voeding op verzoek??

Discussion in 'Flesvoeding' started by lilo77, Sep 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    ook al in een ander forum geplaatst maar denk dat het beter hier thuishoort;
    ik ben benieuwd hoe jullie dat doen met jullie kindjes; voeden op verzoek of via een voedingsschema.
    vaak als ik ons meisje wakker maak voor voeding is ze of moeilijk wakker te krijgen of drinkt heel weinig.
    als ik voeding geef op verzoek kan het zo zijn dat ze de ene keer pas na 6 uur honger heeft en de andere keer na 2 a 3 uur,
    hoe doen jullie dat.
    ps. het gaat om flesvoeding en ons kleintje is bijna 3wkn oud

2. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben gelijk al een schema aangehouden. Al vrij snel zaten we op om de 4 uur. Soms betekende dat na 3,5 uur en soms na 4,5 uur de fles. Ging prima hier!
    Op verzoek lijkt mij niets, want ik hou van een beetje regelmaat. Gelukkig mijn zoontje ook!
    Doen wat goed voelt dus.. :)

3. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb bij beide kinderen uitsluitend fv op verzoek gegeven. De eerste volledig, de 2e een combinatie van fv en bv. Na een maand of 4 kwamen ze 'vanzelf' in een schema. Ik vond het heerlijk. Als hij honger was kregen ze een fles en dat gedoe met rekken totdat het weer tijd voor een voeding volgens het schema is, vind ik maar niks.
    Ik maakte altijd een paar kleine flesjes klaar die ik dan kon opwarmen in de flessenwarmer. Zo had ik altijd een voorraadje.

4. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Mijn zoontje is nu ook 3 weken.
    Komt nog 2 x snachts.. Maar ik zat me te bedenken hij had om 20.00 de fles moeten krijgen, maar hijw ordt maar niet wakker..
    Ik laat m denk ik gewoon lekker liggen en dan wachten totdat hij wakker wordt en dan een grote fles geven..
    Mag een kindje van 3 weken al een fles van 150 ml?
    Hij zou dat best op kunnen geloof ik.. Misschien dat hij dan niet 2x komt snachts?

Zouden jullie m nu wakker maken voor de fles of wachten totdat hij wakker wordt?

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier op verzoek. Wakker maken werkte niet echt goed..
    Wel hield ik overdag de max aan van 4 uur, ivm het dag-nacht ritme. Al dronk hij dan vaak maar een halve fles..
    's nachts mocht hij langer slapen. Doorsneeregel: zoveel uren als ze ponden zwaar zijn, tot 12 uur max..

Dat proppen of rekken werkte hier echt averechts.. Maar sommige kindje doen het er wel goed/beter op.. Gewoon goed naar je kindje kijken ;)

Share This Page