Hoeveel flesvoeding baby ongeveer 3 weken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Druif78, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Pauzeer je ook halverwege de fles om te boeren en eventueel te verschonen?
    Door haar wat rechterop te houden en de fles minder verticaal kun je er soms ook voor zorgen dat ze wat langer over een fles doet, waardoor de zuigbehoefte wat beter gestild wordt.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Tussendoor pauzeren doe ik idd weleens als ze heel gulzig drinkt. Maar vaak is ze toch wel tevreden hoor, ondanks dr drinktempo, want dan valt ze in slaap na de fles.
    Aan de voedingshouding kan ik nog wel wat doen, bedankt voor de tip!
    Maar denk je ook dat ik dr teveel geef?
    Ze is erg tevreden, slaapt goed, drinkt vlot, spuugt niet... maar ik wil dr natuurlijk niet overvoeden!

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Blij dat ik dit topic heb gevonden..

Mijn zoontje slaapt nu alweer vanaf 5 uur vanmiddag. Heb toen 135 cc voeding op.
    Had om 8 uur weer gemogen, en anders na 4 uur dat is om 9.00..
    Maar kan ik hem ook gewoon laten slapen als hij niet kom?? En dan 150 cc geven?
    Of is dat teveel? Misschien heb ik dan wel de kans dat hij langer door slaapt? Hij kom nu nog 2x en echt om de 3 uur!

Of zouden jullie m wakker maken en gewoon 135 cc geven?

Mijn zoontje is net 3 weken geweest.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dit dilemma heb ik ook zo vaak want moet dr ook nog geregeld wakker maken na 4 uur. Ik laat er eigenlijk altijd 4 uur tussen ipv 3. Vandaag zou ik uitkomen op 20 en 24 uur, maar omdat we tegenwoordig vaak eerder naar bed gaan heb ik na 3,5 uur gegeven ( 19:30) en straks dan weer na 3,5 uur ( 23 uur).
    Ik laat dr op de dag nooit langer slapen dan 4 uur. Ik heb me laten vertellen dat je dan kans hebt dat ze bijv 5 of 6 uur slapen en dat snachts niet meer doen en dat is natuurlijk niet wenselijk. Kindjes van deze leeftijd moeten nog leren wat een dag en nacht ritme is en door op de dag vaker voeding te geven met max 4 uur ertussen kan je daarbij helpen.
    150 voor een 3 weken oude baby is vlgs mij ook nog best veel!
    Ik heb het laatst wel geprobeerd, kijken of ze er wat langer op doorsliep. ( niet 150+5 maar 130+4,5) maar ze sliep niet langer dan normaal.

Waar ik wel tegenaan loop is het volgende: eerst sliep ze steeds 6 uur in de nacht, al vanaf het begin :D, 1x zelfs 8 uur!! Maar tegenwoordig is het steeds "maar 5-5,5 uur".
    Eerst gaf ik om de 3,5 uur voeding op de dag, maar moest dr steeds wakker maken. Nu om de 4 uur, waarbij ik haar af en toe ook moet wakker maken. Zou ik toch weer terug moeten naar die 3,5 uur zodat het verschil tussen dag en nacht groter is ofzo??
    En ik geef nu 6x 135, wanneer ga je over op 150+5?
    Ze drinkt ze allemaal leeg in ca 12 minuten, maar ik moet dr naar 4 uur dus wel vaak wakker maken....

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hier in het begin ook super nachten soms van 22.00 - 5.00 maar nu is hij 24.00 - 3.00 - 6.00 echt heel irritant..

Het antwoord heb je pas als je kindje de nachten door slaapt dan dnek je heb ik me daar nou zo druk om gemaakt?
    Ik weet ook echt niet wat goed is ..

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    "Blij" om te horen dat t bij jullie dus eerst ook zo lekker doorslapen was in tegenstelling tot nu... Ik zit al te twijfelen of het aan de hoeveelheid slaap op de dag ligt... of te weinig voeding??
    Maar ik denk zolang ze niet eerder gaan komen dat je dan nog niet hoeft op te hogen? Zolang ik mn dochter nog wakker moet maken voor voedingen hou ik het nog maar bij 120/4.
    Ik hoef eind komende week pas naar het CB, dan ga ik het wel vragen. Zolang redden we het nog wel ;)
    Vlgs mijn papieren richtlijnen van het CB die ik nog had liggen van mn zoontje ( dus ruim 2 jaar oud nu) mag je van 2-6 weken oud 6-8 keer per dag een fles van 100-120 cc geven. 150 is dus echt nog iets te veel. Anderzijds: als er daarmee weer een voeding afvalt dan zal het wel weer kunnen waarschijnlijk!

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Mijn zoontje is ook 2 jaar en gek tis nog maar zo kort geleden.. Ik weet het nu al niet meer..

Ik moet maandag over een week naar het cb. Als ik het niet volhou bel ik wel even naar de cb lijn.

Deel Deze Pagina