Maar je zou wat kunnen proberen. Vaak moet je wel 1 a 2 weken nieuwe dingen proberen om verschil te kunnen merken. -middeltjes als sab simplex, infacol, cinababy van vsm -met 2 vingers cirkeltjes om de navel draaien. Met de klok mee. -op de buik leggen in bed, box of op je buik of arm -andere fles (Dr Brown bijvoorbeeld) En als het niet werkt, dan zou je kindje ook iets als kma kunnen hebben. Dan zou ik zeker naar de ha/ka gaan.
Ons zoontje had ook heel erg last. Wij zijn SabSimplex gaan gebruiken en S/fles van Difrax. Het werd binnen een aantal dagen heel veel minder. Helemaal weg is het pas sinds hij ongv 5 maandjes is. Wij gebruikten ook afgekoeld gekookt water.
En omneo voeding dan? Is ook gedeeltelijk geknipt eiwit wat erin zit. Nutrilon Omneo: bij buikkrampjes of moeizame ontlasting
Het is misschien al weer 7,5 maanden later maar wat een herkenbaar verhaal. Ik zal het kort houden maar we hebben heeel veel flessen geprobeerd. ook Friso comfort maar daar kon die niet van poepen. Drink je kindje ook gulzig? Mijn zoontje heel erg. Wij hebben uiteindelijk na al het getest, de bornfree speen met een speen zonder gat en daar zelf een gat in geprikt. Alle small spenen waren veelste groot! Verslikte zich heel vaak en kwam dus ook veel lucht binnen. hem boeren hielp voor geen meter! Soms waren we echt 2 of 3 uur bezig en dan moest die weer een fles hebben.. Drama!! Want dan begon het gewoon weer opnieuw. Daarnaast deed ik babymassage bij mijn zwangerschapsyoga lerares en daar leerde ik dat je dan sesamolie (bij natuurwinkel tekoop) gebruikt om te masseren. Zoals andere het zeggen met de klokmee masseren. Yoga lerares zei dat sesamolie allerlei goede dingen deed. (weet even niet meer wat even google-en, is anti-allergie en goed voor babyhuid) Maar het helpt heel goed! Gelijk lucht van ondere eruit Maar dat wist ik pas bij 4 maanden Ooh ja, bij ons hielp het in het begin ook wel, na het drinken even late liggen rustig. Na even pas op de rug kloppen. Niet gelijk dus
Bedankt voor alle tips! Ik heb het ook aangegeven bij de kinderarts toen we controle hadden. Er kwam namelijk bij dat hij ook nog eens heel kort verzadigd bleef en elke 2 uur om voeding ging vragen. De kinderarts zei dat ik gerust over kon gaan op standaard omdat uit recente onderzoeken zou blijken dat HA niet echt iets zou toevoegen in geval van astma. Het is lichter verteerbaar en daarom heeft hij sneller weer trek. Dus ik ben overgegaan op standaard i.c.m. Friso Extra voor de avond. Alleen de standaard leek niet echt wat te doen qua verzadiging en hij gaf het ook vaak terug. Nu geef ik alleen nog maar Extra en hij doet het prima, geeft niet meer terug en afgezien van 1 dagje dunne poep (vanwege het omschakelen denk ik) reageert hij er goed op. Ik denk dus niet dat hij KMA heeft, want dan zou hij ook op Extra moeten reageren. Daarnaast gebruik ik nu Infacol, dat blijkt bij hem goed te werken. Hij poept er ook beter door, regelmatiger en niet meer hard. Eerst liet hij de hele dag door scheten, nu alleen nog rond het eten eigenlijk. Blijkbaar was het toch een probleem van lucht in de darmen. Een S-fles gebruikten we al voor hem op advies van het ziekenhuis.