Hoi! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en tips kunnen geven. Mijn dochter is ruim 10 maanden en heeft tot nu toe altijd borstvoeding via de fles gehad. Dit omdat aanleggen nooit gelukt is. Nu raakt mijn voorraad een beetje op en wil ik haar laten wennen aan opvolgmelk. Ik heb gister friso geprobeerd, wat ze absoluut niet wilde en vervolgens smiddags zelfs haar boterham en fles bv liet staan. Vandaag heb ik nutrilon standaard3 geprobeerd en ook hier raakte ze helemaal overstuur van en wilde vervolgens helemaal niks meer. Hoe moet ik dit aanpakken? Ik zou het trouwens niet zon probleem vinden als ze wel ander drinken nam maar ze wil helemaal niks! Geen water,thee diksap enz.enz. Dus melk is haar enige vocht wat ze binnenkrijgt! Hoe moet dit nou?
Probeer het eens te mengen met je bv! Misschien dat je kindje iets onder de leden heeft omdat ze gisteren helemaal niets meer wilde. Twee dagen proberen voor iets wat je al 10 maanden gewend bent, is natuurlijk nog niet zo lang. Vanaf 11 maanden kun je ook koemelk geven (als dit tenminste kan en geen KMA)
Mengen is idd een goed idee! Ik denk niet dat ze iets onder de leden heeft omdat alles voor de andere melk prima ging en een paar uur daarna ook weer. 2 dagen proberen is idd niet zo lang maar ik word gelijk een beetje zenuwachtig omdat het altijd al een beetje lastig is geweest haar voldoende te laten drinken. En ik zie die vriezervoorraad maar slinken...
Ze heeft voor zover ik weet geen last van allergien trouwens. Kan ik met 11 maanden al beginnen met gewone melk? Overigens denk ik dat dat ook een probleem word... Ze wil echt niks weten van ander drinken dan bv... Lastig hoor!
Dat is ook harstikke lastig, vandaar dat wennen. Wennen aan nieuwe smaken blijft nog een tijd geleden.. Weet je nog 10 - 15 keer voordat ze een smaak gaan waarderen met bijvoeding? Waarom zou dit voor drinken anders zijn? Andere dingen leren drinken is voor veel kindjes lastig, ook flessenkindjes. Blijf het geven en wissel af en toe iets af (maar niet te snel en geef het na een paar dagen weer)... Mijn dochtertje heeft vanaf 6 maanden er zeker een week of 6 over gedaan voordat zij echt makkelijk iets anders wilde drinken (in haar geval water en diksap.. haar melk wil ze nog altijd niet direct uit de koelkast!). Zoonlief had een voorliefde voor aardbeienthee... tja...
Hoi Reintje, Je kan zelfs nu al gerust met gewone melk / yoghurt beginnen, dat is geen probleem. Heb je het al eens geprobeerd om uit een beker te geven? Je hebt van die handige oefenbekers, daar zit een uitsparing voor de neus aan. Ik zelf vind dat wel handig. Gisteren heb ik mijn dochtertje van 6 maanden water gegeven uit zo'n beker, dat ging prima! Heel veel succes!
Ja hoor, het cb heeft hier gezegd dat kindjes met 11 maandn al mee eten met de pot en dat de melk vanaf 1 jaar oud pure verkoop techniek is. Dus over een klein maandje kan je kindje mee eten met de pot en idd dan krijgt je kindje genoeg binnen voor zijn doen. Melk enz, net zoals bij ons gevarieerd en goed eten. Lucas zit nog amar op 2 melkvoedingen en voor de rest eet hij met ons mee.Zal ook neit lang meer duren hier die melk hihi. Nog 2 maandjes en dan is het hier ook wat de pot schaft.
We zijn verder met proberen gegaan en het punt is: Ze lust werkelijk alles maar associeert de fles alleen met melk... mamamelk... als ik haar opvolgmelk met een lepel voer neemt ze het, en graag ook! Maar uit de fles mag alleen mamamelk komen... Best ingewikkeld dit... Het enige wat ik nog weleens voor elkaar krijg is een paar slokjes water uit een gewone beker... voor de rest neemt ze he le maal niks! Geen tuitbeker, rietjesbeker, normaal rietje... niks! Als ze dan per ongeluk een slok neemt trekt ze een vies gezicht en zet ze een keel op, en als ik haar datzelfde drinken geef via een lepel, wil ze het wel! ingewikkeld kind he...lijkt een beetje op dr moeder denk
Is het dan een idee om de melkvoedingen te splitsen: dat je 1 voeding bv blijft geven in de fles, 1 voeding kv of koemelk met pap van de lepel, en dan nog een bekertje yoghurt of volle kwark erbij, ook met de lepel? Vanaf 1 jaar heeft je kindje maar 300cc zuivel per dag nodig, en dat kan in meerdere vormen dus dan wordt het een stuk makkelijker.
Ik denk dat ik het ook zou proberen als Adi aangeeft. Maak je het wat dikker en geef je het met de lepel. Mengen kun je ook proberen, eerst een heel klein beetje en steeds ietsje meer. Succes!